FAA musi wprowadzić zmiany na stronie startowej w Teksasie przed przyszłymi wydaniami SpaceX

Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ustaliła, że ​​plany SpaceX dotyczące gigantycznej bazy startowej firmy Starbase w południowym Teksasie będą miały pewien wpływ na środowisko na okoliczne tereny i obszar, ale nie będą wymagały pełnego raportu o oddziaływaniu na środowisko. Ale już, SpaceX musi wprowadzić ponad 75 zmian do swojego planu Jeśli firma chce uniknąć dalszych przeglądów i ostatecznie uzyskać licencję od FAA na funkcję Starbase, będzie musiała wystrzelić swoją nową rakietę Starship Rocket na orbitę z tego miejsca.

Placówka Starface firmy SpaceX znajduje się w małym miasteczku Boca Sica w Teksasie, na południowym krańcu Teksasu, nad rzeką Rio Grande i granicą amerykańsko-meksykańską. Od kilku lat SpaceX wykorzystuje platformę do budowy pełnowymiarowych prototypów Monster Rocket nowej generacji, firmy zajmującej się transportem ludzi i ładunków w głębsze miejsca, takie jak Księżyc i Mars. SpaceX przeprowadził już różne loty testowe na dużych wysokościach z prototypami StarShip z Starbase, ale na razie firma ma nadzieję, że po raz pierwszy wystrzeli Starship w kosmos i wyśle ​​pojazd na orbitę.

Aby wystrzelić statek na orbitę z bazy kosmicznej, SpaceX musi najpierw uzyskać licencję na start od FAA. Przez ostatnie półtora roku los obiektu Starbase SpaceX w Boca Chica był zrównoważony, ponieważ FAA prowadziła przegląd środowiskowy, w jaki sposób działania firmy w zakresie uwalniania wpłyną na otaczający obszar. Teraz, po podjęciu decyzji, SpaceX musi przyjrzeć się ponad 75 działaniom wymienionym przez FAA, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Jeśli SpaceX dokona tych zmian, utoruje firmie drogę do uzyskania licencji wydawniczej na Starship, która nie jest jeszcze gwarantowana.

SpaceX wskazuje na Twitterze, że postrzega tę decyzję jako dobrą wiadomość, aby kontynuować swoje plany startowe.

SpaceX początkowo nie planował wystrzelenia swojej przyszłej rakiety księżycowej i marsjańskiej z Teksasu. SpaceX nabył swoją pierwszą ziemię w Boca Chica w 2012 roku w celu opracowania komercyjnego miejsca startu, aby wystrzelić najmniejsze rakiety Falcon 9 i Falcon Heavy. Wreszcie SpaceX wyobraził sobie start 12 razy w roku, z dala od zgiełku swojego najbardziej ruchliwego miejsca startu w Cape Canaveral na Florydzie. Mając to na uwadze, FAA przeprowadziła pełny przegląd środowiskowy projektów SpaceX, a w 2014 roku firma opublikowała Raport Oddziaływania na Środowisko (ang. Environmental Impact Report, EIS), opisujący, w jaki sposób te małe starty wpłyną na ten obszar. EIS może zająć miesiące, a nawet lata, ponieważ obejmuje przeprowadzanie wywiadów z ekspertami, naukowcami, dyrektorami biznesowymi i mieszkańcami, a także przeprowadzanie rygorystycznych analiz i badań dotyczących wpływu proponowanego projektu na pobliskie środowisko ludzkie.

READ  W swoim noworocznym przemówieniu prezydent Tajwanu ostrzegł Chiny przed „wojskową awanturą”.

Jednak plany SpaceX znacznie się zmieniły od czasu wydania pierwszego EIS. Począwszy od 2018 roku, po tym, jak zakład w południowym Teksasie zdecydował się przeznaczyć tylko na produkcję prototypów statków kosmicznych, firma aktywnie zwiększyła działalność produkcyjną w Boca Chica. SpaceX było niegdyś najprostszym wydawnictwem biznesowym, jakie kiedykolwiek sobie wyobrażano, dobrze prosperującą instalacją, wypełnioną ogromnymi magazynami i namiotami, zdominowaną przez prace budowlane na pełny etat prowadzone przez tysiące pracowników.

Wraz ze wzrostem obecności SpaceX na tym obszarze, firma zaczęła przeprowadzać testy w locie na dużych wysokościach ze swoimi prototypami statków kosmicznych, wypuszczając pojazdy na wysokości od 30 000 do 40 000 stóp przed próbą lądowania z powrotem na Ziemi. Większość z tych testów zakończyła się ognistymi eksplozjami, a tylko jeden wylądował pomyślnie. Prototyp eksplodował na krótko przed lądowaniem w marcu 2021 r., rozrzucając metalowe szczątki po pobliskim rezerwacie dzikiej przyrody.

Loty testowe, w połączeniu z obecną konstrukcją i testami naziemnymi, doprowadziły do ​​wzrostu napięcia z pobliską społecznością. Starbase znajduje się obok małej dzielnicy dwóch tuzinów domów zwanej Boca Sica Village, do której można dojechać tylko oddzielną autostradą stanową, która łączy się z Starbase. Droga jest często zamykana podczas nalotów i innych demonstracji, co ogranicza dostęp zarówno do wioski, jak i pobliskiej plaży. Mieszkańcy też Doniesiono, że ich codzienne życie zostało zakłócone Podczas wielkich procesów często proszono ich o opuszczenie domów. Wiele osób w wiosce Boca Sica sprzedało swoją nieruchomość firmie SpaceX, chociaż kilku mieszkańców nadal posiada swoje domy.

Wreszcie pod koniec 2020 roku, FAA ogłosiła, że ​​planuje przeprowadzić przegląd środowiskowy planów SpaceX dotyczących wystrzelenia statku kosmicznego na orbitę z bazy gwiezdnej. We wrześniu 2021 r. FAA Opublikował projekt oceny oddziaływania na środowisko projektu, lub PEA, ustala zaktualizowane plany SpaceX dla regionu. Podczas obecnego rozwoju Starship, SpaceX planuje wystrzelić 20 suborbitalnych startów rocznie, wysyłając pojazd na wyższe wysokości lub w kosmos, zanim spróbuje wylądować – ale nie na orbicie – z powrotem na Ziemię. Firma planuje również wystrzelić pięć orbitalnych i / lub suborbitalnych startów rocznie na szczycie super ciężkiego dopalacza, co sprawi, że SpaceX stanie się większą rakietą, która da Starshipowi dodatkowy impuls, którego potrzebuje, aby dotrzeć na orbitę. Podczas tych pocisków superciężki będzie próbował wylądować z powrotem na Ziemi, lądowisku lub platformie w pobliskiej Zatoce Meksykańskiej.

READ  Albert Pujols, kardynałowie zgodzili się na transakcję

Ostatecznie SpaceX szacuje, że dostęp do stanowej autostrady będzie zamknięty przez łącznie 500 godzin rocznie w przypadku normalnych operacji i 300 godzin rocznie w przypadku zakłóceń. Rzeczy na pewno się zmienią w miarę postępów w rozwoju SpaceX. SpaceX spodziewa się, że liczba startów orbitalnych będzie z czasem wzrastać, podczas gdy liczba drugich pilotów zmniejszy się. Poza przeszkodami SpaceX przedstawił inne kluczowe dodatki do swoich planów, w tym opracowanie systemu oczyszczania gazu ziemnego do oczyszczania metanu używanego w rakiecie statku kosmicznego. Spekulowano, że SpaceX będzie musiał położyć rurociąg, aby przetransportować gaz do zakładu.

SpaceX zrezygnowało ze swoich planów dotyczących wstępnej obróbki gazu ziemnego, elektrowni i zakładu odsalania, zgodnie z ogłoszoną dzisiaj decyzją FAA. Firma zmodyfikowała możliwości swojego silnika Raptor, który służy do obsługi statku kosmicznego. Z powodu tych zmian SpaceX nie potrzebuje tylu silników, ile wcześniej przewidywano w swoich pojazdach, ale FAA zdecydowała, że ​​nie spowoduje to „znaczących zmian w oddziaływaniu na środowisko”.

W ramach przeglądu środowiskowego FAA przeprowadziła okres zwrotny dla proponowanych projektów SpaceX. Silna krytyka i wsparcie ze strony członków społeczeństwa. Wielu krytyków wezwało FAA do uruchomienia nowego EIS, ponieważ nie wystarczyło to w 2014 roku w oparciu o nowe plany SpaceX. FAA poinformowała, że ​​otrzymała w tym okresie ponad 18 000 komentarzy, co pomogło przedłużyć proces podejmowania decyzji, ponieważ SpaceX musiało uzyskać odpowiedzi na każdy komentarz. FAA musiała skonsultować się z różnymi agencjami rządowymi, w tym z US Fish and Wildlife Service (FWS) i National Park Service, które podniosły pewne pytania dotyczące potencjalnego wpływu SpaceX na ten obszar. W biologicznym komentarzu przekazanym FAA FWS zauważyło, że populacja kwiatów rurociągowych spada, zagrożony ptak gniazdujący w Boca Chica, co jest związane ze wzrostem aktywności SpaceX na tym obszarze. CNBC zgłoszone.

READ  Książę Karol wzywa przywódców Wielkiej Brytanii do zaprzestania ingerowania w politykę w obliczu recesji imigracyjnej: oświadczenie

W ramach tej decyzji FAA nie będzie już dłużej utrzymywać kolejnego EIS, co pozwoli firmie SpaceX zaoszczędzić trochę czasu, posuwając się do przodu z pierwszym orbitalnym startem. Ale firma wciąż ma wiele do zrobienia. Ponad 75 działań wymienionych przez FAA obejmuje rzeczy, które SpaceX może zrobić, aby złagodzić swój wpływ na jakość powietrza, poziom dźwięku i dostęp do pobliskich plaż. Spółka powinna z wyprzedzeniem powiadamiać władze lokalne i opinię publiczną o swoich uruchomieniach. SpaceX nie może zamykać dróg podczas 18 określonych świąt i może zamknąć drogę tylko przez pięć weekendów w roku.

Przed decyzją FAA SpaceX otrzymał również potencjalny cios ze strony Korpusu Inżynierów Armii za swoje projekty w Boca Chica. W marcu Korpus zgłosił się do SpaceX Wycofanie wniosku o zezwolenie firmy Powołując się na brak żądanych informacji dostarczonych przez firmę, dotyczących planów rozbudowy Starface. SpaceX może reaktywować proces składania wniosków o pozwolenie, dostarczając informacje wymagane przez Korpus.

W międzyczasie SpaceX pracuje nad możliwym planem dla Starship. W grudniu firma rozpoczęła budowę wyrzutni statków kosmicznych na przylądku Canaveral na Florydzie, która od pół wieku przeprowadza starty orbitalne. SpaceX już obsługuje dwa pociski dla swoich rakiet Falcon 9 i Falcon Heavy poza tym obszarem.

Rosnące …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.