Meta właściciel Facebooka sprzedaje Giphy ze stratą ponad 260 milionów dolarów | meta

Właściciel Facebooka stracił ponad 260 mln USD (210 mln GBP) na Giphy – sprzedając wyszukiwarkę gif do serwisu zdjęć Shutterstock za 53 mln USD po tym, jak transakcja została zablokowana przez organy regulacyjne.

Meta poinformowała we wtorek, że sprzedaje Giphy, firmę, którą nabyła w listopadzie 2021 r. za około 315 mln USD, ale została zablokowana przed sfinalizowaniem zakupu w 2022 r. przez brytyjski Urząd ds.

Shutterstock płaci gotówką za przejęcie, które wiąże się z umową zapewniającą ciągły dostęp do platform Meta, a także istniejącej bazy użytkowników Giphy, którzy trafiają bezpośrednio na stronę i poprzez integrację z innymi aplikacjami oferującymi wyszukiwarki animowanych gifów.

Dyrektor generalny Shutterstock, Paul Hennessy, powiedział, że przejęcie było „ekscytującym kolejnym krokiem w podróży Shutterstock jako wszechstronnej platformy kreatywnej”.

Hennessy dodał: „Dzięki przejęciu Giphy poszerzamy punkty styku z naszymi odbiorcami poza profesjonalne zastosowania marketingowe i reklamowe oraz rozszerzamy je na nieformalne rozmowy.

„Giphy umożliwia zwykłym użytkownikom wyrażanie się w niezapomniany sposób za pomocą treści gif i naklejek, jednocześnie umożliwiając markom udział w tych nieformalnych rozmowach”.

Przejęcie przez Meta wyszukiwarki gifów było już znacznie tańsze od szczytowej wyceny firmy wynoszącej prawie 600 milionów dolarów w 2016 roku, co odzwierciedla spadek zainteresowania gifami jako sposobem wyrażania siebie online.

We wrześniu 2022 roku, kiedy Meta wystosowała ostateczny apel do CMA, aby spróbować zapobiec przymusowej sprzedaży, firma ostrzegła, że ​​GIF-y „wyszły z mody jako forma treści, a młodsi użytkownicy opisują GIF-y jako„ dla noworodków ”i 'zamieszanie’.

W zgłoszeniu Meta ostrzegła, że ​​Giphy będzie walczyć o przetrwanie jako niezależna firma i że jest niewielu potencjalnych konkurentów do przymusowej sprzedaży.

Pomiń promowanie poprzednich biuletynów

„Istnieje znaczne ryzyko, że jedyni nabywcy zainteresowani przejęciem firmy Giphy (jeśli tacy istnieją) będą biedni lub nieodpowiedni” – powiedział Meta. Adobe, Amazon, Apple, Bytedance, Kauishou, Snap i Twitter wyraziły zainteresowanie omówieniem możliwości, ale żadna z tych dyskusji nie odbyła się po początkowych kontaktach.

Nawet Shutterstock zgodził się, że przejęcie Giphy raczej nie będzie rewolucyjne w krótkim okresie. „Oczekuje się, że Giphy przyniesie minimalne przychody w 2023 r., a skoncentrowane działania monetyzacyjne będą miały miejsce w ciągu 2024 r.” – podała firma.

READ  Giełda dzisiaj: aktualizacje na żywo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *