Pełny raport: Newgarden porywa McLaughlin w ostatniej chwili w Teksasie

Wielki wyścig powrócił na Texas Motor Speedway w niedzielę po częstym przejeździe i ekscytującym finiszu z procy przez Josepha Newgardena z Team Penske, który odmówił koledze z zespołu Scottowi McLaughlinowi pierwszego zwycięstwa w owalu na mecie. Po 248 okrążeniach wyczerpującej akcji Newgarden pokonał McLaughlina, wygrywając o 0,0669 s; Newgarden przejechał trzy okrążenia do 186 McLaughlin kontrolowanego w imieniu Penske i Chevroleta.

„To był zdecydowanie wyścig cierpliwości” – powiedział Newgarden po swoim 21. zwycięstwie w IndyCar. „Mieliśmy wiele prób do przepracowania; mieliśmy przednią prawą oponę, która poluzowała się podczas pierwszej pracy. Na początku drugiej połowy wysadziłem drzwi przez wszystkich. Muszę wrócić na szóstą lub siódmą pozycję W końcu dosłownie przyznałem się do dwóch okrążeń, żeby powiedzieć: „Hej człowieku, to się nie wydarzy”. Pomyślałem: „To koniec”. Wiesz, wykonał dobrą robotę. Był na swojej pozycji, jedzie aby wygrać ten wyścig, a ty po prostu przyprowadzasz go do domu.

Podejście Newgardena zmieniło się, gdy wykorzystał ruch uliczny przed McLaughlinem, aby przejechać go i wygrać wyścig do mety w szachownicę.

„Natężenie ruchu po prostu dało mu świetną okazję, by go ścigać i spróbować zrobić coś, aby wygrać ten wyścig” – dodał Newgarden. „Więc poszedłem na górę i powiedziałem:” Wiesz co, jeśli uderzę w ogrodzenie, uderzę w ogrodzenie. Scott i tak wygrałby i byłby to wspaniały dzień dla zespołu. Gdybym nie uderzył w ogrodzenie , nie wiem, co miało się wydarzyć. Bardzo dużo wcześniej.”

Marcus Ericsson z Chip Ganassi Racing – w kolejnym dobrym występie – pojechał do domu na trzecim miejscu, ponieważ pierwszą siódemkę zajęli kierowcy Penske i Ganassi. Penske Will Power zajął czwarte miejsce, Scott Dixon był piąty, przed kolegami z drużyny Jimmym Johnsonem na szóstym i Alexem Ballou na siódmym.

Po występie Johnsona w 48. Mistrzostwach Hondy, najbardziej imponująca jazda tego dnia należała do Rahala Lettermana Lanigana z Santino Ferrucci, który w sobotę przeszedł z pieszego w niedzielę do Jacka Harveya, ścigając się z ostatniego na dziewiąte miejsce. Pod numerem 45 Hondy.

Wyścig nie był doskonały, ale była to ogromna poprawa w porównaniu z ostatnimi rundami w Teksasie, gdzie wszyscy kierowcy utknęli na dolnym pasie z powodu zastosowania mieszanki trakcyjnej PJ1 NASCAR na górnych pasach. Dzięki zwiększonej sile docisku, na którą pozwala tarcza i zmodyfikowane opony Firestone, możliwe są jeszcze bardziej agresywne próby podania – wchodzenie w zakręt 1, opuszczanie zakrętu 2 i zakrętu 4.

READ  Ranking 25 najlepszych graczy dostępny w tym roku

Nie wszystkie próby przejścia zakończyły się sukcesem. Niektórzy kierowcy kontaktowali się z innymi, a indywidualne wypadki, problemy mechaniczne i silnikowe doprowadziły do ​​tego, że dziewięciu kierowców zrezygnowało z wyścigu.

Newgarden uważa, że ​​było to największe zwycięstwo w jego karierze. McLaughlin uważał, że powinien być stanowczy, by przyznać się do porażki. Chevy przejechał ponad 200 okrążeń i ukończył 1-2-4, aby zwiększyć przewagę konstruktorów nad Hondą. Za nieco ponad dwa tygodnie spotkamy się ponownie, aby zobaczyć, czy pociąg Penske-Chevy może zostać zatrzymany na terenie macierzystej Hondy, czy też trio Penske nadal będzie właścicielem pierwszej części sezonu.

tak jak to się stało

Wyścig na 248 okrążeń rozpoczął się od Felixa Rosenqvista, który prowadził z pole position, ale Scott McLaughlin zdobył pole position pod koniec pierwszego okrążenia. Wydawało się, że Alexander Rossi zaczął biec wcześnie w kierunku zielonej flagi, mijając kilka samochodów na zewnątrz.

Colton Herta poruszał się wcześnie, nawet na szóstym miejscu z dziewiątego przez pierwsze kilka okrążeń. Rossi został początkowo ukarany za skok, ale zanim mógł przyjąć karę, zwolnił do czołgania się z podejrzeniem problemów z generatorem. Pierwsze ostrzeżenie pojawiło się na 13. okrążeniu; restart na okrążeniu 16; Podżegani Kyle Kirkwood, Graham Rahal, Dalton Kellett i Santino Ferrucci.

Patou Oward rozpoczął szarżę, używając części drugiego pasa do wykonywania przepustek; Udałem się do P8 po wczesnym powrocie. Na 28. okrążeniu Kirkwood awansował na 10. miejsce, a McLaughlin miał 0,28 sekundy przed Rosenqvistem. Po Szwedzie Takuma Sato tracił 0,87 sekundy, Herta 1,3 sekundy, a Will Power 2,0 sekundy.

Graham Rahal prawie uderzył w ścianę Turn 4 na 53 okrążeniu, kiedy natrafił na poślizg Rinus VeeKay. Wkrótce zaczynają pojawiać się obawy dotyczące późnego okresu eksploatacji opon. VeeKay zjechał do boksów na kolejne okrążenie, stawiając pod znakiem zapytania trzy postojowy wyścig. Marcus Ericsson był na 57 okrążeniu, a chwilę później dołączyli do niego Joseph Newgarden i Captain McLaughlin. Rosenqvist był następny na 59. okrążeniu. Christian Lundgaard miał długi postój w boksie na 61. okrążeniu, gdy tankowanie zabrało trochę czasu, podczas gdy Sato utrzymał prowadzenie, a Hertha i Bauer podążali za nimi. Sato podał pod koniec 61 okrążenia.

READ  Brendan Rodgers opuszcza Leicester City w walce o utrzymanie

Sato odmówiono dostępu do swojej skrzynki wykopaliskowej, w której mallukowie przebywali tak długo w jego domu; Po wymianie Kirkwood objął prowadzenie. Kara do prędkości w alei serwisowej dla Conora Daly’ego.

Kirkwood odbił prowadzenie na 67 okrążeniu.

Po postoju McLaughlin, Newgarden, Oward, Rosenqvist, Hertha i Dixon znalazły się w pierwszej szóstce. McLaughlin był o 12,4 sekundy przed swoim kolegą z drużyny Newgarden w P2 na 79 okrążeniu.

Próba wyprzedzenia szybkiego ruchu zmniejszyła przewagę McLaughlina na półmetku 95 okrążenia, gdy Newgarden przejechał 6,4 sekundy za nim. 99. okrążenie przyniosło drugie ostrzeżenie, kiedy Devlin DeFrancesco wjechał w pierwszy zakręt i nawiązał kontakt z Sato od prawej do tyłu, od lewej do przodu.

Na 104. okrążeniu pole utknęła w martwym punkcie, a O’Ward i Rosenqvist mieli poważne problemy z kopaniem. O’Ward wsunął się do bagażnika i uderzył w lewą przednią montażownicę opon. Załoga musiała zawrócić samochód, a następnie wykonać usługę. Rosenqvist również ślizgał się zbyt długo w swoim pudle i musiał zostać odciągnięty do tyłu, a następnie prawa tylna manetka potrzebowała drugiej próby dokręcenia koła, co wydłużyło cały proces. Roman Grosjean podjudził resztki dymu ze swojej hondy Andretti i wysiadł z samochodu.

Rosenqvist i O’Ward wypadli z pierwszej szóstki i ponownie dołączyli na 16. i 17. miejscu. Kierownictwo terenowe w tym momencie: McLaughlin, Newgarden, Bauer, Dixon, Erickson i Vicki. Ponowne uruchomienie nastąpiło na okrążeniu 114, w ciągu zaledwie jednego okrążenia, kiedy Kirkwood wykonał obrót po wjechaniu na kompleks PJ1 i wjechał na zakręt 4. Wyglądało na to, że nie jest ranny.

O’Ward został ukarany za uderzenie jednego z członków swojej załogi – Norma Hornitscheka – i z zachowaniem ostrożności, aby wymienić przednie skrzydło. Stracił rolkę na wymianie i ponownie uruchomił P21.

Po ponownym uruchomieniu okrążenia 129 DeFrancesco, Castroneves i Rahal weszli w ścianę na zakrętach 3 i 4. Castroneves był niewinnym widzem, gdy DeFrancesco zjechał poniżej białej linii i wspiął się na Rahala, który uderzył w Castronevesa. Wszyscy kierowcy zostali zauważeni i wyprowadzeni z ośrodka opieki.

READ  Koszykówka z Memphis po raz trzeci z rzędu wygrywa z ECU

140-dniowe okrążenie zakończyło Rosenqvist problemem mechanicznym w prawym tylnym zakręcie.

Restart na 150 okrążeniu był Penske 1-2-3, gdy McLaughlin prowadził Newgarden i Power, a Newgarden podawał się pod koniec okrążenia. VeeKay prowadził do P2 na 153 okrążeniu, gdy McLaughlin odzyskał prowadzenie. Newgarden spadł na P4 po tym, jak Dixon zdał. Ericsson miał zostać zdegradowany do P6.

VeeKay objął prowadzenie na 160 okrążeniu. Will Power wyprzedził McLaughlina i VeeKay za jednym zamachem i objął prowadzenie na 164 okrążeniu. Dixon poprawił się na 3. miejsce.

Dziesięć największych oszczędności paliwa i zarządzania oponami na okrążeniu 177: Power, Vichai, Dixon, McLaughlin, Ericsson, Newgarden, Herta, Pagenaud, Johnson, Ferrucci.

McLaughlin przeniósł się na P2, a Newgarden na P5. Ericsson objął prowadzenie na 185 okrążeniu, gdy opony zaczęły stanowić problem dla większości pozostałych sprinterów. VeeKay jako pierwszy zjechał do zjazdu wśród liderów na 187. okrążeniu. Zjechał z Herty pod koniec okrążenia. Stracił dużo czasu – 14,5 sekundy do całkowitego zatrzymania, ponieważ nakrętka lewego przedniego koła odrzuciła moment obrotowy. Straciłem biust w wyniku problemu.

Zjechał McLaughlin na 192 okrążeniu. Newgarden i Power podążyli za nim pod koniec okrążenia. Ericsson był na 184 okrążeniu.

Lundgaard przeciął ścianę na okrążeniu 232, uszkadzając prawe przednie skrzydło. McLaughlin, Newgarden i Ericson walczyli o pierwszą trójkę, a McLaughlin prowadził o 0,6 sekundy. Hercie powiedziano na P11, że musi oszczędzać paliwo, a VeeKay nie mógł dotrzeć do mety na swoim zbiorniku.

Kiedy wydawało się, że McLaughlin jest bezpieczny, Newgarden zaszokował się i stracił rozum w świętującym samochodzie.

Wyniki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *