Według materiału wideo i relacji naocznych świadków, lot 5735 China Eastern Airlines wsiadł na pokład 123 pasażerów i dziewięciu członków załogi z Kunming do Guangzhou w poniedziałek po południu i wleciał w góry w Guangxi.
Samolot rozbił się na wysokości 25 000 stóp w 3 minuty i uderzył w górę w pobliżu wioski Molong w Wujo, podpalając go.
Przyczyna katastrofy wprawiła w zakłopotanie urzędników lotniczych i ekspertów. Pogoda dopisała, piloci nie podnieśli alarmu, a samolot nie wyglądał na zepsuty podczas lotu. Chiny mają również jeden z najsilniejszych na świecie rekordów bezpieczeństwa lotniczego.
Ustępujący federalny administrator ds. lotnictwa Steve Dixon zaprasza typ samolotu Boeing Zszedł „Jeden z najbezpieczniejszych samolotów, jakie kiedykolwiek zbudowano w celach komercyjnych”.
Setki strażaków i ekip ratowniczych zostało wysłanych na miejsce zdarzenia, poinformowali lokalni urzędnicy. Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu wyznaczyła zespół ekspertów technicznych z Federalnej Administracji Lotnictwa, Boeinga i producenta silników CFM International do przyłączenia się do chińskiego śledztwa w sprawie katastrofy.
Jeden z nich został odzyskany przez zespół poszukiwawczy Czarne skrzynki, Zawiera zarejestrowane informacje z samolotu, które mogą pomóc śledczym znaleźć przyczynę katastrofy. Ale czarna skrzynka została poważnie uszkodzona, powiedział w środę chiński dyrektor lotnictwa Mao Yanfeng.
Pasażerami w samolocie byli: młoda para, która zabrała swoje dzieci do Kantonu na operację, dyrektorzy firmy wydobywczej w Kantonie, niedawno zamężna kobieta i kobieta, która wróciła do domu na księżycowy Nowy Rok i wróciła do Kantonu. Zgłoszono.
Według chińskiej państwowej agencji informacyjnej Xinhua ponad 500 członków rodzin wylądowało w pobliskim mieście Wuzhou, czekając na wieści o losie krewnych na pokładzie.
Katastrofa samolotu China Northwest Airlines w Chinach po 1994 r.
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”