Telefon w trybie SOS? Powszechne przerwy w dostawie prądu dotknęły AT&T i inne firmy

Według danych Downdetector wielu Amerykanów boryka się z przerwami w świadczeniu usług komórkowych u AT&T, Cricket Wireless, Verizon, T-Mobile i innych dostawców. Firma AT&T, która ucierpiała najbardziej, aktywnie pracuje nad przywróceniem usług wszystkim swoim klientom.

W południe czasu wschodniego AT&T miało ponad 58 000 awarii w takich lokalizacjach, jak Houston, Atlanta i Chicago. Awarie, które rozpoczęły się około 3:30 czasu wschodniego, osiągnęły szczytową liczbę około 73 000 zgłoszonych incydentów. Przewoźnik ma ponad 240 mln abonentów i jest najwięcej w kraju.

„Niektórzy z naszych klientów mają trudności Przerwa w świadczeniu usług bezprzewodowych Tego ranka. Nasze zespoły sieciowe podjęły natychmiastowe działania i jak dotąd przywrócono trzy czwarte naszej sieci. „Pracujemy tak szybko, jak to możliwe, aby przywrócić usługi pozostałym klientom” – stwierdziły w oświadczeniu AT&T i Cricket.

Downdetector poinformował w czwartek, że w Cricket Wireless, należącym do AT&T, doszło do ponad 9 000 przerw w działaniu.

Verizon miał ponad 2000 awarii, a T-Mobile ponad 1400. Boost Mobile miał około 700 awarii.

„Sieć Verizon działa normalnie. Niektórzy klienci doświadczyli dziś rano problemów podczas dzwonienia lub wysyłania SMS-ów do klientów obsługiwanych przez innego operatora. Nadal monitorujemy sytuację” – powiedział Verizon.

T-Mobile twierdzi, że nie odnotował żadnych przerw w świadczeniu usług.

„Nasza sieć działa normalnie. Down Detector prawdopodobnie odzwierciedla wyzwania, jakich doświadczyli nasi klienci, próbując połączyć się z użytkownikami innych sieci” – powiedział T-Mobile.

Niektórzy użytkownicy iPhone'a widzieli wiadomości SOS wyświetlane na pasku stanu swoich telefonów komórkowych. Komunikat wskazuje, że urządzenie ma problemy z połączeniem się z siecią operatora komórkowego, ale według wsparcia Apple może wykonywać połączenia alarmowe za pośrednictwem sieci innych operatorów.

Na razie nie podano przyczyny przerwy w dostawie prądu. Jednak Lee McKnight, profesor nadzwyczajny w iSchool na Uniwersytecie Syracuse, uważa, że ​​najbardziej prawdopodobną przyczyną awarii jest błąd konfiguracji chmury lub błąd ludzki.

READ  San Francisco pozywa Oakland, aby uniemożliwiło mu zmianę nazwy lotniska

„Prawdopodobnym, choć mniej prawdopodobnym skutkiem jest celowe, złośliwe naruszenie sieci ATT, jednak powszechny wzorzec przerw w świadczeniu usług w całym kraju wskazuje na coś bardziej fundamentalnego” – stwierdził McKnight w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

Alexander Wegliński, profesor inżynierii elektrycznej i komputerowej w Worcester Polytechnic Institute, twierdzi, że istnieje potencjalne obejście problemu dla osób nadal dotkniętych awarią.

„Wiele telefonów komórkowych wykonuje połączenia przez Wi-Fi. Zatem jako potencjalne rozwiązanie zapasowe, jeśli jesteś blisko punktu dostępu Wi-Fi, możesz z niego skorzystać w przypadku awarii sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *