Awaria Blue Origin NS-23 spowodowana przegrzaniem dyszy silnika rakietowego

  • Firma kosmiczna Jeffa Bezosa, Blue Origin, opublikowała wyniki dochodzenia w sprawie niepowodzenia misji cargo w zeszłym roku.
  • Mówi się, że awaria jest spowodowana problemem z końcówką silnika rakiety.
  • „Wraz z ponownym lotem ładunków NS-23, Blue Origin spodziewa się wkrótce powrócić do lotu” – podała firma.

Chwila anomalii podczas misji ładunkowej New Shepard NS-23, w której zawodzi silnik dopalacza.

Niebieski wygląd

Firma kosmiczna Jeffa Bezosa, Blue Origin, opublikowała wyniki dochodzenia w sprawie niepowodzenia wystrzelenia ładunku w zeszłym roku, które według niej było spowodowane problemem z końcówką silnika rakiety.

Rakieta New Shepherd firmy, misja NS-23 przewożąca ładunki naukowo-badawcze, zawiodła we wrześniu 2022 r. Nikogo nie było na pokładzie, a Blue Origin twierdzi, że system ewakuacyjny kapsuły działał prawidłowo, ale wzmacniacz rakiety wielokrotnego użytku został zniszczony.

Firma Bezosa niewiele mówiła o swoim dochodzeniu, które było prowadzone przez ostatnie sześć miesięcy pod nadzorem Federalnej Administracji Lotnictwa.

W Wpis na blogu W piątek firma Blue Origin zidentyfikowała „termostrukturalną awarię dyszy silnika” jako bezpośrednią przyczynę problemu i obecnie modyfikuje silnik, w tym zmiany konstrukcyjne, aby uwzględnić wyższe niż oczekiwano temperatury podczas lotu.

„Wraz z ponownym lotem ładunków NS-23, Blue Origin spodziewa się wkrótce powrócić do lotu” – podała firma.

Rakieta New Shepard przenosi ludzi i ładunki na odległość ponad 100 kilometrów — lub ponad 340 000 stóp — od prywatnej placówki Blue Origin w zachodnim Teksasie przez dwie minuty w stanie nieważkości. Kapsuła leci autonomicznie bez ludzkiego pilota i opada przy pomocy spadochronów, by wylądować na pustyni w Teksasie. Nowy wzmacniacz rakietowy Shepard jest wielokrotnego użytku, powracając do lądowania na betonowej platformie w pobliżu wyrzutni.

Firma Blue Origin przypisała awarię silnika NS-23 „temperaturom roboczym, które przekroczyły oczekiwane i przeanalizowane wartości materiału wejściowego”. Firma odzyskała fragmenty dyszy silnika BE-3PM, znajdując „wyraźne dowody uszkodzeń termicznych i gorących smug wynikających z podwyższonych temperatur roboczych”.

READ  Rosja twierdzi, że czołgi Leopard na Ukrainie uderzyły w amerykańskie pojazdy bojowe Bradley

Firma zaznaczyła, że ​​jej zmiany konstrukcyjne mają na celu poprawę osiągów silnika w wysokich temperaturach oraz wzmocnienie końcówki silnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *