Zyski Tesli spadają o 55%, a firma twierdzi, że sprzedaż samochodów elektrycznych jest „pod presją” samochodów hybrydowych

Kredyty obrazkowe: Justina Sullivana/Getty Images

Zyski Tesli spadły o 55% do 1,13 miliarda dolarów w pierwszym kwartale w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku ze względu na przedłużającą się strategię mającą na celu obniżenie cen samochodów elektrycznych oraz „kilka nieoczekiwany „Wyzwania” Cięcie wyników finansowych przemysłu samochodowego.

Tesla zgłosiła przychody w wysokości 21,3 miliarda dolarów W pierwszym kwartale spadek o 9% w porównaniu do pierwszego kwartału 2023 roku. Analitycy ankietowani przez Yahoo Finance spodziewali się zysku na poziomie 0,51 dolara na akcję przy przychodach na poziomie 22,15 miliarda dolarów. Tesla odnotowała dochód operacyjny w wysokości 1,2 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, co oznacza spadek o 54% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Firma podała w Raport o wynikach za pierwszy kwartał Stwierdzono, że w pierwszym kwartale stanęło w obliczu „kilku wyzwań”, w tym konfliktu na Morzu Czerwonym, podpalenia berlińskiej Gigafactory i stopniowego wdrażania zaktualizowanego Modelu 3 w fabryce we Fremont w Kalifornii. Tesla zauważyła również, że globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych pozostaje pod presją, ponieważ wielu producentów samochodów przedkłada pojazdy hybrydowe nad pojazdy elektryczne. Zaletą tego hybrydowego podejścia jest to, że producenci samochodów w dalszym ciągu kupują kredyty regulacyjne; W pierwszym kwartale Tesla otrzymała 442 miliony dolarów ulg podatkowych od zerowej emisji.

Wyniki zostały opublikowane po wtorkowym zamknięciu rynków. Wysłane akcje do 9% Natychmiast po publikacji wydawało się, że inwestorzy skupili się bardziej na wybiegających w przyszłość oświadczeniach Tesli na temat przyszłych produktów, w tym na odwróconym planie działania dotyczącym produktów. Pomimo tendencji spadkowej zysków Tesla w swoim raporcie za pierwszy kwartał skupiła się na przyszłości, szczególnie wokół postępów w zakresie pojazdów autonomicznych i wprowadzania nowych produktów, w tym tych zbudowanych na platformie pojazdów nowej generacji. W pierwszym kwartale firma wydała 1,1 miliarda dolarów na badania i rozwój, co stanowi wzrost o 49% w porównaniu z tym samym kwartałem 2023 roku.

READ  Prokuratorzy chcą objąć CZ Binance bardziej rygorystycznymi ograniczeniami przed wydaniem wyroku

Koszt obniżek cen

W ciągu ostatnich kilku lat Tesla odnotowała wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych, osiągając nowy rekord 1,8 mln pojazdów w 2023 r. Zyski firmy ucierpiały jednak z powodu powtarzających się obniżek cen, które rozpoczęły się pod koniec 2022 r.

Chociaż te obniżki cen zapewniły tymczasowy wzrost sprzedaży, nie przyniosły one trwałego efektu. Tesla dostarczyła 386 810 pojazdów w pierwszym kwartale 2024 r., co oznacza spadek o 20% w porównaniu z 484 507 pojazdów dostarczonych w czwartym kwartale 2023 r. I nie był to tylko kwartał kwartalny; Tesla dostarczyła o 8,5% mniej pojazdów w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. Marże zysku brutto z branży motoryzacyjnej, z wyłączeniem kredytów regulacyjnych, spadły w pierwszym kwartale do 16,35% w porównaniu z 18,96% w tym samym okresie ubiegłego roku.

Tesla ostrzegała w styczniu, że wzrost sprzedaży jej samochodów „może być znacznie niższy” w 2024 r., zauważając wówczas, że znajduje się pomiędzy „dwiema głównymi falami wzrostu” i przygotowaniami do uruchomienia nowej platformy pojazdowej w celu zbudowania mniejszego samochodu elektrycznego, który będzie kosztować około 25 000 dolarów. Firma przygotowuje także „robotyczną taksówkę” zbudowaną na tej samej platformie. Tymczasem jedynym nowym modelem Tesli jest drogi (i wybredny) Cybertruck; Firma wprowadziła nowe warianty istniejących modeli, w tym Tesla Model 3 Performance.

Mniejszy, tańszy pojazd elektryczny wejdzie do produkcji pod koniec 2025 r. w fabryce firmy w Teksasie i ostatecznie zostanie rozbudowany do jeszcze nie wybudowanej fabryki w Meksyku, powiedział dyrektor generalny Tesli Elon Musk podczas styczniowej rozmowy telefonicznej o wynikach firmy.

Wydaje się, że trzy miesiące później Musk zmienił zasady gry na rzecz tanich pojazdów elektrycznych firmy. Według doniesień Musk zastąpił plan dotyczący specjalnie zaprojektowanego, taniego pojazdu elektrycznego na nowej platformie. Zamiast tego chce teraz mocno zaangażować się w robotaxi, które w tej czy innej formie zostanie zaprezentowane w sierpniu, jednocześnie wprowadzając na rynek „nowe modele”, które w jakiś sposób wykorzystują to, co opracowuje się dla tej nowej platformy.

READ  NASA wybiera trzy firmy, które opracują pojazd księżycowy dla astronautów Artemis

Niecałe dwa tygodnie po ogłoszeniu daty premiery Robotaxi Musk nadzorował redukcję zatrudnienia o 10% i restrukturyzację, która kładzie duży nacisk na autonomię. Z firmy odeszło także dwóch prominentnych dyrektorów – Drew Baglino, starszy wiceprezes Tesli ds. energetyki i energii oraz Rohan Patel, wiceprezes ds. polityki publicznej i rozwoju biznesu. Dyrektor finansowy Tesli, Vaibhav Taneja, powiedział to we wtorek podczas ogłoszenia wyników oszczędności urodziłem się Redukcja siły roboczej jest jest oczekiwany Do On jest Dobry W nadmiar Do $1 jeden bilion NA To coroczny Podstawa.

Inne źródła przychodów

Podczas gdy przychody z branży motoryzacyjnej spadły, odnotowano wzrosty w innych obszarach działalności, zwłaszcza w zakresie magazynowania energii.

Firma poinformowała, że ​​liczba wdrożeń magazynów energii wzrosła do rekordowego poziomu 4,1 gigawatogodzin. Spowodowało to wzrost przychodów z wytwarzania energii (tj. energii słonecznej) i magazynowania do 1,6 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, co stanowi wzrost o 7% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku. Tesla zauważyła, że ​​większość tego wzrostu wynikała ze zwiększonej liczby wdrożeń Megapacków, co zostało częściowo skompensowane spadkiem liczby instalacji fotowoltaicznych.

Firma odnotowała także przychody z usług w wysokości 2,28 miliarda dolarów, w tym kapitał wygenerowany dzięki sieci Superchargerów. To źródło przychodów ma wzrosnąć w miarę jak coraz więcej producentów samochodów, w tym Ford, GM, Rivian i VW, zastosuje technologię Tesli znaną jako Północnoamerykański Standard Ładowania.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *