Christopher Bell zdobywa pole position w pierwszym meczu w Darlington. Kompletna siatka startowa

Playoffy NASCAR Cup Series rozpoczynają się w ten weekend jednym z tradycyjnych klejnotów kalendarza, wyścigiem Southern 500 w Darlington w Południowej Karolinie.

Wchodzi mistrz sezonu regularnego Martin Truex Jr. W 10-tygodniowym wyścigu o mistrzostwo był faworytem zakładów, będąc wzorem konsekwencji przez całą kampanię w 2023 r., odnotowując trzy zwycięstwa, 15 miejsc w pierwszej dziesiątce i pokonując 99,7% wszystkich okrążeń. Truex rozpoczyna 1/8 finału z Williamem Byronem – który wygrał pięć wyścigów w sezonie zasadniczym – z 2036 punktami, 11 punktów przewagi nad Dennym Hamlinem i 15 punktów przewagi nad zaskakującym Chrisem Buescherem.

Oto, co warto wiedzieć przed Southern 500:

Siatka startowa Southern 500

  1. Christopher Bell (20), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty

  2. Denny Hamlin (11 lat), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty

  3. Tyler Reddick (45), 23XI Racing Toyota

  4. Ryan Blaney (12 lat), zespół Penske Ford

  5. Brad Keselowski (6), RFK Racing Ford

  6. Joey Logano (22), zespół Penske Forda

  7. Kevin Harvick (4), Ford wyścigowy Stewart-Haas

  8. Chris Buescher (17 lat), RFK Racing Ford

  9. Michael McDowell (34), Ford zajmujący się sportami motorowymi w pierwszym rzędzie

  10. Aric Almirola (10 lat), Ford wyścigowy Stewart-Haas

  11. Kyle Busch (8), Richard Childress Racing Chevrolet

  12. Chase Briscoe (14), Ford wyścigowy Stewart-Haas

  13. Chase Elliott (9), Hendrick Motorsports Chevrolet

  14. Austin Cindric (2), zespół Penske Forda

  15. Carson Hocevar, 42 lata, Legacy Motor Club Chevrolet

  16. AJ Allmendinger (16), Chevrolet College Racing

  17. Ty Gibbs (54), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty

  18. Kyle Larson (5), Chevrolet Hendrick Motorsports

  19. Bubba Wallace (23), 23XI Racing Toyota

  20. Eric Jones (43), Legacy Motor Club Chevrolet

  21. Daniel Suarez (99), Chevrolet wyścigowy Trackhouse

  22. Corey Lajoie (7), Chevrolet Spire Motorsports

  23. William Byron (24), Chevrolet Hendrick Motorsports

  24. Alex Bowman (48), Chevrolet Hendrick Motorsports

  25. Ricky Stenhouse Jr. (47), Chevrolet GTG Daugherty Racing

  26. Ty Dillon (77), Chevrolet Spire Motorsports

  27. Ross Chastain (1), Chevrolet wyścigowy Trackhouse

  28. Austin Dillon (3), Richard Childress wyścigowy Chevrolet

  29. Justin Haley (31), Chevrolet College Racing

  30. Todd Gilliland (38), pierwszy rząd Ford Motorsports

  31. Martin Truex Jr. (19 lat), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty

  32. Harrison Burton (21), Wood Brothers Racing Ford

  33. JJ Yeley (15), Rick Weir Racing Ford

  34. Ryan Preece (41), Stewart-Haas Racing Ford

  35. Ryan Newman (51), Rick Weir Racing Ford

  36. PJ McLeod (78), Ford na żywo w szybkich sportach motorowych

READ  Były pierwszy zawodnik, Mark Appel, który zadebiutował w MLS, miał 30 lat i jest dziewiąty bez bramek w Filadelfii.

Harmonogram programów telewizyjnych/audycji Southern 500

Cały czas wschodni

Sobota
12:30 – 13:20: Trening (USA, aplikacja NBC Sports)
13:20–14:30: Playoffy (USA, aplikacja NBC Sports)

Niedziela
17:30–18:00: Pokaz przed wyścigiem (aplikacja USA, NBC Sports)
18:00-22:30: Southern 500 (USA, aplikacja NBC Sports)

Szczegóły wyścigu Southern 500

Ścieżka: Darlington Raceway (owal w kształcie jajka o długości 2366 mil), Darlington, Karolina Południowa
Długość: 367 okrążeń na 501 322 mil
Usługi bankowe: Czoło proste – 3 stopnie | Zakręty 1-2 – 25 stopni | Tył jest prosty – dwa stopnie Obraca się o 3-4 – 23 stopnie
Długości scen: Pierwszy etap – 115 okrążeń Drugi etap – 115 okrążeń Etap 3 – 137 okrążeń
Zwycięzca 2022: Joey’a Logano

Otwarty w 1950 roku tor, który nazwali „Too Tough to Be Tame”, jest jednym z najstarszych torów na torze i jednym z najpopularniejszych. Wyjątkowy owal o długości 2366 mil obejmuje szerokie zakręty 1 i 2, ale ma węższe zakręty 3 i 4, aby zachować staw, który według pierwotnego właściciela gruntów rolnych miał pozostać na miejscu podczas budowy autostrady. Na torze znanym z wielu wyścigowych rowków kierowcy lubią znajdować to, co sprawdza się dla nich w dłuższej perspektywie, a korekty w trakcie wyścigu mają kluczowe znaczenie.

Najlepsi kierowcy i najlepsze zakłady na Southern 500

Oprócz tego, że jest faworytem zakładów do zdobycia mistrzostwa, Truex przystępuje do weekendu Southern 500 z najlepszymi szansami na wygranie wyścigu (+500), Według BetMGM. Byron (+750) i kolega z zespołu Hendrick Motorsports, Kyle Larson (+525), siedzą pomiędzy Truexem i jego kolegą z zespołu Joe Gibbs Racing, Dennym Hamlinem (+800).

Ogólnie rzecz biorąc, ośmiu najlepszych kierowców z najlepszymi kursami to kierowcy w fazie play-off, a 14 z 15 najlepszych kierowców znajduje się w fazie posezonowej.

Najlepsze szanse na wygraną
Martin Truex Jr. +500
Kyle’a Larsona +525
Williama Byrona +750
Denny Hamlin +800
Krzysztof Bell +1100
Kyle’a Buscha +1100
Rossa Chastaina +1100

READ  Magnus Carlsen zrezygnował z meczu bez wyjaśnienia w obliczu widocznego feudu ze swoim wspaniałym kolegą z drużyny Hansem Niemann

Nick Bromberg z Yahoo Sports napisał na początku tygodnia o scenie zakładów na wyścigi i zasugerował znalezienie dobrej średniej wartości u broniących się mistrzów serii Joeya Logano (+1800) i Bueschera (+2200), którzy wygrali trzy z ostatnich pięciu wyścigów. Bromberg zaleca także zajęcie się sprawą Erica Jonesa, który wchodzi do turnieju po kursie 40 do 1, pomimo dwóch zwycięstw w tym konkretnym wydarzeniu, w tym w zeszłym roku.

Denny Hamlin ma najlepszą średnią pozycję końcową w Darlington ze wszystkich kierowców w stawce – 7,7. (Zdjęcie: Jared East/Getty Images)

Klasyfikacja kwalifikacyjna wchodząca do Southern 500

1. Martin Truex Jr. – 2036
2. Williama Byrona – 2036
3. Denny Hamlin – 2025
4. Chrisa Bueschera – 2021
5. Kyle’a Buscha – 2019
6. Kyle’a Larsona – 2017
7. Krzysztof Bell – 2104
8. Rossa Chastaina – 2011
9. Brad Keselowski – 2010
10. Tyler Reddick – 2009
11. Joey Logano – 2008
12. Ryana Blaneya – 2008
______ Cięcie linii
13. Michaela McDowella – 2007
14. Ricky Stenhouse Jr. – 2005
15. Kevin Harvick – 2004
16. Bubba Wallace – 2000

Lista wpisów Southern 500

Ross Chastain (1), Chevrolet wyścigowy Trackhouse
Austin Cindric (2), zespół Penske Forda
Austin Dillon (3), Richard Childress wyścigowy Chevrolet
Kevin Harvick (4), Ford wyścigowy Stewart-Haas
Kyle Larson (5), Chevrolet Hendrick Motorsports
Brad Keselowski (6), RFK Racing Ford
Corey Lajoie (7), Chevrolet Spire Motorsports
Kyle Busch (8), Richard Childress Racing Chevrolet
Chase Elliott (9), Hendrick Motorsports Chevrolet
Aric Almirola (10 lat), Ford wyścigowy Stewart-Haas
Denny Hamlin (11 lat), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
Ryan Blaney (12 lat), zespół Penske Ford
Chase Briscoe (14), Ford wyścigowy Stewart-Haas
JJ Yeley (15), Rick Weir Racing Ford
AJ Allmendinger (16), Chevrolet College Racing
Chris Buescher (17 lat), RFK Racing Ford
Martin Truex Jr. (19 lat), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
Christopher Bell (20), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
Harrison Burton (21), Wood Brothers Racing Ford
Joey Logano (22), zespół Penske Forda
Bubba Wallace (23), 23XI Racing Toyota
William Byron (24), Chevrolet Hendrick Motorsports
Justin Haley (31), Chevrolet College Racing
Michael McDowell (34), Ford zajmujący się sportami motorowymi w pierwszym rzędzie
Todd Gilliland (38), pierwszy rząd Ford Motorsports
Ryan Preece (41), Stewart-Haas Racing Ford
Carson Hocevar, 42 lata, Legacy Motor Club Chevrolet
Eric Jones (43), Legacy Motor Club Chevrolet
Tyler Reddick (45), 23XI Racing Toyota
Ricky Stenhouse Jr. (47), Chevrolet GTG Daugherty Racing
Alex Bowman (48), Chevrolet Hendrick Motorsports
Ryan Newman (51), Rick Weir Racing Ford
Ty Gibbs (54), Joe Gibbs Wyścigi Toyoty
Ty Dillon (77), Chevrolet Spire Motorsports
PJ McLeod (78), Ford na żywo w szybkich sportach motorowych
Daniel Suarez (99), Chevrolet wyścigowy Trackhouse

READ  Źródło mówi, że Atlanta Falcons WR Russell Gage planuje podpisać kontrakt z Tampa Bay Buccaneers

Pogoda na południe 500

Oczekiwania Wymagane są ciepłe temperatury w okolicach 80 stopni podczas treningów i kwalifikacji w sobotę, podczas gdy w dniu wyścigu będzie gorąco, z maksymalną temperaturą 89 stopni. Biorąc pod uwagę, że wyścig odbywa się o zmierzchu i w nocy, oczekiwany wzrost nie powinien mieć dużego wpływu na degradację opon w trakcie wyścigu, ale obciążenie przechodzące przez opony po prawej stronie – szczególnie podczas długich, gwałtownych zakrętów 1-2 – pozwala na kilka interesujących strategii na boisku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *