Wall Street z radością przyjmuje zyski Netfliksa, gdy jego akcje rosną dwucyfrowo, ale nie wszyscy są optymistami

Akcje Netflix (NFLX) wzrosły w środę dwucyfrowo, aż o 14%, po tym, jak gigant streamingowy ogłosił dobre zyski w czwartym kwartale, gdy liczba abonentów przekroczyła 13 milionów.

Przychody przekroczyły konsensusowe szacunki na poziomie 8,71 miliarda dolarów, osiągając 8,83 miliarda dolarów w kwartale, co stanowi wzrost o 12,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, ponieważ streamer opierał się na inicjatywach związanych z przychodami, takich jak zwalczanie udostępniania haseł i poziom reklam , a także niedawny wzrost cen niektórych planów subskrypcji.

Spółka prognozowała zysk na akcję (EPS) w pierwszym kwartale na poziomie 4,49 USD, wobec konsensusu na poziomie 4,09 USD.

Wall Street w przeważającej mierze pochwaliła raport, a analitycy podnieśli swoje ceny docelowe we wszystkich przypadkach.

„Wszystko wskazuje na to, że Netflix rośnie w siłę” – napisał w nowej notatce analityk MoffettNathanson, Michael Nathanson, który podniósł cenę docelową o 35 do 475 dolarów. „Sukces kampanii udostępniania haseł, wprowadzenie tańszego poziomu reklam i ciągły rozwój na tańszych rynkach rozwijających się sprawiają, że szok roku 2022 staje się odległym wspomnieniem”.

Niektórzy jednak przestrzegali przed zawyżeniem wyceny, inni doradzali swoim klientom, aby przynajmniej na razie pozostali na uboczu.

Oczekuje się, że abonenci spowalniają ze względu na skupienie się na wycenie

Według niektórych analityków dwucyfrowe zyski Netflixa z subskrypcji mogą nie być trwałe, ponieważ streamer powoli uzupełnia kampanię udostępniania haseł.

„Chociaż spodziewamy się, że wzrost liczby abonentów utrzyma się na stosunkowo wysokim poziomie, wierzymy, że katalizatory, które napędzały znaczny wzrost w zeszłym roku, znacznie osłabną w 2024 r.” – napisał w środowej notatce analityk Morningstar Matthew Dolgin. „Nasze trzeźwe spojrzenie na liczbę nowych członków sieci nie powinno jednak przesłaniać imponujących wyników Netflixa”.

Pomimo tak dobrych wyników analityk, który podniósł cenę docelową do 425 dolarów z 410 dolarów, ostrzegł, że „akcje spółki wyprzedziły same siebie, mimo że spodziewamy się, że Netflix pozostanie dominujący”.

READ  Jakość pojazdu spada do rekordowo niskiego poziomu w nowym skanie JD Power

MoffettNathanson miał podobny pogląd: „Obawiamy się, że obecny wzrost liczby abonentów na rynkach USA/Kanady i Europy Zachodniej stanowi impuls do przodu napędzany „interwencjami” najbardziej zaangażowanych użytkowników haseł, co może spowodować powstanie zawrotnej kieszeni abonentów w środku W tym roku.”

Innymi słowy, sok z rozprawienia się z hasłami został prawie wyciśnięty.

„To spowolnienie, a także potencjalna korzyść wynikająca ze wzrostu ceny w górnej części półki cenowej Netflix, mogą wystraszyć rynek i ponownie zresetować wskaźniki Netflix” – powiedział analityk Michael Nathanson. W rezultacie utrzymał rekomendację neutralną dla akcji.

Deutsche Bank również ostrzegł w sprawie oceny urządzenia do przesyłania strumieniowego, obniżając jego rekomendację do Trzymaj z Kup.

„Netflix pozostaje najlepszą historią w mediach wśród pionowo zintegrowanych producentów/programistów/dystrybutorów” – napisał główny analityk Brian Kraft. „Uważamy jednak, że pozycja lidera Netflix jest w pełni wliczona w cenę akcji na tych poziomach”.

„Uważamy, że nie pozostawia to zbyt wiele miejsca na wielokrotną ekspansję, biorąc pod uwagę szczytowy wzrost EPS w 2024 r.” – dodał Kraft, podnosząc cenę docelową do 525 dolarów z 460 dolarów.

Awans w WWE

Nowo ogłoszona umowa Netflix z WWE była głównym tematem rozmów w rozmowach o zarobkach, a analitycy nazwali tę transakcję „kolejnym logicznym krokiem” w historii rozwoju streamera.

„To zwiększa zdolność NFLX do dalszego poszukiwania wzrostu wykraczającego poza płatne zaangażowanie, ponieważ nowe treści = więcej reklam i/lub więcej subskrypcji” – powiedział po tej wiadomości analityk Wells Fargo Steve Cahall. „Uważamy, że głównym celem NFLX jest zwiększanie liczby reklam, ponieważ potrzebny jest im zasięg i częstotliwość, aby zarezerwować miejsce przy najwyższym stole wśród kupujących reklamy w USA”.

Cahall utrzymała rekomendację „Overweight” i podniosła cenę docelową do 650 dolarów z 460 dolarów.

„WWE Raw zmienia grę” – dodał analityk Macquarie Tim Nolen. 10-letnia umowa „może przyciągnąć dużą, zaangażowaną publiczność przez cały rok i może przyspieszyć sprzedaż reklam Netflix dzięki treściom na żywo z tego wielkiego wydarzenia”.

READ  Urzędnik Fed nie uważa, że ​​rynek mieszkaniowy się załamie: „Próbuję kupić dom w Waszyngtonie, a rynek jest szalony”

Nollen podwyższył cenę akcji z Neutral do Outperform, stwierdzając, że firma „wyszła na prostą” w związku z wykładniczym wzrostem warstwy reklamowej i prognozami wzrostu średniego przychodu na członka, czyli ARM, w 2024 r. Podniósł cenę docelową do 595 dolarów z 410 dolarów.

ARCHIVO – Carmella ściga Biancę Belair podczas gali WWE RAW, która odbędzie się 6 marca 2023 roku w Bostonie.

WWE RAW odbyło się 6 marca 2023 roku w Bostonie. (zdjęcie Charlesa Krupy/AP) (Agencja prasowa)

Jednakże zarząd stwierdził, że transakcja z WWE nie zmienia jego poglądu na unikanie tradycyjnych inwestycji w sporty na żywo, przynajmniej na razie.

„WWE Raw to rozrywka sportowa, która wpisuje się w sedno naszej działalności sportowej, czyli dramaty sportowe” – powiedział współzałożyciel Netfliksa, Ted Sarandos, podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników, odnosząc się do jego wypraw do sportów takich jak piłka nożna. Formuła 1, tenis, golf, kolarstwo i nie tylko w filmach dokumentalnych – zwłaszcza sporty na żywo.

Analityczka Bank of America Jessica Reeve Ehrlich, która powtórzyła wzrost kupna i podniosła cenę docelową do 650 dolarów z 585 dolarów, napisała, że ​​„szacuje, że[d] Strategicznym uzasadnieniem ekspansji Netflix na programy „sportowe” jest dobrze prosperująca działalność reklamowa i silna pozycja w sektorze rozrywki sportowej.

Wszystko zależy od reklam

Netflix podał, że liczba członkostw na poziomach reklamowych wzrosła o prawie 70% kwartał do kwartału, a plan reklamowy obejmuje obecnie 40% wszystkich subskrypcji Netflix na rynkach, na których jest oferowany.

„Reklamy nadal stanowią szansę na monetyzację” – napisał Kraft z Deutsche Bank. „Ale to wciąż dopiero początek i rok 2024 będzie bardziej polegał na zwiększaniu bazy poziomów reklam i budowaniu wysiłków w zakresie sprzedaży międzynarodowej niż na znaczącym zwiększaniu przychodów z reklam”.

Na początku tego miesiąca Netflix podał, że poziom reklam przekroczył 23 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 8 milionów w porównaniu z listopadową aktualizacją.

READ  Inżynier Google Fires, który twierdzi, że sztuczna inteligencja ma świadomość

Warto zauważyć, że miesięczni aktywni użytkownicy, zwani MAU, to nie to samo, co abonenci płacący. Firma nie ujawniła jeszcze faktycznej liczby subskrybentów tego poziomu reklam ani wysokości wygenerowanych dotychczas przychodów. Aktywne jednostki miesięczne mogą obejmować wiele osób korzystających z tego samego konta.

Nolen z Macquarie przyznał się do planu transmisji Aby pozbyć się podstawowego poziomu bez reklam W tym roku wyjaśnienie tego kroku pomoże streamerowi lepiej skalować swoją działalność reklamową.

„Wierzymy, że Netflix przy odpowiedniej strategii może skalować swoją działalność, a na pewno dysponuje danymi i poziomem zaangażowania niezbędnym do zbudowania silnego biznesu reklamowego” – powiedział. „To właśnie uważamy za klucz do wzrostu cen akcji w miarę stabilizacji działalności w rytmie wzrostów cen, a skromniejsi abonenci zyskują po udostępnieniu hasła”.

„Netflix to wciąż spółka wzrostowa” – zgodził się Cahall z Wells Fargo, mówiąc, że gigant streamingowy ma jeszcze wiele do zrobienia w 2024 r. i później.

ARCHIWUM – Akcje Netflix wzrosły w środę dwucyfrowo, o 14%, po tym, jak gigant streamingowy ogłosił dobre zyski w czwartym kwartale, gdy liczba abonentów przekroczyła 13 milionów.  (AP Photo/Richard Drew, plik)ARCHIWUM – Akcje Netflix wzrosły w środę dwucyfrowo, o 14%, po tym, jak gigant streamingowy ogłosił dobre zyski w czwartym kwartale, gdy liczba abonentów przekroczyła 13 milionów.  (AP Photo/Richard Drew, plik)

Akcje Netflix wzrosły w środę dwucyfrowo, o 14%, po tym, jak gigant streamingowy ogłosił dobre zyski za czwarty kwartał, gdy liczba abonentów przekroczyła 13 milionów. (Richard Drew/AP zdjęcie, plik) (Agencja prasowa)

Kanał Aleksandry Jest starszym reporterem w Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze @allie_canal, Linkedin, Wyślij go e-mailem na adres [email protected].

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami giełdowymi i dogłębną analizą, w tym wydarzeniami dotyczącymi zmian akcji

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *