Wojna między Izraelem a Hamasem: wojsko amerykańskie kończy budowę pływającej barki dla Strefy Gazy

WASZYNGTON (AP) – Wojsko amerykańskie zakończyło w czwartek instalację pływającego statku w Strefie Gazy, gdy urzędnicy przygotowywali się do przewiezienia bardzo potrzebnej pomocy humanitarnej na oblężone terytorium w ciągu siedmiu miesięcy intensywnych walk w wojnie Izrael-Hamas.

Ostateczna budowa powoduje złożony proces dostawy trwający ponad dwa miesiące po USA – zarządził prezydent Joe Biden Aby pomóc zapobiec izraelskim ograniczeniom w przekraczaniu granic i ciężkim walkom o głodujących Palestyńczyków Żywność i inne produkty powstałe z jej przygotowania Wewnątrz Gazy.

pełen Wyzwania logistyczne, meteorologiczne i związane z bezpieczeństwemProjekt molo – oczekiwany koszt 320 milionów dolarów – ma na celu zwiększenie przepływów pomocy w Strefie Gazy, ale nie ma na celu zastąpienia znacznie tańszych dostaw drogą lądową, które zdaniem agencji pomocowych są bardziej zrównoważone.

Łodzie zostaną zadokowane w obiekcie portowym zbudowanym przez Izraelczyków na południowy zachód od miasta Gaza. Dystrybuowane przez grupy wsparcia.

Urzędnicy amerykańscy oświadczyli w czwartek, że za kilka dni na brzeg w Gazie zacznie docierać 500 ton żywności oraz że Stany Zjednoczone ściśle współpracują z Izraelem w zakresie sposobów ochrony statków i załóg pracujących na lądzie.

Pozostają jednak pytania dotyczące tego, w jaki sposób grupy pomocowe mogą bezpiecznie rozprowadzać żywność wśród potrzebujących w Gazie, powiedziała Sonali Korte, zastępca administratora Biura Pomocy Humanitarnej Agencji Rozwoju Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych, które pomaga w logistyce.

„Środowisko działania jest bardzo niebezpieczne”, a grupy pomocowe w dalszym ciągu walczą o pozwolenie na planowane działania w Gazie, stwierdził Korte. Rozmowy z izraelskim wojskiem „muszą toczyć się w miejscu, w którym pracownicy pomocy humanitarnej czują się bezpiecznie. Nie sądzę, że jeszcze tam jesteśmy.

Starcia wojsk izraelskich z bojownikami palestyńskimi na obrzeżach południowego miasta Rafa Ponadto urzędnicy ONZ podali, że około 700 000 osób zostało wysiedlonych w wyniku wznowienia przez Izrael działań wojennych w niektórych częściach północnej Gazy. Izrael niedawno zdobył kluczowe przejście graniczne w Rafah w ramach swojego ataku na Hamas.

READ  Nikola Jokić, seria sezonowa Nuggets, Celtics przechodzą sprawdzian z rzeczywistością

Urzędnicy Pentagonu powiedzieli, że walki nie stanowią zagrożenia dla nowego obszaru dostaw pomocy przybrzeżnej, ale wyjaśnili, że warunki bezpieczeństwa będą ściśle monitorowane i mogą spowodować tymczasowe zamknięcie szlaku morskiego.

Już podczas budowy miejsce to było celem ostrzału moździerzowego, a Hamas zagroził, że zaatakuje wszelkie obce siły, które „okupują” Strefę Gazy.

„Bezpieczeństwo uczestniczących sił amerykańskich jest sprawą najwyższej wagi. W ciągu ostatnich kilku tygodni Stany Zjednoczone i Izrael opracowały skoordynowany plan bezpieczeństwa mający na celu ochronę całego personelu” – powiedział wiceadmirał Marynarki Wojennej Brad Cooper, zastępca dowódcy Centralnego Dowództwa Armii USA. „Jesteśmy pewni, że to rozwiązanie dotyczące bezpieczeństwa ochroni zaangażowane osoby”.

Żołnierze amerykańscy zacumowali na statku w czwartek rano, a Centralne Dowództwo stwierdziło, że żadna z jego sił nie wkroczyła do Strefy Gazy ani nie weszła tam podczas operacji statku. Stwierdzono, że ciężarówki z pomocą wylądują na ląd w nadchodzących dniach, a „Organizacja Narodów Zjednoczonych otrzyma pomoc i będzie koordynować dostawy do Gazy”.

Światowy Program Żywnościowy zajmuje się tą pomocą za pośrednictwem ONZ. Urzędnicy powiedzieli, że firma będzie.

Za ochronę brzegu odpowiadają siły izraelskie, ale w pobliżu tego obszaru stacjonują także dwa okręty wojenne amerykańskiej marynarki wojennej, USS Arleigh Burke i USS Paul Ignatius. Obydwa są niszczycielami wyposażonymi w szeroką gamę broni i możliwościach pozwalających chronić wojska amerykańskie za granicą i sojuszników na lądzie.

Cooper powiedział, że wsparcia udzieli także brytyjski statek logistyczny RFA Cardigan Bay.

Rzecznik izraelskiej armii podpułkownik Nadav Shoshani potwierdził, że statek został zadokowany, a izraelskie jednostki inżynieryjne wyrównały okolicę i zbudowały drogi dla ciężarówek.

„Pracujemy nad tym projektem (z armią amerykańską) od miesięcy w pełnej współpracy, ułatwiając jego realizację i wspierając go w każdy możliwy sposób” – powiedział Shoshani. „To priorytet w naszym procesie”.

READ  Senat przegłosował uchwalenie pakietu pomocy dla Ukrainy o wartości 40 miliardów dolarów

ONZ, USA i międzynarodowe grupy pomocowe twierdzą, że Izrael zezwala jedynie na ułamek normalnych przedwojennych dostaw żywności i innych dostaw do Gazy, odkąd ataki Hamasu na Izrael rozpoczęły wojnę w październiku. Według USAID i Światowego Programu Żywnościowego agencje pomocowe twierdzą, że w południowej Gazie kończy się żywność i kończy się paliwo, podczas gdy w północnej Gazie panuje głód.

Izrael twierdzi, że nie ma ograniczeń dla pomocy humanitarnej i obwinia ONZ za opóźnienia w dostawach do Gazy. ONZ twierdzi, że dostawy utrudniają walki, izraelski ogień i chaotyczne warunki bezpieczeństwa. Pod naciskiem Stanów Zjednoczonych Izrael otworzył w ostatnich tygodniach dwa przejścia graniczne, aby dostarczyć pomoc dla mocno dotkniętej północnej Strefy Gazy, twierdząc, że seria ataków Hamasu na główne przejście przez Kerem Shalom zakłóciła przepływ towarów.

Pierwszy statek towarowy załadowany żywnością opuścił Cypr w zeszłym tygodniu i przewiózł ładunek na amerykański statek wojskowy Roy P. Benavidez u wybrzeży Gazy.

Instalacja pływającego statku kilka mil (kilometrów) od wybrzeża i pasa startowego, obecnie zakotwiczonego u wybrzeża, została opóźniona o prawie dwa tygodnie z powodu złej pogody, która sprawiła, że ​​warunki były niezwykle niebezpieczne.

Dowódcy wojskowi powiedzieli, że pomoc będzie rozpoczynać się powoli, aby zapewnić działanie systemu. Zaczną od około 90 ładunków ciężarówek dziennie drogą morską, a liczba ta wkrótce wzrośnie do około 150 dziennie. Agencje pomocowe twierdzą jednak, że to nie wystarczy, aby zapobiec głodowi w Gazie i musi stanowić część szerszych wysiłków Izraela na rzecz otwarcia szlaków lądowych.

Zastępca dyrektora Oxfam, Scott Paul, powiedział, że wybudowany w USA szlak żeglugowy i morski to „rozwiązanie problemu, który nie istnieje”, ponieważ szlaki lądowe mogą zapewnić całą potrzebną pomoc, jeśli władze izraelskie na to pozwolą. organizacja humanitarna.

W ramach nowego szlaku morskiego pomoc humanitarna będzie zrzucana na Cypr, gdzie zostanie poddana inspekcji i kontrolom bezpieczeństwa w porcie w Larnace. Następnie jest ładowany na statki i transportowany na odległość około 320 kilometrów na dużą pływającą barkę zbudowaną przez armię amerykańską u wybrzeży Gazy.

READ  Chiny twierdzą, że niektóre kraje powinny przestać podsycać ogień w konflikcie na Ukrainie

Tam palety są przeładowywane na ciężarówki, ładowane na małe barki wojskowe, a następnie wysyłane kilka mil (kilometrów) do mostu lądowego zakotwiczonego wzdłuż wybrzeża. Istniejące ciężarówki Obsługiwany przez personel z innego krajuSchodząc groblą w bezpieczne miejsce na lądzie, opuszczają pomoc i natychmiast wracają do łodzi.

Zespoły ratownicze będą zbierać zapasy, które będą dystrybuowane na ląd.

___

Do powstania tego raportu wnieśli swój wkład autorzy prasy: John Gambrell z Dubaju, Tel Awiwu, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Julia Frankel z Izraela i Tara Cobb z Waszyngtonu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *