Kupujący skanują przecenione produkty, czekając w kolejce na otwarcie nowego sklepu Amazon Fresh przy E. Colorado Blvd w Pasadenie w Kalifornii, czwartek, 15 września 2022 r.
Medianews Group/Los Angeles Daily News za pośrednictwem Getty Images | Grupa Wiadomości Medialnych | Obrazy Getty’ego
Firma potwierdziła, że Amazon usuwa systemy płatności bezgotówkowych w supermarketach Fresh w USA, co oznacza najnowszy reset swojej strategii dotyczącej artykułów spożywczych.
Firma nie wprowadzi systemu Just Walk Out do istniejących sklepów Fresh ani do nowych lokalizacji, których otwarcie zaplanowano jeszcze w tym roku. Zamiast tego będzie w większym stopniu opierać się na Dash Carts, które śledzą i liczą produkty, gdy kupujący umieszczają je w swoich koszykach, umożliwiając ludziom ominięcie kolejki do kasy.
„W ciągu ostatniego roku zainwestowaliśmy dużo czasu w przeprojektowanie wielu naszych sklepów Amazon Fresh, zapewniając ogólnie lepsze doświadczenia zakupowe przy większej wartości, wygodzie i wyborze – i jak dotąd zaobserwowaliśmy pozytywne rezultaty w postaci zwiększonej liczby klientów Rzeczniczka Amazona stwierdziła w oświadczeniu: „Odnotowano satysfakcję z zakupów i lepsze wyniki zakupów”.
„Słyszeliśmy również od klientów, że choć cieszyli się korzyściami płynącymi z ominięcia kolejki do kasy dzięki Just Walk Out, chcieli także mieć możliwość łatwego znajdowania produktów i ofert w pobliżu, przeglądania rachunków podczas zakupów i wiedzy, jak to zrobić”, Golden dodano. Pieniądze podczas zakupów w sklepie.”
Informacja Wcześniej informowałem o decyzji Amazona o anulowaniu usługi Just Walk Out w niektórych sklepach Fresh.
Sklepy wielobranżowe Amazon Go będą nadal korzystać z technologii Just Walk Out, podobnie jak mniejsze sklepy Fresh w Wielkiej Brytanii. Spółka będzie także w dalszym ciągu udzielać licencji na system bezgotówkowy podmiotom trzecim.
W 2018 roku firma Amazon zadebiutowała technologią płatności bezgotówkowych w sklepie ogólnospożywczym na terenie kampusu w Seattle. System opiera się na szeregu kamer i czujników rozmieszczonych w całym sklepie, które monitorują produkty zabierane ze sobą przez klientów i automatycznie ładują je, gdy wychodzą. Był to ulubiony projekt założyciela Amazona, Jeffa Bezosa, który postrzegał go jako sposób na wyróżnienie się firmy na rynku artykułów spożywczych i „pozbycie się najgorszej rzeczy w fizycznym handlu detalicznym”.
„Nikt nie lubi czekać w kolejce” – napisał w swoim liście Bezos, ówczesny dyrektor generalny. List do akcjonariuszy za rok 2018. „Zamiast tego wyobraziliśmy sobie sklep, do którego można wejść, wziąć to, co się chce i wyjść”.
Od tego czasu strategia Amazona dotycząca Just Walk Out uległa zmianie. W 2020 roku firma rozpoczęła sprzedaż systemów do sklepów spożywczych i detalicznych na lotniskach, stadionach sportowych, a ostatnio w szpitalach. Jednostka została również przeniesiona z grupy detalicznej Amazona i włączona do działu przetwarzania w chmurze.
On ogląda: Jak zmieniło się Whole Foods od czasu przejęcia Amazona
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.