„City” artysty Michaela Heizera zostanie otwarte na pustyni Nevada po 50 latach

scenariusz Benjamin Sutton

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez gazeta o sztucepartner redakcyjny CNN Style.

City, ogromny kompleks zewnętrznych struktur i terenów, które artysta Michael Heizer zaczął budować na pustyni Nevada w 1970 roku, wreszcie zacznie witać odwiedzających w przyszłym miesiącu. Otwarcie witryny 2 września, ponad 50 lat po rozpoczęciu prac nad witryną, oznacza osiągnięcie najbardziej ambitnego i definiującego karierę projektu Heizera.

Miasto„Prawdopodobnie największe współczesne dzieło sztuki na świecie, rozciągające się na ponad półtorej mili szerokości, przywołujące skalę starożytnych miejsc, takich jak wzgórza Indian, mezoamerykańskie stolice i egipskie kompleksy dewocyjne. odległy pomnik narodowy Basin and Range w środkowo-wschodniej Nevadzie, w obrębie ziem przodków Nuwu (na południe od Payot) i Niue (na zachód od Shoshoney), około 160 mil na północ od Las Vegas.

W pierwszym roku publicznego dostępu akceptowana będzie tylko ograniczona liczba odwiedzających, z obowiązkową wcześniejszą rejestracją.

Miasto zostało opisane jako prawdopodobnie największe dzieło sztuki współczesnej na świecie. przypisane mu: Ben Blackwell

Stworzenie „City” było początkowo finansowane przez samego Heizera, a ostatecznie uzyskało wsparcie kilku wpływowych kolekcjonerów, fundacji i kupców, tworząc w 1998 r. Fundację Triple Aught, która będzie obsługiwać i utrzymywać witrynę przez wiele lat. Fundacja, której zarząd obejmuje samego Heisera, dyrektora i dyrektora naczelnego Muzeum Sztuki Hrabstwa Los Angeles Michaela Govana oraz dyrektora Muzeum Sztuki Nowoczesnej Glenna D. Utworzono dotację miejską w wysokości około 30 milionów dolarów na finansowanie zalążkowe.

„Z biegiem lat porównywałem czasami projekt „Miasto” Michaela Heisera do najważniejszych zabytków i starożytnych miast” – mówi Jovan w oświadczeniu. „Ale teraz porównuję to tylko do siebie. Jest to dzieło sztuki, które rozpoznaje nasze podstawowe motywy budowania i organizowania przestrzeni, ale integruje naszą nowoczesność, naszą percepcję i rozumowanie również z podmiotowością naszego ludzkiego doświadczenia czasu i przestrzeni jak wiele historii cywilizacji, które zbudowaliśmy”.

Droga do zbudowania „miasta” nigdy nie była łatwa, ponieważ wiąże się to z formowaniem ogromnych kopców ziemi, przesuwaniem skał i budowaniem masywnych konstrukcji betonowych. Proces ten był czasami dodatkowo komplikowany przez czynniki zewnętrzne. W latach 2014 i 2015, w obawie przed kurczeniem się akwenu i zasięgu, co mogłoby doprowadzić do zaburzonego rozwoju w pobliżu miejsca „Madina”, koalicja Liderzy muzeów Nieżyjący senator z Nevady Harry’ego Reida Walczył o ochronę regionu poprzez publiczną petycję i ustawodawstwo przedłożone Kongresowi. A w 2017 roku w imieniu administracji Trumpa przeniósł się Aby otworzyć wcześniej chronione ziemie w celu wydobycia zasobów, niektóre z nich: zainteresowany Projekt Heiser znalazłby się wśród zagrożonych miejsc.

Być może w odpowiedzi na takie zagrożenia Heiser wyobraził sobie The City jako projekt, który będzie trwał dłużej niż życie nawet najbardziej cenionej i wymagającej sztuki współczesnej.

„Mój drogi przyjaciel Richard Serra buduje ze stali wojskowej” — powiedział Powiedział W profilu New Yorkera z 2016 roku szczegółowo omawia prace amerykańskiego rzeźbiarza w tym miejscu. „Wszystkie te rzeczy stopią się. Dlaczego tak myślę? Inkowie, Olmekowie, Aztekowie – cała ich grafika została splądrowana, zrównana z ziemią, zniszczona, a ich złoto wytopione. zdałaby sobie sprawę, że potrzeba więcej energii niż jej zniszczenie.Zasługuje”.
Przeczytaj więcej artykułów z gazeta o sztuce tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *