Najlepsze i najgorsze lotniska w Ameryce Północnej według badania satysfakcji J.D. Power



CNN

Niesamowita liczba pasażerów. Niedobory pilotów, opóźnienia i odwołania ze względu na pogodę.

Brzmi jak przepis na niezadowolonych pasażerów linii lotniczych. Jak jednak wynika z komunikatu prasowego firmy JD Power, zajmującej się badaniami konsumenckimi i analizami, w zeszłym roku na lotniskach w Ameryce Północnej wydarzyło się „coś niesamowitego”: poprawiło się zadowolenie pasażerów.

Oto najważniejsze ustalenia opublikowanego w środę badania J.D. Power 2023 North American Airport Satisfaction Study. W badaniu ocenie poddano trzy kategorie portów lotniczych – główne lotniska, duże lotniska i średniej wielkości lotniska – na podstawie ponad 27 000 ankiet podróżnych zebranych od sierpnia 2022 r. do lipca 2023 r.

Poprawa „wcale nie jest nieoczekiwana” – mówi Michael Taylor, dyrektor zarządzający ds. podróży, hotelarstwa i handlu detalicznego w J.D. Power.

„Tłumy na lotniskach w większości ustabilizowały się, a na niektórych lotniskach nieznacznie spadły. „Zwolnienie zatorów będzie miało pozytywny wpływ na wyniki” – powiedział CNN Travel. Taylor stwierdził, że liczba pasażerów w dużej mierze przestała rosnąć dwucyfrowo. Stopniowa poprawa sytuacji w zakresie usług gastronomicznych i handlu detalicznego – „więcej personelu, więcej godzin” – również miała pozytywny wpływ na wyniki lotnisk.

Ogólne zadowolenie klientów z lotnisk w Ameryce Północnej poprawiło się w tym roku o 3 punkty, co dało ogólny wynik 780 w skali 1000 punktów.

Lotniska oceniano, biorąc pod uwagę sześć czynników wymienionych w kolejności ważności: obiekty terminalowe; Przylot/wylot z lotniska; Odbiór bagażu; Odprawa bezpieczeństwa/kontrola bagażu; Żywność, napoje i handel detaliczny.

Na wzrost zadowolenia w tym roku złożyły się trzy czynniki – wyposażenie stacji; Usługi w zakresie żywności, napojów i handlu detalicznego; I odbiór bagażu. „Wyposażenie stacji” odnosi się do czystości, komfortu i łatwości poruszania się po obszarach, w tym korytarzach, toaletach i bramach, a także jakości Wi-Fi.

Ale to naturalne, że niektóre lotniska są lepsze od innych, co może potwierdzić każdy podróżny.

READ  Samochody elektryczne: Administracja Bidena chce ujednolicić stacje ładowania pojazdów elektrycznych, takie jak stacje benzynowe

Pasażerowie linii lotniczych regularnie narzekają na międzynarodowy port lotniczy Newark Liberty, który znajduje się na samym końcu listy megalotnisk (obsługujących 33 miliony lub więcej pasażerów rocznie).

Newark uzyskał w tym roku wynik 732, co jest daleko w tyle za innymi portami lotniczymi o niższych ocenach, ale jest także poprawą w stosunku do ubiegłorocznego wyniku wynoszącego 719.

Nowy Budynek A w Newark został otwarty dla publiczności w styczniu, więc nie wszyscy uczestnicy badania dostrzegli jego zalety w tym roku.

Drugi najniższy wynik uzyskał międzynarodowy port lotniczy Toronto Pearson – 749 na 1000. Taylor przypisuje ten wynik bardzo dużej liczbie pasażerów – aż o 50%.

„Im więcej pasażerów, tym niższy poziom zadowolenia. Jest to jednak problem, którym lotnisko chce się zająć” – poinformował Taylor w e-mailu.

TORONTO, 9 marca – Podróżni wchodzą do Terminalu 3, aby się odprawić i poczekać na loty.  Na międzynarodowym lotnisku Pearson w przeddzień jednego z najbardziej ruchliwych lotów poprzedzających przerwę marcową w Toronto panuje cisza.  9 marca 2023 r. (Steve Russell/Toronto Star za pośrednictwem Getty Images)

Najniższe pięć punktów w 1000-punktowej skali satysfakcji z dużych portów lotniczych:

Międzynarodowy port lotniczy Boston Logan (762)

Międzynarodowy port lotniczy Fort Lauderdale-Hollywood (762)

Międzynarodowy port lotniczy Seattle-Tacoma (754)

Międzynarodowy port lotniczy Toronto Pearson (749)

Międzynarodowy port lotniczy Newark Liberty (732)

Plusem jest to, że tegoroczne mega lotnisko nr 1 pod względem najbardziej zadowalających wyników – Detroit Metropolitan Wayne County Airport – poprawiło się o 9 punktów w porównaniu z rokiem ubiegłym, zdobywając 800 punktów. Taylor stwierdził, że lotnisko poprawiło się we wszystkich aspektach, odnotowując znaczną poprawę wydajności w obszarze TSA, odbioru bagażu, żywności i napojów oraz handlu detalicznego.

Międzynarodowy port lotniczy Minneapolis-Saint Paul, który w zeszłym roku osiągnął najlepsze wyniki, spadł na drugie miejsce z 796 punktami.

Top 10 w 1000-punktowej skali satysfakcji z dużych lotnisk:

Port lotniczy Detroit Metropolitan Wayne County (800)

Międzynarodowy port lotniczy Minneapolis-Saint Paul (796)

Międzynarodowe lotnisko Harry’ego Reida w Las Vegas (787)

Międzynarodowy port lotniczy Dallas/Fort Worth (783)

READ  Uczestnicy Bitcoin 2022 mówią FOX Business, dlaczego biorą udział: „Demokratyzacja pieniędzy, jaką znamy”

Międzynarodowe lotnisko w Miami (783)

Międzynarodowe lotnisko w San Francisco (781)

Międzynarodowy port lotniczy Denver (777)

Międzynarodowy port lotniczy Hartsfield-Jackson w Atlancie (777)

Międzynarodowe lotnisko w Orlando (777)

Międzykontynentalny port lotniczy im. George’a Busha w Houston (776)

Najlepsze i najgorsze z całej reszty

W kategorii Duże lotniska (obsługujące od 10 do 32,9 mln pasażerów rocznie) drugi rok z rzędu pierwsze miejsce zajął Międzynarodowy Port Lotniczy Tampa (TPA). Międzynarodowy Port Lotniczy Indianapolis (IND) zajął pierwsze miejsce wśród portów średniej wielkości (obsługujących od 4,5 do 9,9 mln pasażerów rocznie).

24 września 2022 r., Tampa, Floryda, USA: Dom artysty Matthew Mazzotty to sięgająca od podłogi do sufitu 21-metrowa rzeźba flaminga, która była popularnym przystankiem dla gości wsiadających i przylatujących na międzynarodowe lotnisko w Tampie, pokazanej na zdjęciu w sobotę 24 września.  2022 w Tampie.  (Źródło zdjęcia: © Luis Santana | Times/Tampa Bay Times za pośrednictwem ZUMA Press Wire)

„TPA i IND mają świetne projekty terminali, dostęp jest bardzo sprawny, a oba lotniska oferują towary i usługi odpowiadające ich lokalizacji” – powiedział Taylor. Będzie to obejmować Flamingi w Tampie i samochody wyścigowe w Indianapolis.

Tampa uzyskała wynik 832; Indianapolis zdobył 843 punkty.

Na samym dole listy dużych lotnisk znajduje się Międzynarodowy Port Lotniczy w Filadelfii (PHL) z notą 750.

„PHL robi wiele rzeczy dobrze, ale naprawdę potrzebuje zmodernizowanej infrastruktury. Wydaje się, że pozostaje w tyle za innymi lotniskami, jeśli chodzi o inwestowanie w zmodernizowane obiekty lotniskowe „, powiedział Taylor.

Port lotniczy LaGuardia w Nowym Jorku, który w 2019 r. zajął ostatnie miejsce pod względem zadowolenia pasażerów na dużych lotniskach, odnotował ogromny wzrost zadowolenia dzięki ogromnemu projektowi przebudowy. W 2023 r. zdobył 788 punktów, zaledwie o jeden punkt mniej od średniej dla dużego lotniska.

W kategorii średnich lotnisk lotnisko Maui Kahului zajęło ostatnie miejsce z wynikiem 771.

Kolejne lotnisko na Hawajach – Międzynarodowy Port Lotniczy w Honolulu – uzyskało niski wynik w kategorii dużych lotnisk – 753 punkty. Taylor przypisał te niskie wyniki „dużej liczbie rozbudowanych konstrukcji na lotniskach”.

Konkluzja dla lotnisk? Nadal jest miejsce na poprawę.

„Chociaż porty lotnicze dobrze radzą sobie z bieżącymi problemami, nadal mogą zrobić więcej, aby poprawić komfort pasażerów, a jednocześnie poprawić swoje wyniki finansowe” – stwierdził Taylor w komunikacie prasowym J.D. Power.

Badanie wykazało, że pasażerowie, którzy uzyskali 10 na 10 punktów, „zachwyceni” swoim doświadczeniem, wydali na terminalu średnio 44 dolary, podczas gdy „rozczarowani” pasażerowie, którzy przyznali lotniskom ocenę 5 lub niższą, wydali zaledwie 29 dolarów.

„Zadowoleni podróżnicy wydają na lotnisku dużo pieniędzy, dlatego kluczowe znaczenie będą miały dalsze wysiłki na rzecz rozłożenia liczby pasażerów w ciągu dnia i zapewnienia doskonałej obsługi we wszystkich punktach kontaktu z klientami” – stwierdził Taylor.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *