Brytyjscy producenci samochodów odpowiedzieli, ponieważ raporty sugerują, że premier Sunak złagodzi politykę ekologiczną

Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak rozmawia z mediami podczas wizyty w gazowni Shell St Fergus w Peterhead, Aberdeenshire, Szkocja, 31 lipca 2023 r.

Basen Wpa | Wiadomości z Getty Images | Dobre zdjęcia

LONDYN – Organizacje branżowe i producenci samochodów z siedzibą w Wielkiej Brytanii skrytykowali w środę brytyjskiego premiera Rishiego Sunaka w związku z doniesieniami, że przygotowuje się on do złagodzenia kilku kluczowych zobowiązań klimatycznych na rzecz zerowej emisji netto.

BBC zgłoszone Działania obejmują przesunięcie zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i diesla na 2030 rok oraz zakazu nowych kotłów gazowych na 2035 rok.

Oczekuje się, że Sunak wygłosi przemówienie na ten temat w środę o 16:30.

Rzecznik Kancelarii Premiera odmówił komentarza w sprawie raportu BBC.

Lisa Brankin, szefowa Ford UK – w tym Pewny siebie Powiedział, że cel na rok 2030 – uczynienie Wielkiej Brytanii europejskim centrum produkcji części do pojazdów elektrycznych – jest „kluczowym katalizatorem dla Forda w przyspieszaniu ku czystszej przyszłości”.

„Nasza firma potrzebuje trzech rzeczy od rządu Wielkiej Brytanii: ambicji, zaangażowania i zrównoważonego rozwoju. Rozluźnienie do 2030 r. podważyłoby wszystkie trzy” – powiedział Frankin.

„Niezbędna jest przeszkolona uwaga polityków, aby rozwijać rynek pojazdów elektrycznych w perspektywie krótkoterminowej i wspierać konsumentów, gdy wiatr jest silny: infrastruktura jest niedojrzała, zbliżają się cła, a koszty życia są wysokie”.

W ramach szerszego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r., na 2020 r. ogłoszono, że cel ten obejmie sprzedaż samochodów benzynowych i wysokoprężnych.

Stellantis, który na początku tego miesiąca otworzył w Wielkiej Brytanii pierwszą fabrykę produkującą wyłącznie pojazdy elektryczne, wezwał do dalszych wyjaśnień.

„Na przestrzeni lat politycy wszystkich rodzajów rządów nie byli uczciwi w kwestii wydatków i kompromisów. Zamiast tego wybrali łatwiejszą drogę i możemy wszystko zatrzymać” – stwierdził Sunak we wtorkowym oświadczeniu.

READ  Pożyczkobiorcy reagują na orzeczenie Sądu Najwyższego dotyczące umorzenia pożyczki studenckiej

„Ten realizm nie oznacza utraty ambicji ani porzucenia zobowiązań. Wręcz przeciwnie. Jestem dumny, że Wielka Brytania przewodzi światu w zakresie zmian klimatycznych”.

„Żaden wyciek nie przeszkodzi mi w procesie mówienia krajowi, jak i dlaczego musimy się zmienić” – powiedział Sunak.

Oznajmił także, że dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r.

Mike Howes, dyrektor naczelny Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych, powiedział, że rząd musi zapewnić przemysłowi samochodowemu „jasny, spójny przekaz, atrakcyjne zachęty i infrastrukturę do ładowania, która raczej da nadzieję niż niepokój”.

Ministrowie od miesięcy sugerowali, że rząd rozważa złagodzenie polityki ekologicznej.

Rządząca Partia Konserwatywna pozostaje w tyle za rywalizującą Partią Pracy przed wyborami krajowymi spodziewanymi w przyszłym roku.

Wielu członków partii Sunaka sprzeciwia się osłabianiu celów Zielonych, a poseł Chris Skidmore powiedział we wtorek BBC, że był to „wielki błąd”. [Sunak’s]Póki co premier.”

Jednak minister spraw wewnętrznych Suella Braverman w środowych komentarzach telewizyjnych podkreśliła, że ​​podejście premiera do polityki ekologicznej jest „pragmatyczne”.

Raport BBC sugeruje, że inne zmiany obejmują nowe ograniczenia w zakresie efektywności energetycznej w domach oraz nowe zobowiązanie dotyczące zwolnienia z podatku mające na celu zniechęcanie do latania.

W dłuższej perspektywie osłabienie brytyjskiej polityki klimatycznej może „zaszkodzić wzrostowi gospodarczemu poprzez osłabienie inwestycji krajowych i zagranicznych zajmujących się opracowywaniem i wdrażaniem czystych technologii, takich jak pompy ciepła i pojazdy elektryczne. Chłodniejsze, ponieważ są bardziej narażone na zmienne ceny paliw kopalnych” – twierdzi Grantham Research w sprawie zmian klimatycznych i środowiska” – powiedział Bob Ward, dyrektor ds. polityki i komunikacji firmy.

Krytyka przyszła również ze strony sektora energetycznego, a Chris Hewett, szef stowarzyszenia branżowego Solar Energy UK, stwierdził, że wprowadzone środki będą „ekonomicznym błędem w kalkulacji na skalę historyczną”, a prym wiodą przedsiębiorstwa z USA, Chin, UE i Indii. Sektory energii odnawialnej i pojazdów elektrycznych.

READ  Justin Bieber ma pozytywny wynik testu Covit-19 i odkłada koncert w Las Vegas na lato

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *