Toyota nadal jest numerem 1, ale listę problemów uzupełniają wycofania produktów i skandale certyfikacyjne

Tomohiro Ohsumi/Bloomberg/Getty Images

W 2017 roku w biurach Toyoty w Tokio zaprezentowano sedana Camry.


Hongkong
CNN

Toyota już czwarty rok z rzędu wyprzedziła niemieckiego rywala Volkswagena i została największym producentem samochodów na świecie pod względem sprzedaży.

Pomimo dobrych wiadomości dla Toyoty (T.M), grozi mu skandal w związku z poddawaniem niektórych swoich samochodów inspekcjom i w dalszym ciągu popada w nękanie trwającego od kilkudziesięciu lat problemu z eksplodującymi poduszkami powietrznymi.

Japoński producent powiedział We wtorek w 2023 r. sprzedał na całym świecie 11,2 mln pojazdów, w tym linie Daihatsu i Hino. To o 7,2% więcej niż rok wcześniej.

Dla porównania Grupa Volkswagen zdeklarowany Na początku tego miesiąca dostarczył w zeszłym roku 9,2 miliona pojazdów, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z 2022 rokiem.

Obaj walczą o tytuł od lat. W 2012 roku w Toyocie stał się Jest wiodącym na świecie producentem samochodów, przewyższającym sprzedażą General Motors. Volkswagen później przejął japońską firmę. Bezrobotni Toyoty w 2017 r.

W swoim wtorkowym raporcie Toyota przypisała swój wzrost „solidnemu popytowi w każdym regionie, a także zmniejszeniu niedoborów półprzewodników”.

Sprzedaż na rynku krajowym w Japonii wzrosła o 20,9%, podczas gdy sprzedaż zagraniczna wzrosła o 4,1%.

Jednak japoński gigant może w tym roku stanąć w obliczu trudnej bitwy, ponieważ zmaga się z rosnącymi obawami dotyczącymi certyfikacji niektórych swoich pojazdów.

Poniedziałek, Toyota zdeklarowany Wstrzyma eksport niektórych modeli po wykryciu nieprawidłowości w testach certyfikacyjnych silników Diesla prowadzonych przez jej spółkę zależną Toyota Industries.

Toyota podała, że ​​w sumie 10 modeli na całym świecie wykorzystuje silniki, których dotyczy problem, w tym SUV Land Cruiser 300 i van Hiace.

Firma twierdzi, że podejmuje obecnie kroki w celu odzyskania zaufania, w tym w razie potrzeby przeprowadza testy certyfikacyjne nowych silników przed organami regulacyjnymi.

Rewelacje pojawiają się miesiąc po Daihatsu, japońskim producencie małych samochodów należącym do Toyoty. Wstrzymano produkcję krajową To ponad 30 lat od przyznania się do fałszowania wyników testów bezpieczeństwa.

READ  Głosowanie za usunięciem Dona Snydera może wpłynąć na wyniki procesu

Obydwa skandale wzbudziły poważne pytania dla całej Toyoty.

„Zdajemy sobie sprawę z powagi powtarzających się nieprawidłowości w certyfikacji [Toyota Industries]„Podążanie za Daihatsu wstrząsnęło fundamentami firmy jako producenta samochodów” – stwierdziła w poniedziałek Toyota. Raport.

Grupa nalegała również, aby ludzie zaprzestali prowadzenia niektórych samochodów tej firmy w USA I należy je natychmiast naprawić. W zeszłym tygodniu Toyota ostrzeżony Właściciele około 50 000 pojazdów – w tym niektórych modeli Corolli i RAV4 z 2003 roku – doświadczyli eksplozji części poduszek powietrznych, powodującej poważne obrażenia lub śmierć.

Toyota ma zapamiętany W ostatnich latach dziesiątki tysięcy samochodów ma uszkodzone poduszki powietrzne Takata. W grudniu to samo zrobiła Toyota zapamiętany Prawie 1 milion samochodów osobowych i SUV-ów w USA ma potencjalną usterkę, która może spowodować awarię poduszki powietrznej pasażera w razie wypadku.

W zeszłym roku Volkswagen odnotował wzrost we wszystkich regionach, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej. Dostawy na obu rynkach wzrosły odpowiednio o 19,7% i 17,9%.

Chiny, największy rynek firmy, odnotowały zaledwie 1,6% wzrostu, a zarząd powołał się na „trudne” otoczenie.

Konkurencja na chińskim rynku motoryzacyjnym – największym na świecie – nasiliła się w miarę zwiększania się udziałów krajowych producentów i spadku popytu. W ubiegłym roku Tesla (D.S.L.A) obniżyło ceny w Chinach, aby przyciągnąć klientów, spowolniło wzrost oraz Wojna cenowa Przyciągnęła kilkudziesięciu producentów samochodów.

Wojna zwiększyła sprzedaż, ale zagroziła rentowności całej branży.

BYD to najnowszy przykład firmy, która odczuła wpływ na wyniki finansowe. W poniedziałek chiński producent pojazdów elektrycznych poinformował na giełdzie Piłowanie Jej zysk netto może w 2023 roku wzrosnąć w stosunku do roku poprzedniego do 86,5%.

Choć jest to znaczący wzrost, oznacza to spowolnienie Wzrost zysku o 446%. Nagrano w 2022 roku.

Po tej wiadomości akcje BYD spadły o 4,4%. We wtorek w Hongkongu.

READ  Świąteczna sieć przypomina pierścieniową planetę Uran

Królikarnia Od tego czasu wspierana przez Buffetta firma BYD wywołała ostatnio wiele szumu pozostało Pod koniec ubiegłego roku Tesla była największym na świecie sprzedawcą pojazdów elektrycznych (EV).

Starsi producenci samochodów również ścigają się, aby zwiększyć sprzedaż swoich pojazdów elektrycznych. Do 2023 roku Volkswagen spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych o prawie 35% do 771 100 sztuk.

To dużo czasu w porównaniu do 104 000 pojazdów napędzanych akumulatorami sprzedanych przez Toyotę pozostawione W światowym wyścigu pojazdów elektrycznych. Firma będąca liderem samochodów hybrydowych do 2023 roku sprzedała łącznie 3,7 mln pojazdów elektrycznych, w tym hybryd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *