Według Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSC) trwa wycofywanie około 653 000 świec zapachowych Trader Joe’s o zapachu mango i mandarynki.
Wycofanie, ogłoszone w czwartek w alercie CSPC, było spowodowane „zagrożeniem pożarowym”, jakie dla klientów Trader Joe mogą stwarzać świece sezonowe o wadze 5,7 uncji przez ograniczony czas.
Po zapaleniu „płomień świecy może rozprzestrzeniać się od knota do wosku, powodując spalenie większego niż oczekiwano płomienia, co stwarza ryzyko pożaru” – stwierdziła sieć sklepów spożywczych.
Wycofane świece, z których wszystkie mają na podstawie numer SKU 56879, trafiły do sprzedaży w sklepach Trader Joe w całym kraju w czerwcu.
Po zgłoszeniu setek pożarów Samsung wycofuje ponad milion piekarników elektrycznych
Trader Joe’s opisał świece zapachowe o zapachu mango i mandarynki jako posiadające zapach „tropikalnej uczty”, który sprawi, że ludzie poczują się, jakby „relaksowali się w raju i cieszyli się cytrusową, letnią bryzą”.
Ogórek jest powiązany z epidemiami salmonelli w 31 stanach
„Jeśli kupiłeś świecę zapachową Mango i Tangerine, nie używaj jej” – stwierdził Trader Joe’s, ogłaszając wycofanie produktu. „Namawiamy do wyrzucenia produktu lub zwrócenia go do dowolnego oddziału Trader Joe w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy”.
Według Komisji ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich Trader Joe’s zapewni klientom, którzy zwrócą do sklepu wycofane świece o wartości 4 dolarów, pełny zwrot gotówki. Alternatywnie istnieje możliwość otrzymania karty podarunkowej o wartości 4 dolarów, wypełniając formularz na stronie internetowej firmy.
Firma Bissell wycofuje z rynku 3,2 miliona ręcznych urządzeń parowych w całych Stanach Zjednoczonych ze względu na ryzyko poparzenia
Zgłoszono 14 przypadków zapalenia się świec. Według Environment Canada, w trzech z tych przypadków doszło do „niewielkich” szkód materialnych, a w dwóch – niewielkich oparzeń.
Trader Joe’s poinformował na swojej stronie internetowej, że informuje o wycofaniu produktów za pomocą oznakowań w sklepach, a także swojej strony internetowej i wiadomości e-mail.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.