Sprzedaż detaliczna wzrosła w kwietniu o 0,4%, co nie wynika z szacunków Wall Street

Sprzedaż detaliczna wzrosła w kwietniu o 0,4% w porównaniu z poprzednim miesiącem i stanowiła tylko połowę wzrostu oczekiwanego przez Wall Street.

Ekonomiści spodziewali się wzrostu sprzedaży o 0,8% w porównaniu z poprzednim miesiącem po zaskakującym spadku w marcu. Spadek ten został skorygowany w dół do -0,7% po początkowym spadku o 1%.

Wyłączając stacje benzynowe i sprzedaż samochodów, sprzedaż detaliczna wzrosła w kwietniu o 0,6%. Sześć z 13 kategorii wyróżnionych w komunikacie odnotowało spadek w porównaniu z poprzednim miesiącem. Artykuły sportowe i hobby odnotowały największe spadki ze wszystkich kategorii, o 3,3% w porównaniu z poprzednim miesiącem i 5,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sklepy meblowe i wyposażenia wnętrz spadły o 0,7% w stosunku do poprzedniego miesiąca io 6,4% w stosunku do kwietnia ubiegłego roku. Wzrost w różnych sklepach detalicznych i poza sklepami, w tym sprzedaż online, pomógł utrzymać łączną sprzedaż na poziomie wyższym niż w poprzednim miesiącu.

„Konsumenci nadal wydają pieniądze, mimo że stali się bardziej selektywni w swoich zakupach” – napisał we wtorek Oren Clashkin, szef ekonomii Oxfordu. „Silniejsze niż oczekiwano wyniki za drugi kwartał sugerują, że główny czynnik wzrostu PKB nadal słabnie. Jednak biorąc pod uwagę gromadzenie się burzowych chmur na horyzoncie, uważamy, że wydatki konsumpcyjne wkrótce się skończą.

„Spodziewamy się, że słabszy rynek pracy, wyczerpywanie się nadwyżki oszczędności ochronnych, ostrzejsze standardy kredytowe i wyższe ceny sprawią, że konsumenci będą mniej skłonni do wydawania pieniędzy w drugiej połowie”.

Raport opublikowany przez Departament Handlu zawiera migawkę wydatków konsumenckich w czasie, gdy Rezerwa Federalna podnosiła stopy procentowe w celu ograniczenia inflacji. Wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu wynika z faktu, że ceny konsumpcyjne rosły w ciągu miesiąca najwolniej od dwóch lat.

Raport pojawia się w ciągu tygodnia z długo oczekiwanymi wynikami kwartalnymi sprzedawców detalicznych. Home Depot odnotował we wtorek rano wyniki gorsze niż oczekiwano, a przychody spadły o 4,2% w porównaniu z tym samym kwartałem rok temu.

READ  Wiadomości na żywo: Wydatki konsumentów w USA spadły w grudniu, mimo że inflacja spadła

Dyrektor generalny Home Depot, Ted Dekker, powiedział, że firma „spodziewała się, że rok fiskalny 2023 będzie rokiem umiaru na rynku majsterkowania”.

Oczekuje się, że Target (TGT), TJX (TJX), Walmart (WMT) i Alibaba (BABA) przedstawią raport w dalszej części tygodnia.

Josh jest korespondentem Yahoo Finance.

Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *