Jak Wall Street przygotowuje się na niewypłacalność USA?

NOWY JORK/WASHINGTON (Reuters) – Podczas gdy rozmowy o podniesieniu pułapu zadłużenia rządu USA wynoszącego 31,4 bln USD spadają, banki z Wall Street i zarządzający aktywami przygotowują się na skutki potencjalnej niewypłacalności.

Branża finansowa przygotowywała się na taki kryzys już wcześniej, ostatnio we wrześniu 2021 r. Ale tym razem stosunkowo krótki czas na osiągnięcie kompromisu ma bankierów na krawędzi, powiedział wysoki rangą przedstawiciel branży.

Do 1 czerwca pozostały mniej niż dwa tygodnie, kiedy to Departament Skarbu ostrzega, że ​​rząd federalny może nie być w stanie spłacić wszystkich swoich długów. Termin ten został potwierdzony w niedzielę przez sekretarz skarbu USA Janet Yellen.

Jane Fraser, dyrektor generalny Citigroup (CN), powiedziała, że ​​ta debata na temat pułapu zadłużenia jest „bardziej niepokojąca” niż poprzednie. Jamie Dimon, dyrektor generalny JPMorgan Chase & CO (JPM.N), powiedział, że bank organizuje cotygodniowe spotkania na temat implikacji.

Co by się stało, gdyby Stany Zjednoczone zostały w tyle?

Amerykańskie obligacje rządowe stanowią podstawę globalnego systemu finansowego, więc trudno jest w pełni ocenić szkody, jakie wyrządziłaby niewypłacalność, ale kierownictwo spodziewa się ogromnych wahań na rynkach akcji, długu i innych.

Zdolność do zawierania i wychodzenia z pozycji skarbowych na rynku wtórnym będzie bardzo słaba.

Dyrektorzy z Wall Street, którzy doradzali w operacjach związanych z zadłużeniem skarbowym, ostrzegają, że dysfunkcja rynku skarbowego szybko rozprzestrzeni się na rynki instrumentów pochodnych, hipotecznych i towarowych, ponieważ inwestorzy będą kwestionować ważność obligacji skarbowych powszechnie stosowanych jako zabezpieczenie transakcji i pożyczek. Analitycy stwierdzili, że instytucje finansowe mogą poprosić kontrahentów o wymianę obligacji, które zostały dotknięte brakującymi płatnościami.

Nawet krótkotrwałe przekroczenie limitu zadłużenia może doprowadzić do wzrostu stóp procentowych, spadku cen akcji i naruszenia kowenantów w dokumentach kredytowych i umowach lewarowania.

READ  Bitcoin wzrósł do najwyższego poziomu 59 000 dolarów, co plasuje go w uderzającej odległości od rekordu wszechczasów

Moody’s Analytics powiedział, że rynki finansowania krótkoterminowego również prawdopodobnie zostaną zamrożone.

Jak przygotowują się organizacje?

Banki, brokerzy i platformy transakcyjne przygotowują się na zawirowania na rynku skarbowym, a także na większą zmienność.

Zwykle obejmuje to zaplanowanie gry, jak obsługiwać płatności na bonach skarbowych; Kluczowe znaczenie będzie miała reakcja rynków finansowych; zapewnienie odpowiedniej technologii, możliwości kadrowych i gotówki do obsługi dużych wolumenów transakcji; oraz sprawdzanie potencjalnego wpływu na umowy z klientami.

Duzi inwestorzy w obligacje ostrzegają, że utrzymywanie wysokiego poziomu płynności jest ważne, aby wytrzymać potencjalnie gwałtowne zmiany cen aktywów i uniknąć konieczności sprzedaży w najgorszym możliwym momencie.

Platforma handlu obligacjami Tradeweb poinformowała, że ​​prowadzi rozmowy z klientami, grupami branżowymi i innymi uczestnikami rynku na temat planów awaryjnych.

Jakie scenariusze są rozważane?

Stowarzyszenie Przemysłu Papierów Wartościowych i Rynków Finansowych (SIFMA), wiodąca grupa branżowa, jest właścicielem podręcznik Szczegółowo opisuje, w jaki sposób interesariusze rynku skarbowego – Bank Rezerwy Federalnej w Nowym Jorku, Korporacja Rozliczeniowa o stałym dochodzie (FICC), banki rozliczeniowe i dealerzy skarbowi – będą komunikować się przed iw dniach potencjalnych brakujących płatności skarbowych.

SIFMA rozważyła kilka scenariuszy. Prawdopodobnie zobaczysz, jak Skarb Państwa kupuje czas na spłatę posiadaczy obligacji, ogłaszając przed dokonaniem płatności, że odnowi te zaległe papiery wartościowe, przedłużając je o jeden dzień na raz.

Pozwoliłoby to na dalsze działanie rynku, ale prawdopodobnie nie naliczałoby odsetek za zwłokę w płatnościach.

W najbardziej destrukcyjnym scenariuszu Skarb Państwa nie spłaca zarówno kwoty głównej, jak i kuponu oraz nie przedłuża terminów zapadalności. Nieopłacone obligacje nie mogą już być przedmiotem obrotu i nie będą zbywalne w usłudze Fedwire Securities Service, która służy do przechowywania, wymiany i rozliczania obligacji skarbowych.

Każdy scenariusz może prowadzić do poważnych problemów operacyjnych i wymagać codziennych, ręcznych korekt w procesach handlowych i rozliczeniowych.

READ  Giełdy w USA spadają wraz ze wzrostem inflacji bardziej niż oczekiwano

„To trudne, ponieważ jest to bezprecedensowe, ale wszystko, co staramy się zrobić, to upewnić się, że opracujemy plan z naszymi członkami, aby pomóc im przejść przez to, co może być katastrofalną sytuacją”, powiedział Rob Twomey, dyrektor zarządzający SIFMA i zastępca generalny Rada. dla rynków kapitałowych.

The Treasury Market Practice Group – grupa branżowa sponsorowana przez nowojorską Rezerwę Federalną – ma również plan handlu nieopłaconymi bonami skarbowymi, który został zweryfikowany pod koniec 2022 r. Protokół z posiedzenia na swojej stronie 29 listopada. Bank Rezerw Federalnych w Nowym Jorku odmówił dalszego komentarza.

Ponadto w poprzednich konfrontacjach pułapów zadłużenia — w 2011 i 2013 r. — pracownicy Rezerwy Federalnej i decydenci polityczni zebrali dowody, które prawdopodobnie stanowiłyby punkt wyjścia, ponieważ ostatnim i najbardziej wrażliwym krokiem było całkowite usunięcie z rynku zagrożonych papierów wartościowych.

Depository Trust & Clearing Corporation, która jest właścicielem FICC, powiedziała, że ​​monitoruje sytuację i opracowała różne scenariusze w oparciu o podręcznik SIFMA.

„Współpracujemy również z naszymi partnerami branżowymi, organami regulacyjnymi i uczestnikami, aby zapewnić koordynację działań” – powiedziała.

Reportaż Davide Barbuscia. Montaż autorstwa Megan Davies, Michelle Price i Davida Gregorio

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dom Schroedera

Thomsona Reutersa

Obejmuje przepisy i politykę finansową biura Reuters w Waszyngtonie, ze szczególnym uwzględnieniem organów nadzoru bankowego. Przez 15 lat zajmował się polityką gospodarczą i finansową w stolicy USA. Wcześniejsze doświadczenie obejmowało role w gazetach The Hill i The Wall Street Journal. Uzyskał tytuł magistra dziennikarstwa na Uniwersytecie Georgetown oraz tytuł licencjata na Uniwersytecie Notre Dame.

READ  Czego Stany Zjednoczone mogą się nauczyć od Norwegii, jeśli chodzi o przyjęcie pojazdów elektrycznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *