Akcje Kellogg skaczą z planów podziału na trzy spółki

Kellogg We wtorek ogłosił, że planuje podzielić się na trzy niezależne spółki publiczne, dzieląc popularne marki na premium przekąski, płatki zbożowe i wegańskie firmy.

Akcje firmy wzrosły o 8% w obrotach przedrynkowych w wiadomościach.

Północnoamerykański biznes zbożowy firmy Kellogg i dział roślinny łącznie stanowiły około 20% jej przychodów w zeszłym roku. Pozostała działalność obejmuje międzynarodowe przekąski, makarony i płatki zbożowe oraz północnoamerykańskie marki mrożonych śniadań, które łącznie reprezentowały około 80% ich sprzedaży w 2021 r.

„Wszystkie te firmy mają ogromny potencjał sam w sobie, a zwiększona koncentracja umożliwi im lepsze ukierunkowanie zasobów na ich odrębne priorytety strategiczne” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Steve Cahillan.

Firma zapowiedziała, że ​​zbada również inne strategiczne alternatywy, w tym potencjalną sprzedaż swojej działalności opartej na roślinach, poza planowaną ofertą podrzędną.

Kellogg powiedział, że spodziewa się ukończyć zwolnione z podatku spółki zależne do końca 2023 r. Nazwy nowych firm nie zostały jeszcze ustalone, a proponowane zespoły zarządzające dla dwóch spółek spin-off zostaną ogłoszone w późniejszym czasie. Cahillan pozostanie dyrektorem generalnym firmy skupiającej się na globalnych przekąskach.

Siedziby trzech firm pozostaną niezmienione. Zarówno North American Grain Company, jak i zakład spożywczy oparty na roślinach będą miały swoją siedzibę w Battle Creek w stanie Michigan. Globalna firma zajmująca się przekąskami zachowa swoją siedzibę w Chicago, a kolejny kampus w Battle Creek.

Cheez-It, Pop-Tarts i RXBAR należą do marek notowanych w ramach globalnej firmy produkującej przekąski, która w zeszłym roku wygenerowała 11,4 miliarda dolarów sprzedaży. Około 10% tej sprzedaży pochodzi z rozwijającego się biznesu makaronów w Afryce, a kolejne 10% pochodzi z ciastek Eggo i reszty mrożonego biznesu śniadaniowego. Prawie połowa przychodów firmy przypadnie na Amerykę Północną.

Zakładowy oddział Kellogg odnotował w ubiegłym roku sprzedaż 340 milionów dolarów i prawie 50 milionów dolarów zysku EBITDA. Planowana spółka zależna wykorzysta swoją markę Morningstar Farms jako swoją kotwicę. Subprezentacja oferuje inwestorom kolejną grę giełdową opartą na roślinach Poza Mięsemktóra od prawie trzech lat nie wypłacała kwartalnej dywidendy, aw tym roku jej akcje spadły o 63%.

READ  Dow futures: prezes Fed Powell w pogotowiu, gdy rosyjska inwazja na Ukrainę zwiększa wątpliwości co do podwyżek stóp procentowych

Proponowana północnoamerykańska firma zbożowa obejmowałaby Fruit Lubes, Special K i Rice Krispies. W ubiegłym roku firma odnotowała sprzedaż w wysokości 2,4 miliarda dolarów. W najbliższym czasie podoferta skoncentruje się na naprawieniu zakłóceń w łańcuchu dostaw i odzyskaniu utraconego udziału w rynku. Kellogg spodziewa się, że jako samodzielna firma będzie generować stałe przychody z biegiem czasu, jednocześnie poprawiając marże zysku.

Przeczytaj pełną informację prasową tutaj.

To pilna wiadomość. . Sprawdź ponownie, aby uzyskać aktualizacje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *