Wyniki PepsiCo (PEP) za czwarty kwartał 2023 r

Oto co raportowała spółka w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:

  • Zysk na akcję: skorygowany 1,78 USD wobec oczekiwanych 1,72 USD
  • Przychody: 27,85 miliarda dolarów wobec oczekiwanych 28,4 miliardów dolarów

Pepsi odnotowała zysk netto za czwarty kwartał w wysokości 1,3 miliarda dolarów, czyli 94 centy na akcję, w porównaniu z 518 milionami dolarów, czyli 37 centów na akcję w roku poprzednim.

Po wyłączeniu pozycji gigant z branży spożywczej zarobił 1,78 dolara na akcję.

Sprzedaż netto Spadł o 0,5% do 27,85 miliardów dolarów. Kursy walut spowodowały spadek sprzedaży netto o 1,5%.

Przychody organiczne PepsiCo, które nie uwzględniają przejęć i zbyć, wzrosły w kwartale o 4,5% dzięki wyższym cenom. Jednak te same wysokie ceny szkodzą popytowi na produkty spożywcze i napoje oferowane przez firmę. Wolumen PepsiCo, nie uwzględniając cen i zmian walut, ponownie spadł w tym kwartale.

Wyższe koszty pożyczek i niższe oszczędności osobiste nadwyrężyły budżety konsumentów, szczególnie w Ameryce Północnej, stwierdzili dyrektorzy PepsiCo w przygotowanych uwagach wydanych przed telekonferencją firmy. Stwierdzili również, że konsumenci coraz częściej wybierają mniejsze opakowania ze względu na wygodę i niższą cenę.

Oddział Pepsi North American Foods ogłosił 8% spadek wolumenu. Dobrowolne wycofanie batonów i płatków zbożowych z granolą zaszkodziło jej sprzedaży w tym kwartale, wraz ze słabym wzrostem w całej kategorii.

Frito-Lay North America, do której należą takie marki jak Cheetos i Doritos, odnotowała 2% spadek wolumenu.

W segmencie napojów PepsiCo w Ameryce Północnej odnotowano w kwartale spadek wolumenu sprzedaży o 6%.

W roku 2024 Pepsi spodziewa się obecnie wzrostu przychodów organicznych o co najmniej 4% i wzrostu podstawowego zysku na akcję w stałej walucie o co najmniej 8%. Spółka spodziewała się wcześniej organicznego wzrostu przychodów na górnym poziomie od 4% do 6% i stałego, jednocyfrowego wzrostu zysku na akcję w walucie.

READ  Peloton zamienia CFO, obracając się w bieżących stratach

„Konsumenci prawdopodobnie zachowają czujność w zakresie swoich budżetów i będą wybiórczy przy zakupach” – stwierdzili dyrektorzy Pepsi w przygotowanych uwagach.

PepsiCo spodziewa się, że pierwsza połowa roku będzie słabsza, ponieważ wycofania produktów osłabiają działalność North American Quaker Oats, a konflikty międzynarodowe szkodzą sprzedaży w niektórych regionach. Kierownictwo spodziewa się, że w całym roku międzynarodowy wzrost przychodów organicznych przewyższy wzrost przychodów w Ameryce Północnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *