Tiger Woods kończy współpracę z Nike po 27 latach

Tiger Woods ze Stanów Zjednoczonych został sfotografowany podczas profesjonalnego wydarzenia jako zapowiedź zawodów Hero World Challenge na polu golfowym Albany, które odbędzie się 29 listopada 2023 r. w Nassau.

David Cannon | Obrazy Getty’ego

27-letnia współpraca Tigera Woodsa z Nike Dobiegł końca. Gwiazda golfa ogłosiła tę wiadomość w poniedziałkowym oświadczeniu na platformie mediów społecznościowych X.

„Pasja i wizja Phila Knighta połączyły współpracę Nike-NikeGolf i chcę mu osobiście podziękować, a także niesamowitym pracownikom Nike i sportowcom, z którymi miałem przyjemność pracować po drodze”. Woods napisał.

Mark Steinberg, wieloletni agent Woodsa, powiedział CNBC, że golfista podjął decyzję biznesową, aby nie przedłużać umowy z Nike.

Ogłoszenie nadeszło po miesiącach spekulacji, że para się rozstanie. Nike potwierdziło tę informację dot Instagrama Ze zdjęciem Woodsa w swojej słynnej czerwonej koszulce polo i mówiącego: „To był piekielny wyścig”.

Firma podała w oświadczeniu: „Od ponad 27 lat mamy zaszczyt współpracować z Tigerem Woodsem, jednym z najwspanialszych sportowców, jakich kiedykolwiek widział świat. Przez cały okres naszej współpracy byliśmy świadkami, wraz z resztą sportowców świata, jak Tiger nie tylko na nowo zdefiniował golf”. „Ale przełamał bariery we wszystkich rodzajach sportów. Obserwowaliśmy, jak ustanawia rekordy, rzuca wyzwanie konwencjonalnemu myśleniu i inspiruje pokolenia ludzi na całym świecie. Jesteśmy wdzięczni, że możemy być częścią o tym i życzę mu wszystkiego najlepszego na przyszłość.”

Nie ma jeszcze informacji na temat planów Woodsa dotyczących przyszłej umowy sponsorskiej. Ale powiedział w mediach społecznościowych: „Na pewno będzie kolejny rozdział”.

Niektóre niedawne spekulacje na temat kolejnego rozdziału Woodsa wskazują na On Running, szwajcarską markę, do której legenda tenisa Roger Federer dołączyła w 2019 roku po odejściu z Nike.

Mark Maurer, współzałożyciel On Running, odniósł się do spekulacji w poniedziałek podczas konferencji ICR Retail Conference w Orlando. „Słyszeliśmy także plotki, więc zawsze jest interesujące to, co się dzieje, i mam nadzieję, że Tiger znajdzie nowego, wspaniałego partnera i nie będziemy to my” – powiedział.

READ  Sounders kontra Rapids, podsumowanie: Nowy początek

Producent sprzętu golfowego TaylorMade, z którym Woods (48 l.) współpracuje od 2017 r., może być kolejnym potencjalnym miejscem lądowania dla 15-krotnego głównego zwycięzcy.

Analitycy nie spodziewają się większego wpływu tej wiadomości, ponieważ pogłoski o odejściu Woodsa krążą od miesięcy.

„Nadal wierzymy, że firma cieszy się poparciem największych sportowców na świecie i spodziewamy się, że tendencja ta utrzyma się w dającej się przewidzieć przyszłości” – powiedział Brian Yarbrough, analityk Nike w Edward Jones.

Nike przez lata po cichu rozwijała swój biznes golfowy, ponieważ nie generował dla marki ogromnych pieniędzy. W 2016 roku producent odzieży sportowej z Oregonu ogłosił, że całkowicie zaprzestanie produkcji sprzętu golfowego.

Jednak Woods wniósł znaczną ekspozycję na markę Nike. W ciągu swojej kariery Woods zarobił na „The Swoosh” 500 milionów dolarów.

Eric Smallwood, założyciel Apex Marketing, szacuje, że Woods wykonując cztery rundy, daje Nike ekspozycję od 2 do 4 milionów dolarów.

Podobnie, kiedy Woods zamienił swoje Nike na buty FootJoy na Masters 2023, dał marce ekspozycję o wartości 3,2 miliona dolarów.

Powiedział, że Woods ma większy kontakt z Nike niż nawet LeBron James ze względu na tempo gry w golfa w porównaniu z koszykówką. „Golfiści żyją dłużej” – powiedział Smallwood.

– CNBC Gabriela Vonruga Przyczyniła się do powstania tego raportu.

To rozwijająca się historia. Sprawdź aktualizacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *