W związku z ciągłymi odwołaniami Southwest, Buttigieg przysięga pociągnąć linię lotniczą do odpowiedzialności

(CNN) – Ulga jest jeszcze za kilka dni dla podróżnych zarezerwowanych w Southwest Airlines w tym tygodniu, ponieważ oblężona linia lotnicza nadal zmaga się z tym, co sekretarz transportu USA Pete Buttigieg nazwał całkowitym załamaniem systemu.

Z 2770 anulowanych już środowych lotów do, do lub ze Stanów Zjednoczonych na godzinę 9:00 ET, 2507 jest obsługiwanych przez Southwest, zgodnie ze stroną internetową śledzącą loty. Świadomość lotu.

W sumie Southwest odwołał ponad 15 700 lotów, odkąd zimowa pogoda zaczęła zakłócać podróże lotnicze 22 grudnia. Liczba ta obejmuje ponad 2300 lotów już odwołanych w czwartek. Od tego czasu inne amerykańskie linie lotnicze podniosły się po zakłóceniach spowodowanych przez burzę.

Denver International Airport prowadzi w środę pod względem liczby odwołanych lotów. W Chicago Midway i Dallas Love Field prawie połowa lotów została odwołana w środę.

Southwest planuje latać w skróconym rozkładzie w ciągu najbliższych kilku dni, aby zresetować załogę i samolot, powiedział dyrektor generalny Bob Jordan w filmie opublikowanym przez linię lotniczą we wtorek. „Jesteśmy optymistami, że wrócimy na tor przed przyszłym tygodniem” – powiedział Jordan.

Buttigieg mówi, że we wtorek rozmawiał bezpośrednio z Jordanią o tysiącach odwołanych lotów w tym tygodniu.

„Ich system całkowicie się stopił” – powiedział Buttigieg Wolfowi Blitzerowi z CNN we wtorek.

„Wyjaśniłem, że nasze kierownictwo pociągnie ich do odpowiedzialności za swoje obowiązki wobec klientów, zarówno po to, aby wydostać ich z tej sytuacji, jak i upewnić się, że to się więcej nie powtórzy”.

Wtorek w skrócie

Carlos Suarez z CNN donosi z lotniska Hartsfield-Jackson w Atlancie, jak podróżni stawiają czoła długim kolejkom i odwołanym lotom po ogromnej zimowej burzy, która przetoczyła się przez Stany Zjednoczone.

Według FlightAware we wtorek odwołano ponad 3200 lotów do, do i ze Stanów Zjednoczonych.

Spośród tych odwołanych lotów około 2694 to loty na południowy zachód – aż 84% wszystkich odwołanych lotów w Stanach Zjednoczonych.

Długie kolejki podróżnych próbujących zmienić rezerwację lub nawiązać połączenie były widoczne we wtorek przy kasach biletowych Southwest na kilku lotniskach w USA, podczas gdy ogromne stosy nieodebranych toreb nadal rosły, gdy pasażerowie walczyli o odzyskanie bagażu na lotniskach, w tym na Mt. Midway International w Chicago, i Harry’ego Reida w Las Vegas. Lotnisko Vegas i William P. Hobby w Houston.

READ  Elon Musk jest już zagrożony naruszeniem kluczowej klauzuli w swojej umowie na Twitterze

Pasażerka Trisha Jones powiedziała CNN na lotnisku w Atlancie, że ona i jej partner podróżują od pięciu dni, próbując wrócić do domu w Wichita w stanie Kansas, po zejściu na ląd z rejsu w Fort Lauderdale na Florydzie.

Po odwołaniu lotu została u krewnych, a następnie zmieniła kurs do Atlanty, by złapać lot przesiadkowy.

„Mieliśmy szczęście, ponieważ byliśmy w Fort Lauderdale – moja rodzina mieszka w rejonie Tampa Bay, więc mogliśmy wynająć samochód, aby pojechać do mojej rodziny na Boże Narodzenie” – powiedział Jones. „Widzieliśmy tak wiele rodzin śpiących na podłodze i to po prostu łamie mi serce”.

Buttigieg: Dużo sprzątania

Odwołane loty Southwest Airlines są wyświetlane we wtorek na desce rozdzielczej międzynarodowego lotniska Oakland w Kalifornii.

Bloomberg/Bloomberg/Bloomberg/Getty Images

Southwest obwiniał za klęskę podróży kilka czynników, w tym opóźnienia w czasie burzy zimowej, ścisłe planowanie lotów i starzejącą się infrastrukturę.

„Z tego, co wiem, Southwest nie jest w stanie zlokalizować własnych załóg, nie mówiąc już o ich pasażerach, nie mówiąc już o bagażu” – powiedział Buttigieg, dodając, że rozmawiał również z liderami związków lotniczych reprezentującymi stewardessy i pilotów.

Minister powiedział, że powiedział dyrektorowi generalnemu Jordanii, że spodziewa się, że Southwest będzie proaktywnie zapewniać zwroty kosztów pasażerom, których to dotyczy, bez konieczności ich proszenia.

„Przekazałem dyrektorowi generalnemu nasze oczekiwania, że ​​zrobią wszystko, aby zadbać o pasażerów i rozwiązać ten problem” – powiedział.

Buttigieg powiedział CNN, że Departament Transportu jest gotów nałożyć grzywny na Southwest, jeśli istnieją dowody na to, że firma nie wywiązała się ze swoich zobowiązań prawnych, ale dodał, że departament przyjrzy się bliżej bieżącym problemom linii lotniczej z obsługą klienta.

„Podczas gdy wszystkie inne części systemu lotniczego każdego dnia zmierzają w kierunku odbudowy i poprawy, w przypadku tej linii lotniczej w rzeczywistości zmierzają w przeciwnym kierunku” – powiedział Buttigieg.

„Masz tutaj firmę, która dużo sprząta” – powiedział.

Dyrektor generalny Southwest wystosował wideoprzeprosiny

Jordan przeprosił pasażerów i personel o godz wideo Emisja we wtorek wieczorem.

„Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby przywrócić normalne działanie i proszę również, abyście usłyszeli, że bardzo mi przykro” – powiedział Jordan.

READ  Adidas prowadzi po opuszczeniu kontraktu z Kanye Westem

Powiedział, że przy dużej liczbie samolotów i załóg lotniczych „poza terenem” w dziesiątkach miast, linia lotnicza postanowiła „znacznie ograniczyć loty, aby nadrobić zaległości”.

Chociaż Jordan przyznał się do problemów z odpowiedzią firmy, w oświadczeniu wskazano, że nie przewidział ogromnych zmian w planach operacyjnych Southwest w odpowiedzi na masowe odwołania.

„Narzędzia, których używamy do odzyskiwania po zakłóceniach, służą nam dobrze przez 99% czasu, ale najwyraźniej musimy podwoić plany aktualizacji naszych istniejących systemów na te ekstremalne warunki, abyśmy nie doświadczyli ponownie tego, co dzieje się teraz” — powiedział Jordan .

Czy pasażerowie mogą coś zrobić?

Katie Nastro, rzeczniczka Scott Cheap Flights, dzieli się radami, co zrobić, jeśli Twój lot jest opóźniony lub odwołany.

Southwest ostrzegł, że odwołania i opóźnienia będą kontynuowane w tym tygodniu jeszcze przez kilka dni.

Co zatem powinni zrobić klienci?

„Po pierwsze, podróżni, którzy wciąż czekają na południowym zachodzie i muszą gdzieś się dostać, powinni jak najszybciej zarezerwować lot w innej linii lotniczej… naprawdę teraz”. stronie internetowej Podróżnik jest oszczędny W e-mailu do CNN Travel późnym wtorkowym popołudniem.

„Każda linia lotnicza w kraju jest teraz przepełniona, więc szanse na znalezienie miejsca – nie mówiąc już o przyzwoitej cenie biletu w połowie drogi – maleją z godziny na godzinę” – powiedział Potter.

„Podróżujący w środku tego muszą upewnić się, że zachowują wszystkie rachunki: inne loty, wynajęty samochód, noclegi w hotelu, posiłki, cokolwiek” – powiedział Potter.

Jeśli znalazłeś się w kropce, a twoje wysiłki, by skontaktować się z agentem obsługi klienta, idą donikąd, założycielu Tanie loty skuterem Sugeruje wypróbowanie numeru międzynarodowego.

„Główna infolinia amerykańskich linii lotniczych będzie zapchana przez innych pasażerów dokonujących zmiany rezerwacji. Aby szybko skontaktować się z agentem, zadzwoń do jednego z dziesiątek międzynarodowych biur linii lotniczej” — powiedział Scott Keyes.

„Agenci mogą obsłużyć Twoją rezerwację tak samo jak agenci w USA, ale naprawdę nie ma potrzeby czekać”.

Kliknij tutaj W przypadku numerów międzynarodowych opublikowanych wcześniej przez Southwest.

READ  Ropa załamuje się po słabych danych z fabryki, które wzbudziły obawy o popyt

Południowy zachód: „Zachowaj rachunki”

Po odwołaniu podróży 13 nieznajomych postanawia wynająć furgonetkę i przejechać całą drogę z Orlando do Knoxville w Tennessee.

Rzecznik Southwest, Jay McVeigh, powiedział na konferencji prasowej na lotnisku im. Williama P. Hobby’ego w Houston w poniedziałek wieczorem, że linia lotnicza zrobi wszystko, co w jej mocy, aby rozwiązać problemy napotkane przez pasażerów, w tym „hotele, pomoc w transporcie, samochody dostawcze… upewnij się, że wrócisz Jak najszybciej zabierz tych ludzi do domu”.

Obiecał, że wszyscy klienci, nawet ci, którzy już opuścili lotnisko lub we własnym zakresie dokonali alternatywnych ustaleń, również zostaną obsłużeni.

„Jeśli już wyjechałeś, dbaj o siebie, rób to, co chcesz robić dla swojej rodziny i zachowaj rachunki” – powiedział McVay. „Upewnimy się, że się nimi zaopiekujemy, to nie jest pytanie”.

Co jest nie tak z punktu widzenia pilota

Pasażerowie we wtorek szukają swojego bagażu na lotnisku Hollywood Burbank w Kalifornii.

Pasażerowie we wtorek szukają swojego bagażu na lotnisku Hollywood Burbank w Kalifornii.

Robin Beck/AFP/Getty Images

W rozmowie z CNN we wtorek wiceprezes Southwest Airlines Pilots Association, kapitan Mike Santoro, powiedział, że N.J Problemy stojące na południowym zachodzie To były najgorsze turbulencje, jakich doświadczył w linii lotniczej od 16 lat.

Opisał ubiegłotygodniową burzę jako katalizator, który pomógł stworzyć poważne problemy techniczne.

„To, co poszło nie tak, to fakt, że nasza infrastruktura informatyczna do planowania programów jest bardzo przestarzała” — powiedział. „Nie jest w stanie obsłużyć liczby pilotów, stewardów w systemie, z naszą złożoną siecią dróg.

„Nie mamy normalnego hubu, jaki mają inne duże linie lotnicze. Latamy w sieci punkt-punkt, co może umieścić nasze załogi w niewłaściwych miejscach, bez samolotów”.

Dodał: „To frustrujące dla pilotów, stewardów, a zwłaszcza dla naszych pasażerów. Jesteśmy zmęczeni przepraszaniem Southwest, pilotów linii lotniczych, nasze serca są z wszystkimi pasażerami, naprawdę”.

Gregory Wallace, Andy Rose, Andy Babineau, Adrian Brodos, Dave Allsap, Nick Valencia, David Goldman, Leslie Pirro, Carlos Suarez i Ross Levitt przyczynili się do powstania tej historii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *