Tesla obniżyła ceny samochodów w Chinach po raz drugi w ciągu 3 miesięcy

SZANGHAJ, 6 stycznia (Reuters) – Tesla (TSLA.O) Chiny obniżyły ceny samochodów po raz drugi w ciągu mniej niż trzech miesięcy w piątek, podsycając wojnę cenową wśród ponurych prognoz popytu na największym na świecie rynku motoryzacyjnym.

Według obliczeń Reutera, ostatnia obniżka, wraz z obniżką w październiku oraz różnymi zachętami w wysokości do 10 000 juanów dla chińskich nabywców w ciągu ostatnich trzech miesięcy, oznacza spadek cen Tesli od 13% do 24% od września.

Amerykański producent pojazdów elektrycznych (EV) obniżył w piątek ceny wszystkich wersji swoich pojazdów Model 3 i Model Y w Chinach o od 6% do 13,5%, zgodnie z obliczeniami Reutera opartymi na cenach wyświetlanych na jego stronie internetowej. Na przykład cena wywoławcza Modelu 3 została obniżona do 229 900 juanów (33 427 USD) z 265 900 juanów.

Grace Tao, wiceprezes Tesli odpowiedzialna za komunikację zagraniczną w Chinach, napisała w piątek na swoim koncie w mediach społecznościowych Weibo: „Korekty cen Tesli są wspierane przez szereg innowacji inżynieryjnych”. „[They] Odpowiadając na wezwanie rządu do promowania rozwoju gospodarczego i zachęcania do konsumpcji”.

Posunięcie to nastąpiło po tym, jak dostawy chińskich samochodów Tesli w grudniu osiągnęły najniższy poziom od pięciu miesięcy, a także zaledwie kilka dni po tym, jak Pekin zakończył program dotacji, który pomógł zbudować największy na świecie rynek samochodów elektrycznych. Słaby popyt zmusił Teslę i jej konkurentów do przyjęcia ciężaru tej decyzji.

China Merchants Bank International (CMBI), który ostrzegł w lipcu, że chiński sektor samochodów elektrycznych zmierza w kierunku wojny cenowej, powiedział, że obniżka cen Tesli potwierdziła przewidywania i powiedział, że amerykańska firma może być zmuszona do zrobienia więcej, zwłaszcza że konkurencja z rywalami nasila się. chiński. .

Model 3 i Y były jedynymi dwoma modelami oferowanymi przez Teslę w Chinach, chociaż w piątek ogłosiła ceny Modelu S i X w Chinach.

READ  Kontrakty terminowe Dow Jones: Wzrost na rynku nabiera tempa wraz ze wzrostem zysków Apple Pops i Amazon

„Tesla musi jeszcze bardziej obniżyć ceny i rozszerzyć swoją sieć sprzedaży w chińskich miastach niższego poziomu wśród starszych modeli”, powiedział Shi Jie, analityk CMBI.

„Spodziewamy się, że nowe moce produkcyjne pojazdów elektrycznych w Chinach przekroczą nowy popyt w 2023 r., a wykorzystanie mocy produkcyjnych Tesli w Szanghaju może spaść do około lub nawet poniżej 80% w tym roku, jeśli fabryka w Berlinie się rozbuduje”.

BYD (002594.SZ)która ma znacznie większą różnorodność ofert, która obejmuje zarówno pojazdy typu plug-in, jak i pojazdy czysto elektryczne, odnotowała w grudniu podwojenie sprzedaży detalicznej w Chinach, podczas gdy sprzedaż Tesli spadła o 42%, wynika z danych CMBI.

Tesla nie przedstawiła żadnego dodatkowego komentarza, gdy skontaktował się z nią Reuters, a jej rzecznik po prostu odniósł się do postu Tao na Weibo.

Rabaty producenta samochodów doprowadziły cenę początkową Modelu 3 do tego samego poziomu, co najlepiej sprzedający się sedan Han EV firmy BYD, który kosztuje od 219 800 juanów. Chiński producent pojazdów elektrycznych niedawno podniósł ceny swoich najlepiej sprzedających się modeli po utracie dotacji rządu centralnego.

Według Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych sprzedaż serii Han BYD, w tym wersji hybrydowych typu plug-in, była ponad dwukrotnie wyższa niż Modelu 3 w Chinach w ciągu pierwszych 11 miesięcy.

Obliczenia Reutera wykazały, że ceny samochodów w Chinach dla Modelu 3 i Y są obecnie od 24% do 32% niższe niż w Stanach Zjednoczonych, największym rynku Tesli, z powodów, które obejmują różne koszty materiałów i robocizny.

(1 USD = 6,8775 CNY)

(Reportaż Zhang Yana i Brendy Goh) Montaż: Kim Coghill i Muralikumar Anantharaman

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *