Poza producentami samochodów: jak strajk UAW może uderzyć w gospodarkę USA


Nowy Jork
CNN

Wraz z historycznym strajkiem United Auto Workers Oficjalnie w tokuEksperci twierdzą, że gospodarka amerykańska jest już posiniaczona, ale jest mało prawdopodobne, aby wpływ strajku wpchnął kraj w recesję.

„Dzieje się tak, ponieważ uzwiązkowiona część przemysłu, choć wciąż duża, nie stanowi już tak dużej części gospodarki narodowej jak kiedyś” – powiedział CNN Gabriel Ehrlich, prognostyk gospodarczy na Uniwersytecie Michigan.

Jednak ostateczny wpływ strajku zależy od takich czynników, jak czas trwania strajku, czy firmy zwalniają pracowników w innych zakładach, ilu pracowników odejdzie z pracy oraz ile czasu związkom zawodowym i firmom zajmie wynegocjowanie porozumienia.

„Nie zniszczymy gospodarki. Prawda jest taka, że ​​zniszczymy gospodarkę miliarderów” – powiedział prezydent UAW Sean Fine.

Chociaż szacunki dotyczące skutków gospodarczych strajku nie wskazują na „zniszczenie gospodarki”, szkody mogą być znaczące.

Na przykład, według szacunków Anderson Economics Group, gdyby wszyscy pracownicy UAW w Fordach, General Motors i Stellantis rozpoczęli strajk przez 10 dni, kosztowałoby to amerykańską gospodarkę 5 miliardów dolarów.

ostatni uznanie Ehrlich zakłada, że ​​natychmiastowy efekt uboczny będzie znacznie mniejszy. Oszacował, że jeśli wszyscy członkowie UAW rozpoczną strajk przez dwa tygodnie, w całym kraju straconoby 440 milionów dolarów dochodu. Oczekuje się, że jeśli strajk potrwa osiem tygodni, w całym kraju straci 9,1 miliarda dolarów dochodów.

Oto, w jaki sposób strajk może zaszkodzić gospodarce USA:

Chociaż strajkujący członkowie UAW otrzymają 500 dolarów tygodniowo wynagrodzenia strajkowego, prawdopodobnie nie wystarczy im to na kontynuowanie normalnych wydatków. Oznacza to, że lokalne firmy znajdujące się w pobliżu miejsc strajku stracą przychody.

Jeśli strajk potrwa wystarczająco długo, może skłonić pracodawców w pobliżu dotkniętych fabryk samochodowych do zwalniania pracowników, powiedział Tyler Thiel, wiceprezes i dyrektor ds. polityki publicznej w Anderson Economics Group.

READ  Barr Fed widzi „potrzebę” silniejszej regulacji banków regionalnych po SVB

Krajowe zapasy samochodów są nadal poniżej poziomu sprzed pandemii, a producenci samochodów Wielkiej Trójki będą chcieli wznowić produkcję po zakończeniu strajku, powiedział Ehrlich. Z tego powodu oczekuje się, że będą zwlekać z anulowaniem zamówień u dostawców, aby pozyskać niezbędne części tak długo, jak to możliwe.

Kiedy jednak producenci samochodów w końcu zaczną anulować zamówienia, będzie to miało oddźwięk w całej sieci dostawców części. Początkowo dostawcy współpracujący bezpośrednio z producentami samochodów, tak zwani dostawcy poziomu 1, będą starali się zatrzymać pracowników na liście płac, ponieważ obawiają się możliwości ponownego zatrudnienia w przypadku zwolnienia pracowników, co nazywa się „zachowaniem gromadzenia informacji o zrzeczeniu się odpowiedzialności”. ”

Jeśli jednak strajk potrwa wystarczająco długo, nie będą mieli innego wyjścia, jak tylko zwolnić pracowników.

Wtedy ból może się rozprzestrzenić. Dostawcy z poziomu 2 – ci, którzy zaopatrują przedsiębiorstwa z poziomu 1 – mogą w rezultacie być zmuszeni do zwalniania pracowników.

Spadek liczby osób pracujących w wyniku strajków będzie oznaczać, że rząd nie będzie w stanie zebrać tak dużych wpływów podatkowych. Jest to ważne, ponieważ oznacza, że ​​mniej programów otrzyma potrzebne środki.

Na poziomie stanu Ehrlich oszacował, że w Michigan, epicentrum wielu strajków, dochody podatkowe spadną o 10,6 miliona dolarów, jeśli strajk potrwa dwa tygodnie.

Anderson Economic Group oszacowała, że ​​gdyby strajk trwał 10 dni, nie wyprodukowano by 25 000 pojazdów. Doprowadziłoby to do wyższych cen samochodów, zwłaszcza że zapasy są już ograniczone, powiedział Thiel.

Jednak Jonathan Smoak, główny ekonomista w Cox Automotive, powiedział, że skutki strajku nie będą takie same jak pandemia Covida i niedobory chipów komputerowych, które w ostatnich latach w dużej mierze spowodowały zamknięcie całego amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Według sierpniowego indeksu cen towarów i usług konsumenckich ceny nowych samochodów są obecnie o około 3% wyższe niż rok temu.

READ  Dow skacze o ponad 400 punktów w poniedziałek przed wyborami śródokresowymi w USA

Przyczynił się do tego Peter Valdes Dapena z CNN.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *