Payne z Unifor opisuje porozumienie, które związek wygrał i jakie nadzieje pokłada w UAW

Kanadyjscy pracownicy samochodowi w Ford Motor Co. otrzymają nowy kontrakt, który odmieni ich życie, powiedziała w czwartek prezes Unifor Lana Payne w Detroit Free Press.

Nie wdając się w szczegóły, Payne wskazała na zwycięstwa w takich obszarach, jak emerytury, płace i bezpieczeństwo pracy, żeby wymienić tylko kilka.

Unifor, związek reprezentujący pracowników branży motoryzacyjnej w Kanadzie, osiągnął wstępne porozumienie z Fordem we wtorek późnym wieczorem. Związek przedstawi szczegóły porozumienia wczesnym rankiem w sobotę 5600 członkom zatrudnionym w Fordzie, którzy następnie będą głosować elektronicznie w sprawie ratyfikacji. Wyniki zostaną ogłoszone w niedzielę i jeśli uzyskają certyfikat, Bain ogłosi w niedzielę lub poniedziałek drugą spółkę docelową – General Motors lub Stellantis – i rozpocznie negocjacje z jedną z nich, wykorzystując kontrakt Forda jako szablon wzorców rokowań.

Na razie Payne uważnie obserwuje UAW. Zachęca ich do uzyskania takich samych korzyści, jakie osiągnęła w przypadku pracowników branży motoryzacyjnej w Kanadzie, bez konieczności ogłaszania szerszego, długoterminowego strajku. UAW obecnie strajkuje w trzech fabrykach, po jednej u każdego producenta samochodów.

„Naprawdę podziwiam walkę, jaką obecnie toczy UAW, inspirują pracowników na całym świecie” – powiedział Payne.

Jednak prezydent UAW Shawn Fain transmituje na żywo na Facebooku o godzinie 10:00 w piątek, aby ogłosić, czy poczyniono znaczące postępy w którymkolwiek z zakładów Detroit Three lub czy więcej zakładów będzie celem strajku. Payne, który do tej pory pozostawał w stałym kontakcie z Finem, będzie uważnie obserwować, jak rozszerzony strajk wpłynie na Kanadę.

„Nie ma wątpliwości, że szerszy spór będzie miał i może mieć wpływ na niektóre nasze kanadyjskie zakłady w niektórych naszych przedsiębiorstwach zajmujących się częściami samochodowymi ze względu na stopień integracji kanadyjskiego i amerykańskiego sektora samochodowego” – powiedział Payne.

Powiedziała jednak, że związki zawodowe mają teraz „moment” w walce o prawa pracownicze i muszą go wykorzystać. W czwartek Payne obszernie rozmawiała z Free Press i oto jej przemyślenia na różne tematy, zredagowane specjalnie dla magazynu.

Pytanie: Czy możesz podzielić się szczegółami na temat początkowej umowy, którą zawarłeś z Fordem?

Odpowiedź: Nasi członkowie zobaczą to jako pierwsi. W ten sposób postępujemy i nie odejdziemy od tego.

P: Jak opisujesz umowę?

A: Jest to bardzo kompleksowy pakiet i chcemy mieć pewność, że nasi członkowie otrzymają wszystko, a nie fragmenty, o których donoszą media. Sprowadzamy kluczowych ludzi spośród wielu lokalnych mieszkańców, którzy jutro będą się tym zajmować.

P: W jakich obszarach osiągnęliście zyski?

A: To, co mamy do zaoferowania naszym członkom, jest dość wszechstronne. Powiedziałbym, że poczyniliśmy znaczne postępy we wszystkich kluczowych obszarach, które poruszyliśmy: emerytury, płace, zmiany (pojazdy elektryczne), inwestycje i wiele innych ulepszeń w zakresie świadczeń i świadczeń opieki zdrowotnej. Jest to istotne z punktu widzenia poczynionego postępu.

READ  Rentowności obligacji skarbowych spadają po protokołach Fed

Korzystacie z rokowań zbiorowych, gdzie tylko możecie, aby zmienić życie ludzi i podnieść pracowników na duchu, a niniejsze porozumienie to robi. Jest w tym duża poprawa.

P: Dlaczego ta wstępna umowa jest ważna?

A: Zdajemy sobie sprawę z momentu, w którym się znaleźliśmy. Nie ma wątpliwości, że właśnie teraz następuje taki moment i widzieliśmy go przy wielu stołach negocjacyjnych, przy których pracownicy są gotowi walczyć i pracodawcy o tym wiedzą. Żyjemy w klimacie gospodarczym, który jest szczególnie trudny dla osób pracujących w Kanadzie i opisaliśmy go jako kryzys przystępności cenowej, ponieważ wszystko, od kosztów utrzymania, przez inflację, po stopy procentowe, ma duży wpływ na to, co się dzieje i co wpływa do stół negocjacyjny.

Jeśli dodać to do tego, co było – dla wielu firm, nie tylko producentów samochodów – okresem historycznych zysków, dzieje się tak w wielu sektorach gospodarki. Nasi członkowie i pracownicy wiedzą, że powstała nierównowaga.

Pytanie: Czy zatem był to właściwy czas na osiągnięcie dużych zysków gospodarczych?

A: A ponieważ widzisz, że koszty życia rosną w ten sposób, napędza to ważne dyskusje gospodarcze przy stole negocjacyjnym. Musimy zatem umieć wykorzystywać takie momenty, jak ten, aby tworzyć układy zbiorowe dla obecnych członków i dla następnego pokolenia pracowników. Nie zawsze mamy taką możliwość w negocjacjach zbiorowych. Więc kiedy już go zdobędziesz, powinieneś spróbować go złapać.

P: Opisz intensywność negocjacji

A: Mówisz o kilkudziesięciu osobach zaangażowanych w te negocjacje z punktu widzenia związku i każdy wiedział, co ma zrobić, i wiedział, że oczekiwania wobec naszych członków są wysokie. Wiąże się to z dużą odpowiedzialnością i oni poczuli ciężar tej odpowiedzialności.

P: Jak blisko byłeś pokonania Forda?

A: Wszystko to składa się na to, co w rzeczywistości było, moim zdaniem, niezwykłą rundą negocjacji zbiorowych, która dobiegła końca i naprawdę mocno naciskaliśmy na Ford Motor Company. Otrzymaliśmy znaczące zezwolenie na strajk od naszych członków ze wszystkich trzech członków Detroit. Było jasne, że będą musieli dostarczyć coś ważnego, bo inaczej będzie strajk.

Na kilka minut przed północą otrzymaliśmy świetną ofertę. Wiedzieliśmy, że nie jest to miejsce, w którym chcieliśmy, ale podjęliśmy decyzję, że damy mu kolejne 24 godziny na sprawdzenie, czy uda nam się uzyskać kontrakt, o którym wiedzieliśmy, że jest niezbędny, aby wrócić do naszych członków, którzy spełnili wymagania i podstawowe priorytety wystawili. Udało nam się tam dotrzeć.

READ  JPMorgan twierdzi, że eksplozja zysków Nvidii może w rzeczywistości być złą wiadomością dla akcji

P: Napotkałeś te same problemy, co w przypadku UAW. Z jakimi wyzwaniami się spotkałeś podczas zawierania umowy i jak sobie z nimi poradziłeś?

A: Zdecydowanie wspieramy UAW tutaj, w Kanadzie. Chcemy, aby mogli uzyskać uczciwy układ zbiorowy dotyczący swojego członkostwa. Wiem, że ciężko nad tym pracują. Odbyłem wiele rozmów z Prezydentem Finem. Mieliśmy podobne, choć różne priorytety.

Skoncentrowaliśmy się na emeryturach, ponieważ nasi członkowie nie doświadczyli podwyżki emerytur od 2007 r., a w niektórych przypadkach od 2005 r., w zależności od tego, w jakim planie emerytalnym uczestniczyli. Nasi członkowie uznali to za kluczowy priorytet. Płace są teraz ważne dla wszystkich, nie tylko pracowników branży samochodowej, i jest to obecnie priorytet przy każdym stole w Unifor, więc o to chodziło.

Spędziliśmy dużo czasu na przejściu na napęd elektryczny i było to dla nas bardzo ważne. Mamy fabrykę Forda Oakville, która wkrótce przejdzie przez przezbrojenie i jest wiele do przemyślenia w tej kwestii. Chcieliśmy mieć pewność, że negocjujemy solidne środki mające na celu zabezpieczenie dochodów naszych członków podczas wdrażania przez nich procesu przezbrajania. Musieliśmy ustalić wiele rzeczy związanych z własnością firmy. Zatem ta okazja miała wiele warstw, które odróżniały ją od normy.

Pytanie: UAW domaga się podwyżki stawki godzinowej o 40% przez cały okres obowiązywania umowy. Czy udało Ci się uzyskać dwucyfrowy wzrost procentowy?

A: Nie będę tego udostępniał, to są szczegóły, które nasi członkowie otrzymają w pierwszej kolejności. Ale jestem bardzo zadowolony z tego, jak to się skończyło.

Pytanie: Członkowie mogą chcieć to wiedzieć.

A: O tak, bardzo chcą to wiedzieć. Nasi pracownicy kompletują teraz wszystkie broszury i diagramy. Wkładamy wiele pracy, aby nasi członkowie zrozumieli całą umowę i wszystkie ulepszenia.

P: Czym różnią się wasze negocjacje od tego, co robi UAW?

A: Widzą w tym szansę na odrobienie strat. To też widzieliśmy. Różnica polega na tym, że ustaliliśmy wzorzec skierowany tylko do jednej firmy. W naszym przypadku zrobiliśmy to z wielu powodów; Zaobserwowaliśmy postęp we współpracy z firmą Ford Motor Co. W pierwszym tygodniu, ponieważ negocjowaliśmy ze wszystkimi trzema.

Mieliśmy też cały pomysł przejścia na pojazdy elektryczne i zapewnienia ochrony naszym członkom w tym okresie, i to był główny cel negocjacji z Fordem. Tak się złożyło, że mieli jeden z obiektów, który przechodził tę transformację. Wiedzieliśmy, że trzeba to zrobić i musieliśmy to zrobić dobrze.

READ  Japońskie akcje osiągają najwyższe poziomy od trzech dekad, a juan osłabia dolara

P: Czy po zatwierdzeniu wybrałbyś GM czy Stellantis?

A: Nie ogłosiliśmy kolejnego celu. Jest to obecnie rozważane. Negocjacje rozpoczniemy natychmiast, zatem naszą intencją będzie ogłoszenie celu bardzo szybko po ratyfikacji i negocjacje rozpoczniemy w przyszłym tygodniu.

P: Czy pozostaniesz w kontakcie z UAW?

A: Przez cały czas trwania procesu regularnie rozmawiałem z Prezydentem Finem. Rozumiemy znaczenie tego, co starają się osiągnąć dla swoich członków. To dla nich prawdziwy moment, aby móc zapewnić zyski pracownikom branży motoryzacyjnej w Stanach Zjednoczonych i życzę im jak najlepiej, aby tego dokonali, ponieważ naprawdę ważne jest, abyśmy dopilnowali, aby miejsca pracy w branży motoryzacyjnej na południe i na północ od granicy to dobre miejsca pracy w ramach wsparcia rodzinnego, które wspierają naszą społeczność i to jest naprawdę nasz cel tutaj.

P: Jak długi strajk w Stanach Zjednoczonych wpłynie na przemysł samochodowy w Kanadzie?

A: Muszą podjąć działania wymagane do uzyskania dobrego układu zbiorowego. Byliśmy przygotowani do podjęcia działań, które będą miały wpływ na miejsca pracy UAW. Oto, co by się stało, gdybyśmy zamknęli Ford Motor Company w Kanadzie. Dostarczamy silniki do wielu zakładów pracy UAW. Są to rzeczy, które ludzie pracujący muszą czasami robić, aby osiągnąć postęp dla siebie i swoich rodzin.

Zatem z pewnością rozumiemy, że jeśli UAW dojdzie do punktu, w którym będą musieli rozpocząć przedłużony strajk… mamy silniki produkowane w Stanach Zjednoczonych, które można zastosować na przykład w pickupach; W ten sam sposób budujemy silniki dla was, chłopaki na południe od granicy. Więc może mieć wpływ. Obecnie wpływ nie jest znaczący.

Niektóre z nich widzimy po stronie części samochodowych, ale poczekamy i ocenimy je (w piątek), gdy zostanie ogłoszone, jaki będzie to miało wpływ. W naszym układzie zbiorowym mamy postanowienia dotyczące ochrony naszych członków podczas (a) zwolnień i tego typu rzeczy.

Mam nadzieję, że uda im się jak najszybciej uzyskać uczciwy kontrakt; Wiem, że to jest dla nich najlepsze.

więcej: Dostawcy samochodów twierdzą, że jeśli UAW uderzy w więcej fabryk, dla wielu może to oznaczać koniec

więcej: Unifor i UAW wybrały inną strategię przetargową. 1 ma umowę. Ten drugi nie.

Skontaktuj się z Jimmym L. LaRue: [email protected]. Śledź ją na Twitterze @jalareauan. Przeczytaj więcej o General Motors i zarejestruj się na naszej stronie internetowej Biuletyn samochodowy. Zostań subskrybentem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *