Sprzedaż Google Pixel nadal rośnie w 2023 roku, największym rynku w Japonii

Telefony Google Pixel powoli, ale zdecydowanie nabierają rozpędu na rynku smartfonów, a według nowego raportu znaczna część tego wzrostu sprzedaży pochodzi teraz z Japonii w 2023 roku.

Badania kontrapunktu Raporty wskazują, że w pierwszym kwartale 2023 roku dostawy Google Pixel wzrosły o 67% na całym świecie rok do roku. Było to w dużej mierze spowodowane sprzedażą Pixela 6a, Pixela 7 i Pixela 7 Pro. Już samo to jest solidną liczbą, zwłaszcza że cały rynek smartfonów nadal się kurczy.

Bardziej interesujące jest jednak to, skąd pochodzi część tego wzrostu.

W ciągu roku znacznie większy odsetek przesyłek Google Pixel pochodzi z Japonii w porównaniu z resztą rynków Google. W pierwszym kwartale 2023 r. Japonia odpowiadała za 34% dostaw Google Pixel, w porównaniu z zaledwie 10% rok wcześniej. To również stawia Japonię na pierwszym miejscu w przypadku Pixela, a Stany Zjednoczone spadły z 51% do 31%. Nie oznacza to, że sprzedaż Pixela w USA spadła, oznacza to po prostu, że większy wzrost marki ma miejsce w Japonii. Tymczasem w Europie Zachodniej odnotowano spadek z 24% do 17%, podczas gdy na innych rynkach łączny wzrost z 14% do 18%.

Pixel 7a wyraźnie miał tutaj duży udział, ponieważ urządzenie ze średniej półki odnotowało 74% wzrost przesyłek w stosunku do Pixela 6a w ciągu pierwszych trzech tygodni.

Pixel 7a odniósł szczególny sukces w Japonii, gdzie mniejsze ekrany są bardziej powszechne i gdzie operatorzy ściśle kontrolują rynek. Google rozpoczął sprzedaż 7a w DOCOMO, trzeciej co do wielkości japońskiej firmie komórkowej, obok SoftBank i AU, gdzie sprzedawano również Pixel 6a i inne wcześniejsze modele. Warto zauważyć, że Pixel 6a nadal był najlepiej sprzedającym się telefonem z Androidem w kraju przez siedem kolejnych miesięcy w kraju.

Oczywiste jest również, że Google zajął drugie miejsce w Japonii po Apple, wyprzedzając lokalne marki, takie jak Sharp i Sony. Google posiada około 9% rynku.

READ  Najświeższe informacje o przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft

Interesujące jest obserwowanie tej zmiany w marce Google i pomaga to wyjaśnić niektóre z poprzednich działań marketingowych Google w Japonii, a także dlaczego kraj ten miał jedno z zaledwie czterech miejsc, w których sprzedawany jest Pixel Fold.

Więcej o Google Pixelu:

FTC: Używamy linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *