Unia Europejska posuwa się naprzód z planami zakazu nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi

Ładowanie samochodów elektrycznych w Niemczech. Unia Europejska posuwa się naprzód z planami zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na swoich drogach.

Tomekbudujedomek | moment | Dobre zdjęcia

Plany UE dotyczące stopniowego wycofywania sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi poczyniły w tym tygodniu duży krok naprzód po tym, jak Rada Europejska i Parlament Europejski osiągnęły wstępne porozumienie w tej sprawie.

W oświadczeniu z czwartkowego wieczoru Parlament Europejski poinformował, że negocjatorzy UE uzgodnili porozumienie w sprawie wniosku Komisji Europejskiej dotyczącego „ruchu drogowego o zerowej emisji do 2035 roku”.

Plan ma na celu zmniejszenie emisji CO2 z nowych samochodów dostawczych i osobowych o 100% od 2021 roku i skutecznie zakaże nowych pojazdów z silnikami Diesla i benzyny tego typu. Komisja Europejska jest ramieniem wykonawczym Unii Europejskiej.

Przeczytaj więcej o pojazdach elektrycznych od CNBC Pro

Parlament powiedział, że mali producenci samochodów produkujący do 10 000 nowych samochodów lub 22 000 nowych samochodów dostawczych mogą zostać obniżeni lub zwolnieni do końca 2035 r.

Ponadto „odpowiedzialni za mniej niż 1000 nowych rejestracji pojazdów rocznie nadal są zwolnieni”.

Umowa wymaga formalnego zatwierdzenia przez Radę Europejską i Parlament Europejski, zanim będzie mogła wejść w życie.

Reakcje branży

Grupa kampanijna Transport i Środowisko z siedzibą w Brukseli z zadowoleniem przyjęła czwartkowe wiadomości. „Dni silników spalinowych emitujących dwutlenek węgla są wreszcie policzone” – powiedziała Julia Poliskanova, starszy dyrektor T&E ds. pojazdów i e-mobilności.

Inni komentujący plan Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. W swoim oświadczeniu wzywa teraz „europejskich decydentów do wrzucenia wysokiego biegu w celu ustalenia warunków umożliwiających ruch zeroemisyjny”.

„Ta dalekosiężna decyzja jest bezprecedensowa” – powiedział jej prezes, Oliver Zipes. BMW. „UE będzie teraz pierwszym i jedynym regionem na świecie, który będzie w pełni elektryczny”.

„Nie popełnij błędu, europejski przemysł motoryzacyjny stoi przed wyzwaniem dostarczenia tych bezemisyjnych samochodów osobowych i dostawczych” – dodał.

READ  Dwóch singapurskich posłów złożyło rezygnację po przyznaniu się do niewłaściwych związków

„Jednak teraz zależy nam na tym, aby warunki strukturalne niezbędne do osiągnięcia tego celu znalazły odzwierciedlenie w politykach UE”.

„Obejmuje to obfitość energii odnawialnej, płynną prywatną i publiczną sieć infrastruktury ładowania oraz dostęp do surowców”.

Podczas wywiadu z CNBC na początku tego miesiącaCarlos Tavares, dyrektor generalny StellandisZapytano go o plany UE dotyczące stopniowego wycofywania sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych ICE do 2035 roku. Pojazdy ICE są napędzane konwencjonalnym silnikiem spalinowym.

„Oczywiste jest, że decyzja o zakazie czystych ICE jest decyzją całkowicie dogmatyczną” – powiedział Tavares Charlotte Reid z CNBC na Paris Motor Show.

Powiedział, że europejscy przywódcy polityczni muszą być „bardziej pragmatyczni i mniej dogmatyczni”.

„Myślę, że istnieje potencjał – i potrzeba – pragmatycznego podejścia do zarządzania zmianą”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *