Kyle Larson pokonuje okrążenia podczas otwartego testu Indy 500
Kierowca Arrow McLaren, Kyle Larson, omawia okrążenia biegowe podczas testów na otwartych kołach w Indianapolis 500.
Clarka Weeda/IndyStar
INDIANAPOLIS — Kyle Larson ma nadzieję przejść do historii 26 maja, kiedy stanie się jednym z niewielu kierowców w historii, który w weekend z okazji Dnia Pamięci będzie pełnił podwójną służbę. Lider NASCAR Cup Series 2024 ma wystartować w pierwszym wyścigu IndyCar Series w swojej 12-letniej karierze, startując w 108. dorocznym wyścigu Indianapolis 500 rozpoczynającym się o 12:45.
Po zakończeniu największego wyścigu w kalendarzu IndyCar Larson uda się bezpośrednio do Charlotte na wyścig NASCAR Coca-Cola 600, którego rozpoczęcie zaplanowano na godzinę 18:00.
Jeśli Larson wystartuje w obu wyścigach, dołączy do Johna Andrettiego, Robby’ego Gordona, Tony’ego Stewarta i Kurta Buscha jako piąta osoba, która to zrobi. Jednak jako kibic dokonał już tego wyczynu.
W 2013 roku Larson dołączył do zespołu Chip Ganassi Racing na torze Indianapolis Motor Speedway, aby przyjrzeć się z bliska wyścigowi Indianapolis 500. Po raz pierwszy pamięta, że widział to słynne wydarzenie osobiście.
„To było niewiarygodne” – powiedział Larson. „Wiedziałem już, jak duże jest to wydarzenie, ale przeżycie tego było szalone.
„Chip i cały zespół przeszli razem Aleją Benzynową i pozwolili mi być częścią tego spaceru. Byłem wtedy nikim, ale pamiętam, że fani skandowali moje imię i pomyślałem, że to fajne”.
Gdy tylko Tony Kanaan triumfalnie przekroczył linię mety, Larson i jego koledzy z drużyny pobiegli z IMS do Coca-Cola 600. Pomimo wygrania tego wyścigu w 2021 roku i startowania w nim dziewięć razy, Larson jest całkiem nowy w wyścigach IndyCar na bok. Z kilku sesji szkoleniowych w ciągu ostatniego roku.
Koledzy z drużyny Arrow McLaren o Kyle’u Larsonie: „Człowiek może prowadzić wszystko, co ma koła”.
Graham Rahal uważa, że możliwość rywalizacji w dniu podwójnego wyścigu nie jest już tak powszechna jak kiedyś. Liczby te potwierdzają jego teorię, ponieważ wszystkie dziewięć prób miało miejsce w ciągu 20 lat od 1994 do 2014 roku.
Chociaż Larson chce zostać pierwszym kierowcą od dziesięciu lat, który dokona tego wyczynu, Rahal powiedział, że skontaktował się z nim cztery lub pięć lat temu, zachęcając go do wzięcia udziału w wyścigu Indianapolis 500. Teraz Larson zbliża się do swojego pierwszego oficjalnego występu Wyścig IndyCar Series w jego karierze, który trwał 10 lat.
Rahal powiedział, że wie, że Larson nie będzie miał problemu z szybkością, ponieważ główny lider NASCAR dołączy do McLarena SP firmy Arrow w wyścigu Indianapolis 500. Rahal wierzy, że 90% sukcesu w największym wyścigu na świecie to szybki samochód. Uważa jednak, że Larson może mieć problemy z różnicami technicznymi pomiędzy IndyCar i NASCAR.
„Jeśli jesteś kierowcą wyścigowym, będziesz wiedział, co robić w tej chwili” – powiedział Rahal. „Czy szybka jazda w Charlotte będzie wyzwaniem? Prawdopodobnie nie, szczerze mówiąc, ale pod względem wyścigowym jest zupełnie inaczej.
Josef Newgarden opisał swój pierwszy wyścig w Indianapolis 500 w 2012 roku jako burzę. Był jednak debiutantem, podczas gdy Larsson ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie. Zapytany, czy choć raz rozważyłby skok do NASCAR, Newgarden odpowiedział, że tak.
„Jak mógłbyś tego nie zrobić? Bardzo by mi się to podobało” – powiedział Newgarden. „Połowa sieci prawdopodobnie chciałaby pójść w drugą stronę, łącznie ze mną. „Mam nadzieję, że w pewnym momencie uda nam się osiągnąć więcej takich wysiłków”.
Helio Castroneves z Meyer Shank Racing rozważał zakwalifikowanie się do wyścigu Daytona 500 w 2023 roku, ale ostatecznie wykluczył udział w wyścigu. Czterokrotny zwycięzca Indy 500 powiedział, że nadal chce rywalizować w Daytona i jeśli wszystko pójdzie dobrze, być może rozważy podjęcie w przyszłości podwójnej służby w maju. Prawdę mówiąc, powiedział, że jest to na jego liście życzeń.
Scott McLaughlin z Team Penske czuł to samo. Pochodzący z Nowej Zelandii startuje w IndyCar Series dopiero od 2020 roku i pamięta, jak bardzo chciał opanować tor szosowy po latach doświadczeń w wyścigach gokartowych i torowych, zanim skupił się na wyścigach owalnych, takich jak Indianapolis 500.
„Zawsze chciałem rzucić sobie wyzwanie” – powiedział McLaughlin. „To samo było, kiedy przeniosłem się do IndyCar, ale jednocześnie muszę się upewnić, że jestem tutaj całkowicie konsekwentny, ponieważ zdecydowanie jest to Plan A.
Plan A Larson nadal w pełnym wymiarze godzin bierze udział w zawodach NASCAR Cup Series. Powiedział, że ponieważ nadal nie wie, jak by to było ścigać się w oficjalnym wyścigu IndyCar Series, nawet nie myślał o przyszłych wyścigach IndyCar.
Powiedział jednak, że drzwi są zawsze otwarte dla przyszłych możliwości ścigania się, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
„Gdybym mi się podobał, gdyby to (przekleństwo) mnie nie przeraziło, może chciałbym to zrobić jeszcze raz” – powiedział Larson. „Jestem podekscytowany. To będzie inne uczucie, inne doświadczenie – zakładanie odpowiednich ubrań, wsiadanie do samochodu, jazda po torze i widok wyprzedanych tłumów”.
Aby uzyskać uwagi, skontaktuj się z Kylem Smedleyem za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] Albo na X @KyleSmedley_.
„Typowy ekspert od Twittera. Miłośnik kulinarny. Gracz. Student. Nieuleczalny miłośnik kawy. Zły praktyk popkultury.