Aliko Dangote uruchamia rafinerię o wartości 20 miliardów dolarów, aby ożywić nigeryjski przemysł naftowy

Lagos, Nigeria (CNN) Nigeria Poniedziałek na zlecenie Dangote Oil Refinery – uważany za „zmianę gry” w zakończeniu importu paliw do kraju.

Ustępujący prezydent Muhammadu Buhari zlecił rafinerię o wydajności 650 000 baryłek dziennie (bpd) w strefie wolnego handlu Lekki w handlowym centrum Lagos, podczas wydarzenia, w którym uczestniczyły niektóre głowy państw z Afryki Zachodniej.

wart 20 miliardów dolarów Gigantyczny sitko Grupa Dangote, należąca do najbogatszego człowieka w Afryce, Aliko Dangote, ma na celu produkcję do 53 milionów litrów benzyny dziennie, a także 4 miliony litrów oleju napędowego i 2 miliony litrów paliwa do silników odrzutowych dziennie.

Przemawiając podczas wydarzenia, Dangote opisał rafinerię jako „największą rafinerię jednopociągową na świecie”.

Oczekuje się, że rafineria rozwiąże niektóre problemy naftowe Nigerii. Pomimo tego, że jest krajem produkującym ropę naftową i jednym z największych producentów ropy w Afryce, Nigeria nie ma możliwości rafinacji swojej ropy.

Duża liczba tych produktów znajdujących się w kraju Afryki Zachodniej jest importowana z innych krajów Takich jak Indie, Belgia, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Holandia.

W latach 2015-2019 koszt importu produktów rafinacji ropy naftowej przewyższał eksport o ok 58,5 miliarda dolarówWedług OPEC, grupy głównych producentów ropy naftowej.

Brak zdolności rafineryjnych Nigerii wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak wydawanie miliardów dolarów rocznie na import i narażenie na zakłócenia w krajowych dostawach paliwa.

Rafineria Dangote jest znacząca, ponieważ planuje rozwiązać te problemy poprzez podwojenie zdolności rafineryjnych kraju, a także zwiększenie popytu na paliwa w kraju i generowanie wymiany walutowej dla kraju poprzez eksport.

„Będzie ciągła dostępność wysokiej jakości paliw dla naszego sektora transportowego, a rafineria będzie również dostarczać niezbędnych surowców dla naszego przemysłu o szerokim zakresie produkcji”, powiedział Dangote, który częściowo sfinansował budowę rafinerii.

Około 50% pieniędzy wykorzystanych na budowę rafinerii pochodziło z inwestycji kapitałowych Dangote, podczas gdy druga połowa pochodziła z finansowania dłużnego banków, takich jak Access i Zenith.

READ  Co o naszych reakcjach na tragedię mówi opowieść o łodzi podwodnej i katastrofie greckich imigrantów?

„Zbudowaliśmy rafinerię o zdolności przerobowej 650 000 baryłek dziennie w jednym pociągu – największą na świecie… Zdecydowaliśmy się stworzyć fabrykę zaprojektowaną z najnowszą technologią i skalą wydajności, która zmieni reguły gry w Afryka i rynek globalny”.

Rafineria znajduje się na terenie Wolnej Strefy Lekki, strefy wolnego handlu o powierzchni 16 500 hektarów.W planie zagospodarowania przestrzennego uwzględniono również proponowane lotnisko, rozwijającą się społeczność oraz tereny handlowe i mieszkalne.

Szef Banku Centralnego Nigerii, Godwin Emifiele, powiedział, że rafineria „jest w stanie pokryć całe krajowe zużycie paliwa w Nigerii, biorąc pod uwagę jej moce przetwórcze”.

Emefiele wyjaśnił dalej, że: „Nigeria może być samowystarczalna pod względem wszystkich produktów, które konsumujemy, a jednocześnie eksportować naszą nadwyżkę produkcji do reszty świata”.

Prezydent Ghany Nana Akufo-Addo, która również była obecna na wydarzeniu, określiła rafinerię Dangote jako „niesamowity projekt, który„ czyni Afrykę Zachodnią lepszą i silniejszą ”.

Rafineria jest siedmiokrotnie większa od Victoria Island w Lagos, o powierzchni ponad 2000 hektarów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *