BMW i Vision Dee to futurystyczny elektryczny sportowy sedan, który może Ci odpowiedzieć

Każdy zawsze ma coś do powiedzenia na temat BMW.

Bawarski producent samochodów zawsze był utalentowany w ustanawianiu standardów w samochodach takich jak Seria 3 i X5, ale ponieważ samochody zmieniają się z biegiem czasu, nawet wymagający fani BMW nie trzymają języka za zębami.

Stare samochody były lepsze. „

„Ta nowa kratka to za dużo”.

„Nigdy nie zapłaciłbym za funkcje subskrypcji samochodu”.

Teraz, na targach CES 2023, nowa koncepcja BMW zadaje pytanie: co by było, gdyby samochód też miał coś do powiedzenia? A gdyby samochód mógł mówić, jak wchodziłby w interakcje z użytkownikiem?

Oto BMW i Vision Dee, co oznacza Digital Emotional Experience. To jeden z najbardziej ekstremalnych – a jednak pod pewnymi względami rozsądnych – samochodów BMW od lat. To prosty elektryczny sedan o wysokich osiągach, który w dużym stopniu opiera się na funkcjach cyfrowych, takich jak rzeczywistość rozszerzona i wirtualni asystenci aktywowani głosem. Pomyśl o Metaverse lub Amazon Alexa, ale w formie sportowego sedana. Koncepcja przewiduje również możliwość stworzenia profilu awatara dla kierowcy, który może być nawet wyświetlany na bocznej szybie.

Gdyby samochód mógł mówić, jak zachowywałby się w stosunku do użytkownika?

Co więcej, zmieniająca kolor maskownica iVision Dee jest jak „twarz” z własnym wyrazem, oprócz domyślnego głosu. To BMW, które mówi samo za siebie i prawdopodobnie samo w sobie ma wielkie zalety. „Mój ojciec był dla E30to jedna z rzeczy, które samochód powiedział mi na niedawnym pokazie technicznym, a wczesne promocje tej koncepcji w mediach społecznościowych zapoczątkowały pokaz nowoczesnych samochodów w latach 80. rycerz jeźdźca.

Reflektory i zamknięta atrapa chłodnicy BMW również mają ze sobą coś wspólnego figital (połączenie kodu fizycznego i cyfrowego) na jednolitej powierzchni, dzięki czemu pojazd może mieć różne wyrazy twarzy” – powiedział producent samochodów w komunikacie prasowym. „Oznacza to, że BMW i Vision Dee może rozmawiać z ludźmi, a jednocześnie czas, wyrażaj nastroje, takie jak radość, wizualne zdumienie lub aprobata”.

Jak mam okrągłe widzenie Od 2021 roku i Vision Dee jest tylko samochodem koncepcyjnym, który ma być zapowiedzią nadchodzących projektów i technologii, które mogą ostatecznie trafić do salonów dealerskich. Jednocześnie sam projekt wygląda jak coś, co mogłoby zapowiadać przyszłą elektryczną serię 3 lub i4.

READ  Jak tani składnik może pomóc zabić samochody spalinowe

Wizualnie i Vision Dee wygląda prawie jak skrzyżowanie Tesli Model 3 z jednym z klasycznych sportowych sedanów BMW, takim jak E30 z 2002 roku. Nerkowa atrapa chłodnicy biegnie przez prawie cały przód konceptu, a tylna listwa świetlna biegnie tym samym wzdłuż bagażnika. Prawie pozbawiona cech charakterystycznych biała karoseria kontrastowała z surowymi wzorami wielu obecnych BMW, zachowując jednocześnie charakterystyczne cechy, takie jak „załamanie Hofmeistera” tylnych szyb.

Chociaż BMW nie potwierdziłoby bezpośrednio, że ten projekt jest przeznaczony do produkcji, można bezpiecznie założyć, że wpłynie on na przyszłe samochody. Koncepcje BMW ożywają – zobacz supersamochód i8 i samochód miejski i3 z ostatniej dekady. BMW nazywa to nawet „kolejnym kamieniem milowym na drodze” do Neue Klasse, Nadchodząca platforma BMW dla samochodów elektrycznych. Ta konfiguracja została nazwana na cześć „nowej klasy” sportowych sedanów i coupe, które zdefiniowały wizerunek BMW w latach 60. i 70. XX wieku.

Podczas gdy obecne pojazdy BMW są zwykle projektowane tak, aby oferować mieszankę napędu wewnętrznego, hybrydowego lub elektrycznego – na przykład elektryczny i4 i elektryczny Gran Coupe serii 4 to zasadniczo ten sam samochód – następna seria modeli ma być z ziemi Elektryczność zapewniająca lepszy zasięg i lepsze opakowanie baterii.

BMW twierdzi, że iVision Dee reprezentuje również znaczący rozwój technologii zmiany kolorów E Ink, która zadebiutowała na targach CES w zeszłym roku, dzięki czemu może przekształcić swój wygląd zewnętrzny w 32 różne kolory – nie tylko jeden. BMW twierdzi, że korpus koncepcyjny jest podzielony na 240 sekcji e-ink, z których każda może być kontrolowana indywidualnie. To pierwszy raz, kiedy E Ink został użyty na całym nadwoziu samochodu, a BMW twierdzi, że technologia może być bliska komercjalizacji na poziomie konsumenckim.

Odświeżająco, i Vision Dee to trzyczęściowy sedan, niewiele więcej Koncept SUV-a przypominający kropelkę. To samo w sobie jest odważnym posunięciem BMW i jest sprzeczne z obecnymi trendami; Sprzedaż sedanów spada od lat Gdy światowy rynek przesunął się w kierunku crossoverów i ciężarówek.

READ  Ogólnie najwolniejsza inflacja konsumencka w Chinach pozostawia miejsce na więcej bodźców

Dla BMW jest to dowód na to, że sportowa limuzyna jest nadal ważna dla wizerunku i wyników firmy, powiedział szef designu BMW Domagoj Dukec podczas zapowiedzi prasowej w Niemczech w zeszłym roku.

„Chcemy pokazać naszym klientom, że jeśli świat się zmieni, dostosujemy się, ale na pewno zawsze będziemy znani” – powiedział Ducic. „Wszyscy, którzy pracują w moim zespole, pochodzący z różnych kultur i różnych pokoleń, kochają markę i znają jej historię. Nie chcą, żeby to zniknęło.”

Duquec dodał: „To także BMW. Kiedy mówisz o głównym produkcie… to jest to 3. i 5. seria.”

Kto potrzebuje ekranów, gdy masz przednią szybę?

iVision Dee ma dobrą wiadomość dla kierowców, którzy nienawidzą niedawnej eksplozji ekranów dotykowych w samochodach: tutaj nie ma ekranów.

Szare wnętrze koncepcyjnego jest mniej designerskie niż na zewnątrz, z przyciętą kierownicą i siedzeniami oraz tym, co BMW nazywa „suwakiem rzeczywistości mieszanej”: panelem dotykowym, który kontroluje, ile informacji kierowca widzi na najnowocześniejszym wyświetlaczu Heads-Up .

i Vision Dee wygląda prawie jak skrzyżowanie Tesli Model 3 i jednego z klasycznych sportowych sedanów BMW

Są też złe wieści dla kierowców niechętnych ekranom: cała przednia szyba jest teraz wyświetlaczem przeziernym, który łączy funkcje deski rozdzielczej i informacyjno-rozrywkowej oraz dodaje funkcje rozszerzonej rzeczywistości.

Używanie przednich szyb do wyświetlania wyświetlaczy nie jest niczym nowym; Wiele nowoczesnych samochodów wyświetla tam prędkość pojazdu, dane nawigacyjne i inne dane (od lat 80. były różne). Ale ta koncepcja przenosi tę ideę na zupełnie nowy poziom.

Obrazy wyświetlane na ekranie obejmują posty w mediach społecznościowych i wyświetlacze rzeczywistości rozszerzonej, a także diagnostykę pojazdu. Inne szyby są również przyciemniane, jeśli kierowcy i pasażerowie chcą przejść w pełny tryb VR. Czy spowoduje to gigantyczne rozproszenie uwagi? Być może, ale BMW twierdzi, że jest to bezpieczniejsze niż całkowite oderwanie wzroku od drogi i spojrzenie na wyświetlacz zamontowany na desce rozdzielczej.

„Wyświetlacz na całej szerokości przedniej szyby umożliwia wyświetlanie informacji na jak największej powierzchni – co jest rozpoznawalne jako wyświetlacz przezierny dopiero po włączeniu” – powiedział BMW w oświadczeniu. „[The car] Wyobraź sobie, w jaki sposób zaawansowany wyświetlacz przezierny mógłby być również wykorzystany w przyszłości do koncepcji wyświetlania i odtwarzania. „

READ  „To szaleństwo”: agenci nieruchomości opisują chaos na gorącym rynku wynajmu w Nowym Jorku

Wersja tego systemu, prawdopodobnie skrócona, zadebiutuje w samochodach Neue Klasse począwszy od 2025 roku.

„Inteligentny Towarzysz” to nie tylko samochód

Ale chociaż wiele funkcji pokazanych w iVision Dee z pewnością nie będzie gotowych na premierę w 2023 r., wydaje się, że jest to wiarygodne podejście do kierunku, w którym zmierza coraz bardziej cyfrowy przemysł samochodowy.

Cała przednia szyba jest teraz wyświetlaczem przeziernym

„Dzięki BMW i Vision Dee pokazujemy, co jest możliwe, gdy łączy się sprzęt i oprogramowanie. W ten sposób jesteśmy w stanie wykorzystać pełny potencjał cyfryzacji, aby zmienić samochód w inteligentnego towarzysza” – powiedział Oliver Zepsey, BMW Prezes w oświadczeniu.

To zimny komfort dla zagorzałych fanów, którzy chcą, aby BMW wróciło do tego, co było – ale postanowili zdać sobie z tego sprawę. Nie przyniesie to również korzyści krytykom technologii zastosowanych w iVision Dee. W końcu zrobiła to Amazon Alexa Niewiele więcej niż podpalenie miliardów dolarów w 2022 rokuDecyzja dyrektora generalnego Facebooka Marka Zuckerberga o przejściu do metaverse spotkała się z jawną pogardą. Otwarte pozostaje pytanie, czy kierowcy będą chcieli w ogóle korzystać z niektórych funkcji iVision Dee, zwłaszcza wyświetlaczy przeziernych lub mówiącego wirtualnego asystenta.

Nawet podczas zmagania się z takimi rzeczami, jak zdobywanie sterowników Akceptacja funkcji automatycznej subskrypcjiBMW twierdzi, że tak. Przyszłością nie będą wysokoobrotowe sześciocylindrowe silniki rzędowe i manualne skrzynie biegów, więc BMW musi znaleźć sposób, aby przekonać zagorzałych zwolenników, że „osiągi” można określić na podstawie takich rzeczy, jak prędkość oprogramowania, czas ładowania i zasięg elektryczny. Samochody produkowane w najbliższych latach prawdopodobnie nie będą tak ambitne jak i Vision Dee, ale to pokazuje, że BMW już myśli w tym kierunku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *