Subskrypcje Netflix rosną w wyniku kampanii udostępniania haseł

Na tym piktogramie zrobionym w Krakowie 2 stycznia 2023 r. widać stronę logowania do serwisu Netflix na ekranie laptopa, a logo Netflix na ekranie telefonu.

Jakub Borzycki | Norfoto | Getty Images

Rozprawa Netflix z udostępnianiem haseł miała miejsce na początku w Stanach Zjednoczonych, ale wydaje się, że przyniosła efekt, którego szukał streamer – zwiększenie bazy subskrybentów.

Od czasu powiadomienia swoich członków pod koniec maja o nowej polityce udostępniania haseł, Netflix miał cztery pojedyncze dni na zarejestrowanie się dla klientów z USA, odkąd dostawca danych Antenna zaczął śledzić usługę. W tym czasie Netflix odnotował prawie 100 000 rejestracji dziennie w ciągu dwóch dni. raport z anteny.

23 maja wystartował Netflix wysłać E-maile do członków mówią, że zmienia swoje wytyczne dotyczące udostępniania, a mianowicie, że konta powinny być udostępniane tylko w ramach tego samego gospodarstwa domowego.

„Twoje konto Netflix jest dla ciebie i ludzi, z którymi mieszkasz – twojej rodziny” – napisała firma w wiadomości e-mail wysłanej od tego czasu do członków.

W ramach nowej polityki członkowie mają dwie opcje dla osób, które używają ich haseł poza domem. Albo przeniesiesz profil do osoby spoza jej gospodarstwa domowego, aby ta osoba mogła rozpocząć nowe członkostwo, które będzie opłacać sama, albo członek uiszcza dodatkową opłatę w wysokości 7,99 USD miesięcznie za każdą osobę spoza swojego domu.

Według Antenna, odkąd e-mail został opublikowany, Netflix miał średnio 73 000 subskrypcji dziennie, co stanowi wzrost o 102% w porównaniu z poprzednią średnią z 60 dni, co przewyższyło wzrost liczby subskrypcji podczas początkowych blokad związanych z pandemią.

Czytaj więcej: Oczekiwana kampania Netflix polegająca na udostępnianiu haseł wprowadza studentów w stan niepokoju

Usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix, odnotowały znaczny wzrost liczby subskrybentów na początku pandemii, kiedy konsumenci byli w domu podczas blokad. Jednak wzrost abonentów zwolnił w kolejnych latach.

READ  Dyrektor generalny firmy Kellogg spotyka się z ostrymi reakcjami za sugerowanie ludziom jedzenia „płatków śniadaniowych na obiad”, aby zaoszczędzić pieniądze

W 2022 roku Netflix zaczyna odnotowywać stagnację wzrostu liczby subskrybentów i podobnie jak inne firmy medialne zaczyna szukać sposobów na zwiększenie przychodów. Oprócz ograniczenia udostępniania haseł, Netflix wprowadził również tańszą warstwę obsługiwaną przez reklamy.

Podczas gdy akcje Netflix odnotowały spadek po zgłoszeniu pierwszej utraty abonentów od dekady w zeszłym roku, od tego czasu odbiły się wraz z wprowadzeniem wytycznych dotyczących udostępniania haseł i przesyłania strumieniowego z reklamami. Jej akcje osiągnęły w piątek najwyższy poziom od 52 tygodni i od początku roku wzrosły o ponad 40%.

Firma twierdzi, że ponad 100 milionów gospodarstw domowych subskrybuje konta – około 43% globalnej bazy użytkowników – co wpływa na jej zdolność do zarabiania na nowych treściach.

Netflix zaczął wdrażać swoje wytyczne dotyczące udostępniania haseł na rynkach międzynarodowych na początku tego roku. Opóźnił rozprawę z udostępnianiem haseł w USA z pierwszego do drugiego kwartału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *