Zawalił się most Baltimore: 6 osób nie żyje

BALTIMORE (AP) – Statek towarowy stracił moc i we wtorek wczesnym rankiem uderzył w główny most w Baltimore, niszcząc przęsło w ciągu kilku sekund i pogrążając się w rzece w przerażającym zanurzeniu, które na wiele miesięcy zakłóci działanie głównego portu żeglugowego. Sześć osób jest zaginionych i uważa się, że nie żyją.

Załoga statku wydała wezwanie Mayday na kilka minut przed katastrofą Klucz Francisa Scotta Most pomaga władzom kontrolować ruch kołowy, powiedział gubernator Maryland.

Ten statek Uderz w jedną z podpór mostu, zapada konstrukcję jak zabawkę. Część przęsła opierała się na dziobie statku i zapaliła się.

Gubernator Maryland Wes Moore powiedział, że statek płynął w kierunku mostu z „bardzo, bardzo dużą prędkością”, dając funkcjonariuszom wystarczająco dużo czasu na zatrzymanie samochodów przed przekroczeniem mostu.

„Ci ludzie są bohaterami” – powiedział Moore. „Wczoraj uratowali życie”.

Most o długości 2,6 km, po którym w zeszłym roku przejechało 12 milionów pojazdów, został uderzony w środku nocy, na długo przed porannym dojazdem do pracy.

Sekretarz stanu ds. transportu Paul Wiedefeldt powiedział, że sześć osób, których tożsamość wciąż nie została zidentyfikowana, należało do ekipy budowlanej wypełniającej dziury w moście.

Biorąc pod uwagę głębokość wody i czas trwania wypadku, uznano, że pracownicy nie żyją, powiedział we wtorek po południu dyrektor wyższego szczebla firmy, która ich zatrudniała.

Geoffrey Pritzker, wiceprezes wykonawczy Brawner Builders, powiedział, że ekipy pracowały w połowie przęsła mostu, kiedy się on zawalił. Nie odnaleziono żadnych ciał, a ratownicy kontynuowali poszukiwania do późnego popołudnia.

„To było zupełnie nieoczekiwane” – powiedział Pritzker. „Nie wiemy, co jeszcze powiedzieć. Jesteśmy dumni z bezpieczeństwa i mamy pachołki, znaki, światła, bariery i flagi.

Jesus Campos, który pracował na moście dla Brawner Builders i znał załogę, powiedział, że powiedziano mu, że odpoczywają, a niektórzy siedzieli w ciężarówkach, gdy most się zawalił.

READ  „Mam dobrą pamięć” – odpowiada Biden w specjalnym obrońcy

„Miesiąc temu wiedziałem, że tam jestem, wiedziałem, jak to jest, kiedy przejeżdżały przyczepy” – powiedział Campos. „Wyobraźcie sobie, że znacie upadek. To takie trudne. Nie wiadomo, co robić”.

Ratownicy wyciągnęli z wody dwie osoby. Jedna osoba została hospitalizowana i po kilku godzinach została wypisana do domu. Do rzeki wpadło także kilka pojazdów, choć władze nie wierzyły, że ktokolwiek był w środku.

„Wyglądało to jak wyjęte z filmu akcji” – powiedział burmistrz Baltimore Brandon Scott, dodając, że było „niewiarygodnie tragiczne”.

Według komunikatu radiowego Urzędu Transportu stanu Maryland, na krótko przed katastrofą, dyspozytor policji zadzwonił, że statek stracił ster. Broadcastify.com archiwum.

Funkcjonariusz, który zatrzymał ruch, przekazał przez radio, że zamierza przejechać przez most, aby zaalarmować pracowników budowlanych. Ale kilka sekund później szalony funkcjonariusz powiedział: „Cały most się zawalił. Zacznijcie, zacznijcie kogokolwiek, wszystkich… Cały most się zawali.

Na oddzielnym kanale radiowym dla pracowników konserwacyjnych i budowlanych jedna osoba powiedziała, że ​​władze wstrzymują ruch, ponieważ statek stracił ster. Nie wydano kolejnego rozkazu ewakuacji i po 30 sekundach most się zawalił, a na kanale ucichła.

Od 1960 do 2015 roku było ich 35 Wielki most się zawala Według Światowego Stowarzyszenia Infrastruktury Transportu Wodnego, na całym świecie z powodu kolizji statku lub łodzi.

Spadek Zatrzymanie żeglugi w porcie w Baltimore, głównym węźle żeglugowym, z pewnością stworzy logistyczny koszmar na wschodnim wybrzeżu na miesiące, jeśli nie lata. Wypadek spowoduje także zakłócenia w ruchu towarowym i pasażerskim.

„Utrata tego mostu zdewastowałaby cały region, całe wschodnie wybrzeże” – powiedział senator stanu Maryland. powiedział Johnny Ray Salling.

Sekretarz transportu Pete Buttigieg, przemawiając na konferencji prasowej w pobliżu miejsca katastrofy, powiedział, że jest zbyt wcześnie, aby oszacować, ile czasu zajmie oczyszczenie kanału, który ma około 15 metrów głębokości.

READ  Szkoła średnia w Las Vegas zmaga się z tym, jak spór o skradzione dobra przerodził się w śmiertelny cios.

„Nie znam mostu zbudowanego tak, aby wytrzymać bezpośrednie uderzenie statku tej wielkości” – powiedział.

Grupa Synergy Marine Group, która zarządza statkiem, znanym jako Dally, potwierdziła, że ​​statek uderzył w molo mostu około godziny 1:30, gdy był pod kontrolą jednego lub większej liczby pilotów – lokalnych ekspertów, którzy pomagają bezpiecznie prowadzić statki w i na zewnątrz. Porty. Właścicielem statku jest Grace Ocean Private Limited.

Synergy poinformowała, że ​​wszyscy członkowie załogi i dwaj piloci na pokładzie wrócili do zdrowia i nie odnieśli żadnych obrażeń.

Reporterka AP Donna Warder relacjonuje poszukiwania ofiar po zawaleniu się mostu w Baltimore.

Gubernator powiedział, że statek poruszał się z prędkością 8 węzłów, czyli około 14,8 km/h.

Odcięte pozostałości mostu można było zobaczyć unoszące się nad powierzchnią wody. Wjazd kończył się nagle tam, gdzie kiedyś zaczynał się rozpiętość.

Emerytowany komendant straży pożarnej w Baltimore, Donald Heinbuch, powiedział, że był zaskoczony głębokim hukiem, który przez kilka sekund wstrząsał jego domem. „Miałem wrażenie trzęsienia ziemi” – powiedział.

Dojechał nad brzeg rzeki i nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył.

„Statek tam był, most był w wodzie, jakby eksplodował” – powiedział.

Most rozciąga się nad rzeką Patapsco przy wejściu do ruchliwego portu, który prowadzi do Zatoki Chesapeake i Oceanu Atlantyckiego. Most, który został otwarty w 1977 roku, nosi imię Autor książki „Sztandar z gwiazdami”.

Wiedefeld powiedział, że cała wysyłka do i z portu zostanie zawieszona do odwołania, chociaż obiekt pozostaje otwarty dla ciężarówek.

Prezydent Joe Biden powiedział, że planuje przeprowadzić się do Baltimore i chce, aby rząd federalny pokrył wszystkie koszty odbudowy.

„To zajmie trochę czasu” – powiedział Biden.

Według danych Marine Traffic Daly leciał z Baltimore do Kolombo na Sri Lance i pływał pod banderą Singapuru. Według strony internetowej kontenerowiec ma około 300 metrów długości i około 48 metrów szerokości.

Według systemu informacji żeglugowej Equasis inspektorzy wykryli w czerwcu problem z silnikiem Daly, ale niedawna inspekcja nie wykazała żadnych usterek.

Duńskie przedsiębiorstwo żeglugowe Maersk poinformowało, że wyczarterowało statek.

W ubiegłym roku port w Baltimore obsłużył 52,3 mln ton zagranicznych ładunków o wartości 80 miliardów dolarów – podał stan.

Szef firmy zarządzającej łańcuchem dostaw powiedział, że Amerykanie powinni spodziewać się niedoborów towarów w wyniku spadku przewozów kontenerów oceanicznych i transportu ciężarowego na wschodnim wybrzeżu.

„Port w Baltimore nie jest jedynym, który zostanie dotknięty” – powiedział Ryan Peterson, dyrektor generalny Flexport.

Ponieważ Baltimore nie jest głównym portem dla kontenerowców, spadek nie będzie miał wpływu na światowy handel, ale jego infrastruktura jest ważna, jeśli chodzi o towary takie jak sprzęt rolniczy i samochody, powiedział Judah Levin, szef globalnych badań. Strona rezerwacji frachtu Freightos.

___

Do powstania tego raportu wnieśli swój wkład dziennikarze Associated Press z całego świata, w tym Sarah Brumfield, Rebecca Santana, Jake Offenhartz, Joshua Goodman, Ben Finley, Claudia Lauer, Brian Witte, Juliet Linderman, David McHugh, John Seewer, Michael Kunzelman i Mike Catalini.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *