Wszyscy rezerwowi zawodnicy na 2023 rok

Podczas gdy zwykli kierowcy zespołów wyścigowych Formuły 1 są powszechnie znani, kierowcy rezerwowi i szoferzy odgrywają ważną rolę za kulisami. Ale kim oni właściwie są? Oto lista drużyn po drużynie.

Jaka jest różnica między kierowcą rezerwowym F1 a kierowcą testowym?

Dodatkowi kierowcy w zespołach Formuły 1 nie wszyscy mają ten sam tytuł. Terminy „trzeci kierowca” i „kierowca rezerwowy” są używane regularnie, chociaż niektóre zespoły łączą tę rolę.

Trzeci kierowca jest najlepiej opisany jako kierowca testowy. Zespoły łączą je, aby pomóc zwykłym kierowcom i inżynierom ulepszyć samochód. Od czasu do czasu trzeci kierowca może przejąć dowodzenie w dniu testu lub piątkowym treningu, aby lepiej wyczuć samochód. Demonstracje lub inne akrobacje PR często spadają również na trzeciego kierowcę.

Z drugiej strony, kierowca rezerwowy jest w gotowości podczas weekendów Grand Prix, aby zastąpić jednego ze stałych kierowców z jakiegoś powodu, który nie może prowadzić. Są więc obecni na większości wyścigów Grand Prix, obserwując akcję w boksie. Poza weekendami wyścigowymi kierowca rezerwowy regularnie pracuje również w symulatorze.

  • Kierowcy rezerwowi: Liam Lawson, Dennis Hugger, Zane Maloney
  • Trzeci kierowca: Daniel Ricciardo
  • Kierowca symulatora: Rudy Van Buuren

Red Bull nie skąpił na wykorzystaniu asystentów za kulisami Maxa Verstappena i Sergio Pereza. Młode talenty Liam Lawson, Zane Maloney i Dennis Hugger są na liście płac jako oficjalni kierowcy rezerwowi zarówno dla zespołu startowego, jak i AlphaTauri. Trio będzie rotować w weekendy Grand Prix, dając im cenny wgląd w to, jak to działa, z myślą o przyszłości.

W listopadzie Red Bull ogłosił powrót Daniela Ricciardo do zespołu jako trzeciego kierowcy. Australijczyk chciał odpocząć od światła reflektorów po burzliwym okresie w McLarenie i mógł dołączyć do swojego starego pracodawcy. Dobroduszny kierowca będzie odpowiedzialny za wiele działań public relations, ale będzie również interweniował w symulacji, aby wspierać zwykłych kierowców.

READ  Yankees zostali zdruzgotani przez Bliźniaków po brutalnej pierwszej rundzie

Wreszcie Rudy van Buren jest kierowcą testowym i rozwojowym symulatora Red Bull F1. Holender odgrywa ważną rolę za kulisami i spędza wiele godzin naśladując drużynę. Przy ograniczonych możliwościach testowania w F1 rola Van Burena jest kluczowa. Zaangażowany głównie w rozwój samochodów i „wsparcie na torze”: wypróbowywanie możliwych ustawień i aktualizacji dla zwykłych kierowców podczas weekendów GP i przedstawianie odpowiednich sugestii.

Rudi van Buuren, kierowca testowy i programista Red Bull F1 Simulator

Zdjęcie: wyścigi Red Bulla

Aston Martin wybiera silną rezerwę wewnętrzną w 2023 roku. W ostatnich latach zespół był w stanie wezwać rezerwy partnera silnikowego Mercedesa w nagłych przypadkach. W listopadzie 2022 roku Stoffel Vandoorne został potwierdzony jako kierowca testowy i rezerwowy. Belg wywodzi się z Mercedesa, gdzie w tej roli występuje od wielu lat. W ambitnym zespole z Silverstone Vandoorne będzie odgrywać znaczącą rolę w programie symulacji i rozwoju.

Zespół stworzył również własny program rozwoju kierowców na 2023 rok. Pierwszym wprowadzonym był mistrz Formuły 2 Filipe Drugovic. Brazylijczyk rozpocznie pracę jako rezerwowy kierowca zespołu F1 i weźmie udział w wielu wyścigach Grand Prix w 2023 roku, aby zdobyć doświadczenie. Ponadto w swoim harmonogramie miał obszerny program testów w Aston Martin w poprzednim roku.

Drugovic wezwał kontuzjowanego Lance’a Strolla na testy przedsezonowe 2023 i wygląda na to, że zastąpi go podczas otwierającego sezon Grand Prix Bahrajnu.

Felipe Dragovic, Aston Martin AMR23

Zdjęcia: Zac Mauger / Zdjęcia ze sportów motorowych

  • Kierowca rezerwowy: Theo Borchier

Największy francuski talent, Theo Borchier, jest już od 2019 roku częścią Sauber Academy, programu talentów szwajcarskiego zespołu F1. W październiku ogłoszono, że zostanie oficjalnym kierowcą rezerwowym zespołu. To scementuje powiązania młodzieńca z procesem F1.

Theo Pourchaire podczas testów swojej Alfy Romeo C42 tijdens de posezon w Abu Dhabi 2022.

Zdjęcie: Mark Sutton/ Zdjęcia ze sportów motorowych

READ  Taro Akebono: Zmarła urodzona na Hawajach japońska legenda sumo

Po trzech sezonach w Alfie Romeo Antonio Giovinazzi został usunięty z reprezentacji Szwajcarii pod koniec 2021 roku. Włoch wrócił do Ferrari jako kierowca rezerwowy. Pełnił również rolę w partnerskich zespołach Ferrari, Alfa Romeo i Haas w 2022 roku. Występował dla tego ostatniego w sesjach treningowych podczas Grand Prix Włoch i Ameryki.

Robert Schwartzman od kilku lat jest członkiem Ferrari Driver Academy. Jeżdżący pod banderą Izraela młody Rosjanin ma za sobą już kilka sesji Formuły 1 dla Ferrari i Haasa. Zrobił też kilka dni testów staroświeckim samochodem.

Carlos Sainz, Charles Leclerc, David Rijon, Robert Schwartzman, Antonio Giovinazzi, Antonio Fuoco, Frédéric Vasseur, Ferrari SF-23,

Zdjęcie: Ferrari

McLarena

  • Kierowca rezerwowy: Alex Ballou, Mick Schumacher (cały sezon), Philippe Drugovic i Stoffel Vandoorne (pierwsze 15 wyścigów 2023 r.)
  • Kierowca testowy i rozwojowy: Will Stevens
  • Kierowca testowy i rozwojowy: Oliver Turvey

McLaren ponownie zatrudni swoich rezerwowych kierowców w 2023 roku. W ostatnich latach zespół polegał na partnerze silnikowym Mercedesie w zakresie wszelkich awaryjnych wymian. W następnym sezonie, Alex Ballou Oficjalny kierowca rezerwowy. Jest również aktywny w IndyCar.

Kierowca rezerwowy Mercedesa, Mick Schumacher, zostanie również udostępniony jako zastępca, po osiągnięciu porozumienia z niemieckim zespołem.

Zespół Woking osiągnął również porozumienie z Aston Martinem, aby w razie potrzeby uzyskać dostęp do swoich rezerwowych kierowców Philippe Drugovic i Stoffel Vandoorne na pierwsze 15 wyścigów sezonu.

Za kulisami brytyjska kadra zatrudnia kilku doświadczonych kierowców: Willa Stevensa i Olivera Turveya. Duet spędza dużo czasu symulując zespół, ściśle współpracując ze zwykłymi inżynierami i kierowcami. Podczas Grand Prix w Woking w czasie rzeczywistym testują wszelkiego rodzaju zmiany i ulepszenia. Pomaga to kierowcom na torze znaleźć najlepszą konfigurację i strategię.

Mick Schumacher, Mercedes

Zdjęcie: Mercedes-AMG

Mercedesa

Kierowca rezerwowy: Mick Schumacher

Zespół Mercedesa F1 liczył na Nycka de Vriesa i Stoffela Vandoorne’a jako kierowców testowych i rezerwowych w 2022 roku. Obaj rozpoczną pracę gdzie indziej w 2023 roku. De Vries zostanie pełnoetatowym kierowcą w AlphaTauri po dobrym występie w Grand Prix Włoch . Vandoorne stanie się stałą rezerwą Astona Martina. Mick Schumacher został mianowany jego następcą po odejściu z Haas.

READ  Jung Ho Lee opuszcza mecz z powodu zwichnięcia barku

Kierowca rezerwowy: Jack Doohan

Za kulisami Alpine przygotowywał w ostatnich latach największego talentu, Oscara Piastri, do przyszłej kariery zwykłego kierowcy. Australijczyk nie był jednak pewien przyszłości i zdecydował się na podpisanie kontraktu z McLarenem. Jack Doohan został mianowany kierowcą rezerwowym zespołu na rok 2023, rola ta będzie korespondować z jego kampanią w Formule 2.

Jack Doohan, Alpine A522

Fotografia: Mark Sutton / Zdjęcia ze sportów motorowych

Alfa Tauri

Ze względu na bliskie powiązania z Red Bullem, AlphaTauri nie ma własnego kierowcy rezerwowego. Zamiast tego mały zespół z Faenzy może zadzwonić do puli starszego brata. Obiecująca młodzież z programu szkoleniowego Red Bull ma również możliwość gromadzenia mil w AlphaTauri.

Legendarny zespół z Grove miał Logana Sargeanta jako kierowcę testowego w 2022 roku. Jednak młody Amerykanin awansuje na drugie miejsce wyścigowe obok Alexandra Albona na rok 2023. Williams nie zatrudnia własnego kierowcy rezerwowego. W ostatnich latach byli w stanie w razie potrzeby wezwać rezerwy partnera silnikowego Mercedesa. Nie wiadomo jeszcze, czy tak będzie również w 2023 roku.

Pietro Fittipaldi, Haas VF-22

Fotografia: Michael Potts / Zdjęcia ze sportów motorowych

Kierowca rezerwowy: Pietro Fittipaldi

Pietro Fittipaldi pełnił rolę kierowcy rezerwowego w firmie Haas przez ostatnie trzy sezony. Podczas Grand Prix Brazylii szef zespołu Gunter Steiner ujawnił, że kontynuacja partnerstwa byłaby możliwa, gdyby pasowała do wyścigowych planów Fittipaldiego, które zostały już potwierdzone.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *