Warner Bros. Discovery osiąga 50 mln USD zysków z transmisji strumieniowych, mówi, że amerykański biznes streamingowy będzie rentowny w 2023 r. – The Hollywood Reporter

Warner Bros. Discovery zakończył marzec z 97,6 milionami abonentów transmisji strumieniowych na całym świecie, w porównaniu z około 96,1 milionami na koniec 2022 roku i przed szacunkami, podał konglomerat rozrywkowy w swoim raporcie finansowym za pierwszy kwartał. Co najważniejsze, jego jednostka streamingowa osiągnęła zysk w wysokości 50 milionów dolarów, w porównaniu do straty w wysokości 654 dolarów rok wcześniej i straty w wysokości 217 milionów dolarów w czwartym kwartale. Wall Street powinna wziąć pod uwagę ten sukces transmisji strumieniowej jako znak ciągłego postępu w kierunku zobowiązania kierownictwa do uczynienia biznesu trwale rentownym i spełnienia obietnicy, że nie będzie ścigać abonentów za wszelką cenę.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani ścieżką, którą podążamy” — powiedział dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslau, którego dział transmisji strumieniowej stał się pierwszą hollywoodzką firmą, która odnotowała zyskowny kwartał, ponieważ dyrektorzy generalni ds. operacje konsumenckie. W celu osiągnięcia zysku. Mówił o „znaczącym odwrocie”: „W rzeczywistości spodziewamy się teraz, że nasza działalność skierowana bezpośrednio do konsumentów będzie rentowna w 2023 r. – rok przed naszymi wytycznymi”.

Analityk Wells Fargo, Steven Cahal, przewidział stratę w wysokości 76 milionów USD w swoim podglądzie zysków, dodając: „Spodziewamy się, że wyższe straty ze sprzedaży, ogólne i administracyjne (wydatki) związane z ponownym uruchomieniem Max wzrosną do 344 milionów USD w drugim kwartale”.

Warner Bros. Discovery odnotował w piątek kwartalne przychody w wysokości 10,7 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 6 procent i mniej więcej zgodne z oczekiwaniami analityków. Strata firmy w pierwszym kwartale w wysokości 44 centów na akcję oznaczała zmianę w stosunku do zysku sprzed roku wynoszącego 69 centów na akcję, w porównaniu z konsensusem Wall Street, który przewidywał stratę 5 centów na akcję. Jednak pomijając koszty związane z fuzją Discovery i WarnerMedia firmy AT&T, która stworzyła potęgę sektora, firma przebiłaby konsensus dotyczący szacunków zysków.

READ  Carvana, Gamestop, AMC, General Motors i wiele innych

Firma podała, że ​​kwartalna strata firmy w wysokości 1,07 mld USD obejmowała 1,81 mld USD „odliczeń podatkowych od wartości niematerialnych i prawnych związanych z przejęciem oraz kosztów restrukturyzacji przed opodatkowaniem w wysokości 95 mln USD”.

Maksymalizacja wolnych przepływów pieniężnych, miara rentowności, która pokazuje, ile gotówki pozostało firmie po wypełnieniu zobowiązań finansowych, jest kluczowym celem zespołu Zaslava. Jednak w pierwszym kwartale Warner Bros. odnotował w piątek ujemne wolne przepływy pieniężne w wysokości 930 mln USD z powodu płatności Discovery, odsetek i praw sportowych.

Akcje WBD spadły o ponad 5 procent w obrocie przedsesyjnym.

Mega-umowa, która stworzyła firmę, została zamknięta rok temu, w kwietniu 2022 roku. „Dokonaliśmy poważnej restrukturyzacji i przestawiliśmy nasze firmy z większą precyzją i skupieniem” – powiedział w piątek Zaslau. „Widzimy, że pojawia się wiele pozytywnych dowodów, skierowanych bezpośrednio do konsumentów, które mogą być bardzo ważne”.

Różni analitycy z Wall Street optymistycznie patrzyli na Warner Bros. Discovery w tym roku, koncentrując się na wolnych przepływach pieniężnych kierownictwa, redukcji zadłużenia i przepływie zysków.

Firma ogłosiła w połowie kwietnia, że ​​połączy swoje usługi przesyłania strumieniowego HBO Max i Discovery + ze zmienioną marką Max, która ma zostać uruchomiona w USA 23 maja. Celem jest uczynienie komputerów Mac miejscem do przesyłania strumieniowego dla wszystkich w gospodarstwie domowym. Nowy slogan to „Jeden do obejrzenia”. Max zaoferuje produkt biblioteczny firmy i nową własność intelektualną, ale także podwoi swoje ukochane franczyzy z akcją na żywo Harry’ego Pottera Skryptowane seriale telewizyjne i nowe raty Teoria Wielkiego Wybuchu I gra o tron

Przychody z transmisji strumieniowych w pierwszym kwartale osiągnęły 2,46 miliarda USD, co oznacza spadek o 1 procent z wyłączeniem wpływu kursów walutowych, „ponieważ wzrost globalnej liczby abonentów detalicznych został zrównoważony spadkiem całkowitych przychodów”, podczas gdy przychody z reklam wzrosły o 29 procent, „głównie napędzane wzrostem liczby abonentów. -poziomy wsparcia reklamy konsumenckiej (DTC) ”, powiedziała firma. Przychody z treści spadły o 16 procent z powodu niższych licencji stron trzecich na treści HBO. Koszty operacyjne jednostki transmisji strumieniowej spadły o 24 procent do 2,41 miliarda dolarów z powodu mniejszych zaległości w zakresie treści, zaprzestania działalności CNN + oraz „bardziej efektywne wydatki na marketing” – podała firma.

READ  Badania pokazują, że izolacja może zmniejszyć ryzyko śmierci spowodowanej otyłością

Skorygowany zysk jednostki Studios przed odliczeniem odsetek, amortyzacji i amortyzacji (EBITDA) spadł w pierwszym kwartale do 607 mln USD, co oznacza spadek o 23 procent, z wyłączeniem wpływu różnic kursowych spowodowanych niższymi przychodami. Przychody studia w wysokości 3,21 miliarda dolarów spadły o 7 procent z powodu „niższych licencji telewizyjnych, wypożyczeń filmów kinowych i niższych przychodów z domowej rozrywki”. „Licencjonowanie telewizyjne spadło głównie z powodu większych umów licencyjnych telewizyjnych i mniejszej liczby kin w kwartale ubiegłego roku.
Dostępny. Ze względu na dobrą grę aktorską kasa była niska Ordynans W kwartale poprzedniego roku”. Jednak „pozostałe przychody” wzrosły o 30 procent dzięki wyższym usługom produkcji studyjnej i „utrzymującej się wysokiej frekwencji na Warner Bros. Studio Tours w Londynie i Hollywood”. Ponadto premiera pierwszego kwartału Dziedzictwo Hogwartu Była to największa premiera Warner Bros. Games wszechczasów, co czyni ją „najlepiej sprzedającą się grą firmy od początku roku z ponad 1 miliardem dolarów sprzedaży detalicznej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *