Tesla dochodzi do porozumienia z rodziną inżyniera Apple, który twierdzi, że autopilot spowodował jego śmiertelny wypadek

KTVU-TV/AP

Walter Huang zmarł, gdy jego model Tesli


Nowy Jork
CNN

Tesla rozstrzygnęła głośną sprawę, która miała postawić przed sądem firmę produkującą samochody elektryczne i jej kontrowersyjny system zautomatyzowanej jazdy od poniedziałku.

Warunki ugody nie zostały ujawnione. Wybór jury miał rozpocząć się w poniedziałek w związku z pozwem o śmierć bezprawną wniesionym przez rodzinę byłego inżyniera Apple, który zginął po rozbiciu swojego modelu Tesli Proces mógł trwać kilka tygodni, ale w poniedziałek strony doszły do ​​porozumienia.

Walter Huang został zabity, kiedy został zabity Tesla uderzyła w betonową autostradę W Dolinie Krzemowej, 23 marca 2018 r. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu podczas dochodzenia ustaliła, że ​​autopilot był włączony przez około 19 minut przed śmiertelnym wypadkiem, kiedy samochód jadący z prędkością 71 mil na godzinę zjechał z autostrady.

Osada To kolejny decydujący moment dla Firma w stanie oblężenia Który w tym roku stracił popularność i jedną trzecią wartości rynkowej. Dyrektor generalny Elon Musk i firma twierdzą, że ich autopilot i technologie w pełni autonomicznego prowadzenia przewyższają konkurencję i to jest główny powód, dla którego Tesla staje się największym na świecie producentem samochodów elektrycznych – Przed swoim chińskim konkurentem BYD. Rodzina Huang stwierdziła jednak, że Tesla przeceniła możliwości swojej technologii autopilota i że jej użycie nie jest tak bezpieczne, jak reklamowano.

Przedstawiciele rodziny Huanga i Tesli nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz.

W ciągu sześciu lat od śmiertelnej katastrofy Huanga Tesla była przedmiotem intensywnej analizy ze względu na technologię autopilota. Po Śledztwo trwało dwa lata Po przeanalizowaniu wypadków 1000 Tesli, gdy pojazdy wyposażone były w autopilota, Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stwierdziła, że ​​system Autopilota może dawać kierowcom fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Można go łatwo nadużyć w niektórych niebezpiecznych sytuacjach, gdy autopilot nie jest w stanie bezpiecznie poruszać się po drodze, jak stwierdziła NHTSA w grudniu 2023 r.

READ  Nie można uratować: Argentyńczycy wycofują się, gdy inflacja wzrasta do 104%

NHTSA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu badają również wypadki z udziałem pojazdów Tesla korzystających z różnych funkcji wspomagających kierowcę, w tym szeregu… Zderzenie z pojazdami uprzywilejowanymi Na miejscu innych wypadków.

Natychmiast po grudniowym raporcie NHTSA Tesla wycofała ze sprzedaży wszystkie 2 miliony swoich pojazdów w Stanach Zjednoczonych, wysyłając kierowcom więcej ostrzeżeń, gdy włączony jest autopilot, a ci nie zwracają uwagi na drogę lub nie trzymają rąk na kierownicy.

Firma utrzymuje jednak, że przy prawidłowym stosowaniu technologia ta jest bezpieczna w użyciu i zmniejsza liczbę zgonów. Autopilot wymaga od kierowców trzymania rąk na kierownicy, a Tesla twierdzi, że osoby korzystające z technologii Autopilota powinny skupiać wzrok na drodze.

Tesla powiedział, że nie miało to miejsca w przypadku katastrofy Huanga. W dniu 30 marca 2018 r. Post na bloguTesla powiedział, że przez sześć sekund przed wypadkiem nie wykryto rąk Huanga na kierownicy jego samochodu. Firma stwierdziła, że ​​wierzy, że Huang był odpowiedzialny za wypadek, ponieważ śledczy odkryli, że to on był odpowiedzialny Gra w grę wideo na swoim telefonie Podczas gdy autopilot był zajęty. Huang nie zaciągnął hamulców ani nie próbował skierować samochodu z dala od betonowej bariery przed uderzeniem.

Chociaż rodzina Huanga przyznaje, że był rozproszony podczas prowadzenia samochodu, twierdzą, że Tesla ponosi winę, ponieważ fałszywie reklamowała Autopilota jako oprogramowanie do samodzielnej jazdy. Twierdzili, że Tesla wiedział, że autopilot nie jest gotowy do działania w godzinach szczytu i ma wady, które mogą sprawić, że korzystanie z niego będzie niebezpieczne.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w sprawie tych zarzutów.

„Huang straciła męża, a dwoje dzieci straciło ojca, ponieważ Tesla testuje wersję beta oprogramowania Autopilot na aktywnych kierowcach” – powiedziała pani B. Mark Fong, prawniczka, która złożyła pozew złożony w sądzie stanowym Kalifornii w skarga z maja 2019 r.

READ  Berkshire Hathaway Warren Buffett chwali Charliego Mungera

Gdyby ława przysięgłych wydała orzeczenie na korzyść rodziny Huanga, Tesla mogłaby zostać zmuszona do zapłacenia odszkodowania, a odszkodowania te mogłyby szybko się sumować. Sprawy sądowe dotyczące śmierci zawinionej z udziałem dużych korporacji czasami skutkowały odszkodowaniami sięgającymi 1 miliarda dolarów.

Obietnica wprowadzenia autopilota pomogła także w ostatnich latach zwiększyć akcje Tesli, czyniąc ją najcenniejszym producentem samochodów na świecie – mimo że jej akcje osiągają jedne z najgorszych wyników w 2024 r. W rozmowie telefonicznej przeprowadzonej w październiku 2023 r. z Muskiem i analitykami, „zdolność samodzielnego prowadzenia pojazdu pomogła make Tesla… Najcenniejsza firma na świecie w historii.

Akcje Tesli (TSLA) wzrosła w poniedziałek o 5%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *