Wyłącznie: PepsiCo wypuści 100 Tesli Semi w 2023 roku, mówi dyrektor wykonawczy

NOWY JORK/SAN FRANCISCO, 16 grudnia (Reuters) – PepsiCo planuje wprowadzić na rynek 100 ciężkich Tesli Semis w 2023 roku, kiedy zacznie używać elektrycznych ciężarówek do dostarczania dostaw do klientów takich jak Walmart i Kroger, główny oficer floty sodowej firmy. Reutersowi w piątek.

PepsiCo (PEP.O)który w 2017 roku zamówił duże ciężarówki, kupuje je „od ręki”, a także modernizuje swoje zakłady, m.in. instalując cztery 750-kilowatowe jednostki Tesla Inc. (TSLA.O) Wiceprezes PepsiCo, Mike O’Connell, powiedział w wywiadzie, że ładowanie odbywa się w lokalizacjach w Modesto i Sacramento w Kalifornii. Dotacja rządowa w wysokości 15,4 miliona dolarów i dotacja federalna w wysokości 40 000 dolarów na pojazd pomagają zrekompensować część kosztów.

„To świetny punkt wyjścia do elektryfikacji”, powiedział O’Connell, który nadzoruje flotę samochodów firmy.

„Podobnie jak w przypadku każdej wczesnej technologii, zachęty pomagają nam budować oprogramowanie” — powiedział, dodając, że było „dużo” kosztów rozwoju i infrastruktury.

PepsiCo jest pierwszą firmą, która przetestowała zasilaną bateryjnie Teslę Semis jako sposób na zmniejszenie jej wpływu na środowisko. Czytaj więcej

United Parcel Service Inc (UPS.N) i firma dostarczająca żywność Sysco Corp (SYY.N) Zarezerwowano również ciężarówki, podczas gdy sprzedawca detaliczny Walmart Inc (WMT.N) Eksperymentuj z alternatywami.

Zgłoszono, że PepsiCo planuje użyć Semis, ale O’Connell przedstawił nowe szczegóły dotyczące sposobu, w jaki firma będzie z nich korzystać, oraz harmonogram ich wdrożenia. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, początkowo powiedział, że ciężarówki wejdą do produkcji do 2019 roku, ale zostało to opóźnione z powodu ograniczeń dotyczących akumulatorów.

PepsiCo poinformowało, że planuje rozmieścić 15 ciężarówek z Modesto i 21 z Sacramento. Nie jest jasne, gdzie inni będą się opierać, ale O’Connell powiedział, że firma zamierza następnie wprowadzić Semis w środkowych Stanach Zjednoczonych, a następnie na wschodnim wybrzeżu.

READ  Walmart tnie wskazówki dotyczące zysków, ponieważ inflacja zmusza kupujących do wydawania większych pieniędzy na żywność

Dział Frito-Lay firmy sprzedaje lekkie produkty spożywcze, co czyni ją dobrym kandydatem do ciężarówek elektrycznych, które mają ciężkie akumulatory, które mogą ograniczać pojemność ładowania.

O’Connell powiedział, że Simes będzie przewoził produkty spożywcze Frito-Lay przez około 425 mil (684 km), ale w przypadku cięższych ładunków napojów bezalkoholowych ciężarówki będą początkowo odbywać krótsze trasy o długości około 100 mil (160 km). PepsiCo będzie wtedy również używać Semis do transportu napojów w „zasięgu 400 do 500 mil”, powiedział O’Connell.

„Holowanie przyczepy pełnej chipów nie jest najtrudniejszym i zniechęcającym pytaniem” – powiedział Oliver Dixon, starszy analityk w firmie konsultingowej Guidehouse.

„Nadal uważam, że Tesla ma wiele do udowodnienia szerszemu rynkowi pojazdów użytkowych” – powiedział Dixon, zwracając uwagę na niechęć Tesli do dostarczania informacji na temat ładowności i cen.

PepsiCo planuje kilka ciężarówek do lokalizacji Sacramento, które będą dostarczać towary do Wal-Mart i sklepów spożywczych, takich jak Kroger. (KR.N) i Albertsons Corporation (ACI.N). O’Connell powiedział, że ciężarówki w fabryce Modesto Frito-Lay właśnie trafiły do ​​centrów dystrybucyjnych PepsiCo.

Zasięg wszystkich Semi jadących do PepsiCo wyniesie 500 mil (805 km). O’Connell dodał, że nie wie, kiedy Tesla rozpocznie wdrażanie ciężarówek o zasięgu 300 mil (480 km). Powiedział, że kiedy Tesla zacznie je budować, PepsiCo „przesunie je” w swojej flocie.

PepsiCo odmówiło ujawnienia szczegółów cenowych ciężarówek, o których Tesla milczy. Mark Parrott z firmy konsultingowej Planet Moran powiedział, że konkurencyjne samochody kosztują od 230 000 do 240 000 dolarów. Dodał, że zasięg 500 mil Tesli Semi może być wyceniony z premią, ponieważ jego akumulator o pojemności 1000 kWh jest dwa razy większy niż wielu jego konkurentów.

„Utrzymujemy ciężarówki przez milion mil i siedem lat” – powiedział O’Connell. „Koszty operacyjne z czasem się zwrócą”.

READ  Kontrakty terminowe Dow: spadki na giełdzie; Apple „Monster” w obszarze zakupu

Producent Gatorade odmówił udostępnienia szczegółów dotyczących masy ciężarówek, kolejnej ściśle strzeżonej tajemnicy Tesli.

Powiedział, że Tesla nie tylko pomogła zapłacić za gigantyczne ładowarki do ciężarówek, ale także zapewniła usługi projektowe i inżynieryjne dla obiektów, które są wyposażone w systemy magazynowania energii słonecznej i baterii.

O’Connell powiedział, że podróż o długości 425 mil (684 km) z produktami Frito-Lay powoduje, że bateria Semi spada do około 20%, a jej naładowanie zajmuje około 35 do 45 minut.

(Reportaż Jessiki DiNapoli w Nowym Jorku i Hyuna Joo Jina w San Francisco; Dodatkowe raporty Joe White’a i Siddhartha Cavalli; Montaż: Jonathan Otis i Rosalba O’Brien

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *