Wykolejenie pociągu w Ohio: EPA twierdzi, że Norfolk Southern może zostać ukarany grzywną w wysokości 70 000 USD dziennie za brak oczyszczenia terenu Wschodniej Palestyny

(CNN) Szef Agencji Ochrony Środowiska zagroził Norfolk Southern kosztownymi konsekwencjami, jeśli nie uda mu się w pełni oczyścić toksycznego wraku pociągu i nie zapłaci za opady we wschodniej Palestynie w Ohio.

EPA Nowe, prawnie wiążące zamówienie – od czwartku – „zapewni, że Norfolk Southern zapłaci za bałagan, który stworzyli” – powiedział w środę CNN administrator EPA, Michael Reagan.

Od tygodni donoszą mieszkańcy Różne problemy zdrowotne Ciemne chmury dymu kłębią się nad społecznością liczącą około 5000 osób od czasu wykolejenia pociągu Norfolk Southern przewożącego toksyczne chemikalia.

Aby zapobiec śmiercionośnej eksplozji chlorku winylu, załoga Wypuścił toksyczną substancję chemiczną do rowu i spalił go.

Podczas gdy EPA twierdzi, że powietrze i woda miejska we wschodniej Palestynie są bezpieczne, Reagan powiedział, że objawy, które ich zdaniem mogą być związane z rozkładem, powinny „zwrócić się o pomoc lekarską”.

Ci mieszkańcy „muszą upewnić się, że stanowe i lokalne agencje zdrowia rozumieją te doświadczenia, ponieważ nalegamy, aby Norfolk Southern wziął pełną odpowiedzialność za to, co zrobili, aby Norfolk Southern zapłaciło za wszystko” – powiedział Regan.

EPA powołała się na swoje uprawnienia w ramach CERCLA – The Kompleksowa ustawa o ochronie środowiska, odszkodowaniach i odpowiedzialności.

W środę Reagan podsumował żądania EPA skierowane do Norfolk Southern:

„Numer jeden: oczyszczają każdy kawałek gruzu, każde zanieczyszczenie, zgodnie ze specyfikacjami EPA i satysfakcją” – powiedział Reagan CNN.

„Po drugie: zapłacą za to – zapłacą w całości. W każdej chwili, jeśli będziemy musieli wkroczyć, ponieważ odmawiają zrobienia czegokolwiek, sami się oczyścimy. Możemy ukarać ich grzywną w wysokości do 70 000 USD dziennie”, EPA powiedział szef.

„Kiedy odzyskamy nasze całkowite koszty, możemy naliczyć trzykrotność ich kwoty koszt Rząd centralny. Tak stanowi prawo”.

READ  Główne różnice w opinii lekarzy

Norfolk Southern powiedział, że współpracuje z EPA i lokalnymi załogami od wykolejenia 3 lutego.

„Od pierwszego dnia obiecałem, że Norfolk Southern naprawi witrynę” – powiedział we wtorek CNN prezes i dyrektor generalny Norfolk Southern, Alan Shaw.

„Zamierzamy to zrobić, kontynuując długoterminowe monitorowanie powietrza i wody. Pomożemy mieszkańcom tej społeczności wyzdrowieć. I będziemy inwestować w długoterminowe zdrowie tej społeczności. I my uczynią Norfolk Southern bezpieczniejszą linią kolejową.

Norfolk Southern przeznaczyło pomoc finansową o wartości milionów dolarów dla Wschodniej Palestyny, w tym 3,4 miliona dolarów na bezpośrednią pomoc finansową dla rodzin i 1 milion dolarów na fundusze pomocy społecznej, The. Firma powiedziała.

Trwa usuwanie zanieczyszczonej ziemi i wody spod torów w miejscu wykolejenia. Urzędnicy z Ohio powiedzieli, że tory zostaną podniesione, aby usunąć ziemię.



Nagranie z drona pokazuje wrak z wykolejenia 6 lutego.

Devine powiedział, że do tej pory ze wschodniej Palestyny ​​usunięto 4588 metrów sześciennych ziemi i 1,1 miliona galonów zanieczyszczonej wody.

The Zanieczyszczona gleba Publiczny dokument wysłany do EPA 10 lutego stał się kontrowersyjny w zeszłym tygodniu, ponieważ nie wymienił usuwania gleby wśród zakończonych działań porządkowych. Nie wiadomo jeszcze, jakie znaczenie i wpływ na okoliczne tereny miałaby ziemia, której nie usunięto przed otwarciem linii kolejowej 8 lutego.

„To właśnie tam „Kolej ruszyła, tory znów ruszyły, a obywatele byli zaniepokojeni, że brud pod torami nie został usunięty” – powiedział Devine.

Gubernator Pensylwanii ogłasza rekomendację karną

Wykolejenia we wschodniej Palestynie w pobliżu granicy Ohio z Pensylwanią doprowadziły do ​​ewakuacji w obu stanach.

Teraz, gubernator Pensylwanii, Josh Shapiro, mówi, że Norfolk Southern przekazało urzędnikom „fałszywe informacje” kilka dni po wycieku toksycznej substancji.

„Ogólnie rzecz biorąc, Norfolk Southern zapłaciło nadmierne ryzyko w tym kryzysie” – powiedział we wtorek Shapiro.

Powiedział, że urzędnicy ochrony środowiska w Pensylwanii wydali „rekomendację kryminalną” przeciwko Norfolk Southern.

READ  Rafael Nadal pokonuje Novaka Djokovica i awansuje do półfinału French Open 2022

Po zarzutach Norfolk Southern wydało oświadczenie dla CNN:

„Zdajemy sobie sprawę, że spoczywa na nas odpowiedzialność i jesteśmy zobowiązani do robienia tego, co jest właściwe dla mieszkańców wschodniej Palestyny” – powiedziała firma we wtorek.

„Do tej pory płaciliśmy za sprzątanie i nadal będziemy to robić. Zobowiązujemy się do dokładnego i bezpiecznego oczyszczenia terenu i spłacamy zakłócenia, jakie spowodowały w życiu mieszkańców. Inwestujemy. Pomożemy Wschodnia Palestyna prosperuje przez długi czas, a my będziemy nadal w społeczności tak długo, jak to będzie konieczne”. Wyciągniemy wnioski z tego strasznego wypadku i będziemy współpracować z organami regulacyjnymi i wybranymi urzędnikami, aby poprawić bezpieczeństwo na kolei.

Po stronie granicy z Ohio gubernator Mike DeWine powiedział, że stanowy prokurator generalny „dokonuje przeglądu wszystkich działań, na które pozwala mu prawo”.

„Coś jest fundamentalnie nie tak”

Toksyczne wykolejenie wywołało wezwania do poprawy bezpieczeństwa kolei i pytania o obowiązujące przepisy dotyczące przemieszczania toksycznych materiałów.

Devine nazwał to „absurdem”, że Norfolk Southern nie ma prawnego wymogu powiadamiania urzędników, że pociąg przewożący niebezpieczne materiały będzie przejeżdżał przez stan.

„Coś jest zasadniczo nie tak, gdy taki pociąg wjeżdża do stanu, a obecne prawo nie wymaga, aby niezależnie od tego, co przewożą, nie musieli powiadamiać władz stanowych ani lokalnych” – powiedział Devine.

Absurdem jest, aby spółka kolejowa wydawała takie zawiadomienie, że pociąg nie kwalifikuje się na mocy obowiązującego prawa”.

Prezydent Joe Biden wezwał Kongres do pomocy we wdrażaniu środków bezpieczeństwa kolei i oskarżył administrację Trumpa o kontrolowanie rządu. Zdolność do wzmocnienia środków bezpieczeństwa kolei. Wyraził swoją frustrację Post na Instagramie.

„To coś więcej niż wykolejenie pociągu lub wyciek toksycznych odpadów – to lata oporu wobec środków bezpieczeństwa w drodze do domu” – napisał Biden.

READ  Amtrak anuluje wszystkie trasy długodystansowe po strajku kolejowym

Celina Tebor, Kevin Liptak, Artemis Moshtagian, Kristina Sgueglia, Sara Sidner i Yon Pomrenze przyczynili się do powstania tego raportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *