Kevin Magnussen najszybszy w powrocie do Formuły 1; Szum Ferrari rośnie przed Grand Prix Bahrajnu

Sakhir, Bahrajn – Formuła 1 powraca, gdy pozostał jeden dzień przedsezonowych testów Kevina Magnussena Ustanów najszybsze okrążenie na czas w tygodniu podczas długiego biegu dla zespołu Haas.

Magnussen, który wcześniej współpracował z Haas od 2017 do 2020 roku, zastąpił Rosjanina Nikitę Mazepin w składzie przed testem w tym tygodniu. Pierwszego dnia w samochodzie pchał Carlos Sainz Ze szczytu rozkładów jazdy z okrążeniem o 0,325 s szybszym niż kierowca Ferrari na tej samej kompozytowej oponie.

Czas został ustalony podczas wydłużonego okresu testowego dla Haasa, który został ustalony po tym, jak pozostałe dziewięć zespołów zakończyło swoją regularną sesję testową. Zespół otrzymał dodatkową godzinę w piątek – plus trzy w sobotę – aby nadrobić czas stracony w czwartek po opóźnieniu transportu do Bahrajnu.

Podczas ośmiu godzin regularnych testów w piątek, kiedy wszystkie 10 zespołów było na torze, Sainz ustanowił najszybsze okrążenie z wysiłkiem 0,4 sekundy nad resztą stawki. Czas został również ustawiony na oponie C4 Composite – drugiej najsłabszej oponie oferowanej przez Pirelli – i był wystarczająco szybki, aby wcześniej odeprzeć podobną próbę. Max Verstappen W samochodzie Red Bulla w tym samym kompleksie.

Obciążenia paliwem i ustawienia silnika są nieznane poza garażami każdego zespołu testowego, więc możliwe, że czas Verstappena na podobnym boisku piłkarskim był równy, ale może też być tak, że Sainz powiększył swoją przewagę – o czym świadczy imponujące tempo w przytulonym Magnussen później wieczorem.

Tak czy inaczej, kolejny mocny występ Ferrari w piątek pomógł wzmocnić rosnący pogląd, że włoski zespół osiągnął najlepszy start do 2022 roku zgodnie z nowymi przepisami technicznymi Formuły 1.

I chociaż wydaje się, że Ferrari wróciło na ostry koniec stawki, mistrz konstruktorów Mercedes może mieć problem.

READ  Źródła podają, że Mike McCarthy z Cowboys nie otrzyma przedłużenia

Zespół zadebiutował mocno zmodyfikowanym W13 w czwartek, ale miał trudności z wydobyciem z niego wydajności podczas dwóch dni testowych w tym tygodniu. Lewis hamilton Jego motocykl pokonuje pojedyncze okrążenia na bardziej miękkich kompozytowych oponach Pirelli pod koniec sesji, ale jego najlepszy czas w C5 to wciąż 0,609 sekundy nad Sainzem w C4 i 0,934 sekundy przed Magnussen.

Zapytany po sesji, jaki byłby wynik Grand Prix Bahrajnu w przyszły weekend, gdyby odbyło się ono jutro, Hamilton powiedział: „Naprawdę nie wiem. Myślę, że Ferrari… z tego, co widzę dzisiaj, prawdopodobnie jest to zdobywanie przez Ferrari 1-2.

A może Red Bulla.

Sainz zignorował tę rozmowę podczas piątkowej konferencji prasowej, gdy został zapytany o cytat ze swojego kolegi z drużyny Hamiltona. George Russell Co wskazuje, że Ferrari jest faworytem do udziału w meczu otwarcia 20 marca.

„Typowy Mercedes, model George”, powiedział Sainz ze śmiechem. „Po prostu zamieszaj z innymi, a następnie wejdź do pierwszego wyścigu i rozwal konkurencję.

„Jeśli to pierwszy rok, w którym to zrobili, prawdopodobnie bym im uwierzył, ale robią to już od pięciu lub sześciu lat i nadal zaskakiwali nas w pierwszym wyścigu”.

Mercedes wygrał osiem mistrzostw konstruktorów z rzędu, co jest rekordem Formuły 1.

Zmodernizowany Mercedes wyglądał na trudnego w prowadzeniu i cały czas skakał w górę iw dół, podczas gdy zespół próbował rozwiązać problemy z morświnem, z którymi borykali się przez cały tydzień. Plusem jest to, że Russell był w stanie ukończyć symulację wyścigu w porannej sesji, co powinno dać zespołowi mnóstwo danych do pracy i znalezienia ulepszeń.

Drugi dzień testów w Bahrajnie również okazał się być młotem samochodowym, z rozwiązaniami chłodzącymi o temperaturze 37°C (98°F), które rozgrzewają do granic możliwości.

Najbardziej dramatyczna awaria miała miejsce na Williamsie, gdy tylny hamulec Mikołaja LatifiegoSamochód zapalił się, gdy pustynny upał osiągnął szczyt w środku dnia. Pierwsze oznaki kłopotów pojawiły się, gdy dym zaczął unosić się z tylnych kół samochodu, ale Latif próbował wepchnąć go z powrotem do dołów, mając nadzieję, że strumień powietrza zgaśnie płomienie.

READ  MLB: 12 ​​zawieszonych po masowej bójce między marynarzami a aniołami

Uderzył w zakręt 13 – dwa zakręty alei serwisowej – kiedy lewe tylne koło skręciło pod wpływem ciepła i obciążenia na zakrętach, powodując, że samochód wpadł do strefy spływu. Płomienie ogarnęły tył samochodu, gdy tylko się zatrzymał, a gdy strażnicy próbowali ugasić pożar, nastąpiła niewielka eksplozja.

Latifi i Marshall ucierpieli, ale problem zakończył bieg Williamsa po zaledwie 12 okrążeniach. McLaren nadal zajmował się problemami z chłodzeniem hamulców podczas drugiego dnia testów po tym, jak czwartkowy przejazd był również ograniczony z powodu problemów z hamulcami. Chociaż zespół nigdy nie widział czegoś tak dramatycznego jak pożar Williamsa, Lando Norris Ograniczył się do 54 okrążeń w piątek po zaledwie 50 okrążeniach w czwartek. W ostatniej godzinie Norris również zatrzymał się na torze chwilę po zejściu z alei serwisowej, powodując czerwone światło.

Norris nie miał prowadzić McLarena w piątek, ale został zastąpiony, kiedy Daniel Ricciardo Drugi dzień z rzędu został zdyskwalifikowany z powodu choroby. Ricciardo źle się poczuł w czwartek rano, co oznacza, że ​​również opuścił sesję testową, ale zespół potwierdził, że nie uzyskał pozytywnego wyniku testu na COVID-19.

Valtteri BottasAlfa Romeo spowodowała również pojawienie się czerwonej flagi, gdy jej samochód zatrzymał się na zakręcie 9 w ostatnich minutach porannej sesji. FIA miała nadzieję przetestować procedurę ponownego startu wyścigu z próbną siatką pod koniec sesji, ale po ustawieniu się na starcie w celu przerwania procedury startu, samochód Bottasa zatrzymał się na torze na następnym okrążeniu przed siatka może naprawić. Restart w stylu wyścigowym. Bottas zakończył jedenasty dzień najszybszy w klasyfikacji generalnej.

Esteban Ocon Wywołał również czerwoną flagę po południu, gdy jego samochód zatrzymał się w Alpach na torze. Do tego momentu miał produktywny dzień, łącznie 111 okrążeń flagi kwadratowej i szósty najlepszy czas.

READ  Eagles QB wyjaśnia sytuację – NBC Sports Philadelphia

Sebastiana Vettela Zatrzymał się na torze w Aston Martinie w ostatniej godzinie porannej sesji, ale szybko wrócił na tor, gdy samochód został odrestaurowany, co wskazuje, że nie ma większych problemów z samochodem. Współpracownik Wycieczka Lance’a Po południu wziął udział w jeździe Aston Martin i ustanowił czwarte najszybsze okrążenie z prędkością 0,857 s nad Magnussen przy użyciu tej samej mieszanki C4.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *