Tesla buduje fabrykę w Szanghaju, aby produkować akumulatory Megapack, poinformował Xinhua

SHANGHAI (Reuters) – chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua poinformowała w niedzielę, że Tesla Inc (TSLA.O) zbuduje w Szanghaju fabrykę do produkcji produktu do magazynowania energii Megapack.

Producent samochodów Elona Muska rozpocznie prace w fabryce w trzecim kwartale i rozpocznie produkcję w drugim kwartale 2024 roku, poinformował Xinhua z ceremonii podpisania umowy w Szanghaju.

Uzupełniając istniejącą megafabrykę w Szanghaju, która produkuje samochody elektryczne, nowa fabryka będzie początkowo produkować 10 000 megapaków rocznie, co odpowiada około 40 gigawatogodzinom magazynowania energii, które będą sprzedawane na całym świecie, poinformował Xinhua.

Dzięki nowej fabryce w Szanghaju Tesla wykorzysta wiodący na świecie łańcuch dostaw akumulatorów w Chinach, aby zwiększyć produkcję i obniżyć koszty akumulatorów litowo-jonowych Megapack, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na magazynowanie energii na całym świecie, w miarę jak świat przechodzi na bardziej odnawialne źródła energii.

Tesla generuje większość swoich pieniędzy z działalności związanej z samochodami elektrycznymi, ale Musk zobowiązał się do rozwoju działalności związanej z energią słoneczną i bateriami do mniej więcej tego samego rozmiaru.

Chiński gigant akumulatorowy CATL (300750.SZ) również pogłębia współpracę z klientami, w tym z Teslą w zakresie dostaw akumulatorów do magazynowania energii, których szef Robin Zeng przewiduje, że będzie miał większy rynek niż akumulatory elektryczne (EV).

Tesla ma obecnie ogromną fabrykę w Lathrop w Kalifornii, zdolną do produkcji 10 000 megapaków rocznie.

Firma rozpoczęła produkcję samochodów Model 3 w Szanghaju w 2019 roku i jest obecnie w stanie wyprodukować 22 000 sztuk samochodów tygodniowo.

Reuters poinformował w maju ubiegłego roku, że Tesla planuje rozbudowę swojej Gigafactory w Szanghaju, swojego najbardziej produktywnego producenta samochodów, aby zwiększyć roczną zdolność produkcyjną o 450 000 sztuk.

Jednak amerykańska firma stanęła w obliczu gromadzenia się zapasów w Szanghaju, ponieważ popyt zaczął słabnąć w trzecim kwartale, co spowodowało głębokie obniżki cen na jej kluczowych rynkach na całym świecie w styczniu.

READ  Burmistrz Minneapolis Jacob Frey zawetował podwyżkę dla kierowców Ubera Lyfta

Wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, zwolnił do 20,8% w pierwszych dwóch miesiącach 2023 r., ze 150% w tym samym okresie rok wcześniej.

(Raport Josha Horowitza, Zhang Yan). Montaż autorstwa Williama Mallarda i Toby’ego Chopry

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *