Amerykański bank ukarany grzywną za otwieranie „pseudo” kont klientów

Regulator powiedział, że US Bank, który ma siedzibę w Minneapolis i ma aktywa o wartości ponad 559 miliardów dolarów, wywiera presję na swoich pracowników, aby osiągnęli cele sprzedażowe w ramach ich wymagań dotyczących pracy, oferując im zachęty do sprzedaży produktów bankowych. Dochodzenie wykazało, że aby osiągnąć te cele, pracownicy banku nielegalnie uzyskiwali dostęp do raportów kredytowych klientów i danych osobowych w celu otwierania kont bez pozwolenia.

CFBP ogłosiło w czwartek, że po pięcioletnim dochodzeniu nałożyło na amerykański bank grzywnę w wysokości 37,5 miliona dolarów.

„Od ponad dekady amerykański bank wiedział, że jego pracownicy wykorzystują swoich klientów poprzez sprzeniewierzenie danych konsumenckich w celu tworzenia fałszywych kont” – powiedział dyrektor CFPB Rohit Chopra w komunikacie prasowym.

W oświadczeniu dla CNN Business amerykański bank powiedział, że „poprawił operacje i nadzór” od 2016 r. W odniesieniu do obaw dotyczących praktyki sprzedaży. Pracownicy otrzymują teraz zachęty tylko za konta, na których klient korzysta z usługi.

Amerykański bank poinformował w sobotnim oświadczeniu, że ugoda „jest związana ze starymi praktykami sprzedażowymi obejmującymi niewielki odsetek rachunków sięgających 2010 roku”. „Cieszymy się, że możemy tę sprawę zostawić za sobą”.

US Bank ma ponad 2800 oddziałów w całych Stanach Zjednoczonych.

CFBP stwierdziło, że w dochodzeniu znaleziono dowody, że bank był świadomy Że jej pracownicy otwierali rachunki bez zgody klientów i nie mieli środków, aby temu zapobiec i ujawnić. Agencja dodała, że ​​kampanie sprzedażowe i programy premiowe banku nagradzają pracowników za sprzedaż produktów bankowych

Organizatorzy stwierdzili, że Pracownicy otworzyli lokaty, karty kredytowe i linie kredytowe zostały przeniesione Wysokie stopy procentowe i wygórowane opłaty przerzucone na klienta.

„Zachowanie amerykańskiego banku zaszkodziło jego klientom w postaci niechcianych kont, negatywnego wpływu na ich akta kredytowe i utraty kontroli nad danymi osobowymi”, powiedział CFBP w swoim oświadczeniu, mówiąc, że klienci byli zmuszeni do zamknięcia nieautoryzowanych kont w swoich rachunki. Nazwiska i starają się samodzielnie odzyskać pieniądze.

READ  Kontrakty terminowe Dow rosną przed rozmowami rosyjsko-ukraińskimi Akcje Tesli rosną blisko punktu zakupu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.