Sainz przejechał po metalowej nakrętce zaworu wodnego, która poluzowała się i zniszczyła podwozie, jednostkę napędową i akumulator jego SF-23.
Precedens w sprawie odszkodowań powstał po incydencie podczas Grand Prix Malezji 2017, podczas którego samochód Haas Romaina Grosjeana został poważnie uszkodzony po tym, jak Francuz uderzył w luźny korek spustowy.
Następnie zespół będący własnością USA wynegocjował ugodę finansową z organizatorami Sepang.
Zapytany, czy Ferrari będzie ubiegać się o odszkodowanie za wypadek w Vegas, Vasseur powiedział: „To będzie prywatna dyskusja, którą przeprowadzę z zainteresowanymi stronami w tej sprawie”.
W rzeczywistości oznacza to Liberty Media i F1, ponieważ wyścig jest promowany wewnętrznie, a nie za pośrednictwem podmiotu lokalnego.
Vasseur podkreślił, że incydent miał również wpływ na limit wydatków budżetowych Ferrari.
Dalsze dodatkowe koszty zostaną poniesione w związku z koniecznością przetransportowania w najbliższy weekend dodatkowej rezerwowej konstrukcji z Włoch do Abu Zabi, którą załoga Maranello rozpoczęła przygotowania bezpośrednio po wypadku.
„Nie ma linii budżetowej ani górnego limitu kosztów, które pozwalałyby wykluczyć wypadki” – powiedział Vasseur. „Zdecydowanie wiąże się to z wieloma dodatkowymi kosztami: uszkodzone jest krosno, uszkodzona skrzynia biegów, uszkodzony akumulator, uszkodzony silnik.
„Mamy wiele konsekwencji ze strony finansowej, sportowej, nawet jeśli chodzi o zapasy części zamiennych, a także budżetowej. Na pewno nie jest to łatwe”.
Vasseur wskazał, że poruszy także kwestię szkód spowodowanych podobnymi zdarzeniami, na które zespół nie ma wpływu, a które znajdują się poza limitem: „Będzie dyskusja. Decyzja to inna sprawa”.
Fotografia: Zach Mauger / Zdjęcia sportów motorowych
Carlos Sainz w Ferrari SF-23
Vasseur twierdził również, że sędziowie obecni na miejscu zdarzenia wywiesili żółtą flagę po tym, jak zobaczyli bezpański obiekt na torze, ale sesja została oznaczona czerwoną flagą dopiero minutę później, po tym jak Sainz przejechał po nim i upadł.
„Musimy również omówić okoliczności wypadku” – powiedział. „Ponieważ nie chodzi tylko o okładkę, dla mnie także mieliśmy minutę między żółtą a czerwoną flagą.
„Oznacza to, że kiedy podnieśli żółtą flagę, zobaczyli coś na torze. Minęła minuta, zanim podnieśli czerwoną flagę. Myślę, że to za dużo”.
Naciskany w tej sprawie, powiedział: „Kluczową kwestią dla mnie w tym przypadku jest to, że wywieszenie pierwszej żółtej flagi oznacza, że coś widziałeś, a nie wywieszenie żółtej flagi w oczekiwaniu.
„To oznacza gościa, który wywiesił żółtą flagę, a on także umieścił żółtą flagę na mojej tablicy, co wynika z obserwacji wyścigu, co oznacza, że coś widzieli, a potem minęła minuta, zanim wywiesili czerwoną flagę, kiedy linia jest prosty, a ty masz metalową część i ty. Twoja prędkość wynosi 340 kilometrów na godzinę.
Esteban Ocon uszkodził podwozie po podniesieniu czerwonej flagi podczas powrotu do boksów.
Vasseur potwierdził, że zespoły nie otrzymały żadnej wiadomości informującej o obecności gruzu na torze: „Nie, w ogóle nie rozmawiali. Nie znaliśmy powodu wywieszenia żółtej flagi”.
„Typowy ekspert od Twittera. Miłośnik kulinarny. Gracz. Student. Nieuleczalny miłośnik kawy. Zły praktyk popkultury.