Tysiące wychodzą z największego strajku kolejowego w Wielkiej Brytanii od 30 lat, gdy Johnson przysięga, że ​​pozostanie stanowczy

  • Odeszło ponad 40 000 pracowników kolei
  • Rząd jest pod presją z powodu kosztów życia w kryzysie
  • Związki zawodowe twierdzą, że strajk może rozpocząć „lato niezadowolenia”

LONDYN (Reuters) – Dziesiątki tysięcy robotników wyszło we wtorek pierwszego dnia największego strajku kolejowego w Wielkiej Brytanii od 30 lat, gdy dojeżdżający do pracy stanęli w obliczu dalszego chaosu, gdy związki i rząd obiecały trzymać się broni. Płacić.

Niektórzy z ponad 40 000 pracowników kolei, którzy mieli strajkować we wtorki, czwartki i soboty, zebrali się na liniach pikiet od świtu, powodując poważne zakłócenia w sieci i pozostawiając główne stacje opustoszałe. Londyńskie metro również zostało w większości zamknięte z powodu oddzielnego strajku.

Premier Boris Johnson, pod presją, aby zrobić więcej, aby pomóc Brytyjczykom przetrwać najpoważniejszy kryzys gospodarczy od dziesięcioleci, powiedział, że strajk zaszkodzi firmom, które wciąż wracają do zdrowia po COVID.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Związki zawodowe powiedziały, że strajki kolejowe mogą być początkiem „lata niezadowolenia”, ponieważ nauczyciele, ratownicy medyczni, pracownicy utylizacji odpadów, a nawet prawnicy zmierzają do strajku przemysłowego, ponieważ inflacja poszybuje do 10%. Czytaj więcej

„Brytyjski robotnik potrzebuje podwyżki” – powiedział Sky News Mick Lynch, sekretarz generalny pracowników kolei, marynarki i transportu. „Potrzebują bezpieczeństwa pracy i przyzwoitych warunków”.

W godzinach porannego szczytu drogi były bardziej niż zwykle zatłoczone samochodami, rowerami i pieszymi. Personel szpitala powiedział, że niektórzy koledzy spali w pracy przez całą noc, aby utrzymać opiekę.

Johnson powiedział swojemu gabinetowi, że strajki były „niewłaściwe i niepotrzebne” i powiedział, że jego przesłaniem dla kraju było to, że muszą być przygotowani na „utrzymanie kursu”, ponieważ poprawa sposobu działania kolei leży w interesie publicznym.

Sondaż przeprowadzony przez ankieterów YouGov na początku tego miesiąca wykazał, że opinia publiczna była podzielona: około połowa ankietowanych sprzeciwiła się temu środkowi, a nieco ponad jedna trzecia powiedziała, że ​​go popiera.

READ  Wojna rosyjsko-ukraińska: siły Azowstalu mówią, że „kapitulacja nie jest opcją” | wieści wojenne między Rosją a Ukrainą

Leo Rudolph, 36-letni prawnik, który poszedł do pracy, powiedział, że będzie tym bardziej urażony, im dłużej spór będzie się przeciągał.

– To nie byłoby odosobnione wydarzenie, prawda? Powiedział Reuterowi.

gorączka wzdęć

Inflacja wzrosła w całej Europie z powodu rosnących kosztów energii, a Wielka Brytania nie jest osamotniona w obliczu strajków.

Środki dotyczące kosztów utrzymania w Belgii spowodowały w poniedziałek zamieszanie na lotnisku w Brukseli, podczas gdy najpotężniejszy związek w Niemczech naciskał na duże podwyżki płac, a we Francji prezydent Emmanuel Macron czeka zamieszanie związane z reformami emerytalnymi.

Gospodarka brytyjska początkowo mocno odbiła się od pandemii COVID-19, ale połączenie niedoborów siły roboczej, zakłóceń łańcucha dostaw, inflacji i problemów handlowych po Brexicie doprowadziło do ostrzeżeń przed recesją.

Rząd twierdzi, że wspiera miliony najbiedniejszych rodzin, ale ostrzega, że ​​wzrost płac powyżej inflacji zaszkodzi podstawom gospodarczym i przedłuży problem.

Podczas pandemii koleje w Wielkiej Brytanii zostały skutecznie znacjonalizowane, a operatorzy pociągów płacą zryczałtowane opłaty za świadczenie usług, podczas gdy kolej i infrastrukturę zarządza państwowa Network Rail.

RMT chce, aby jego członkowie otrzymali podwyżkę o co najmniej 7%, ale Network Rail zaoferowała 2%, a kolejny 1% jest powiązany z reformami branżowymi, którym się sprzeciwia. Rząd został skrytykowany za nieuczestniczenie w rozmowach. Ministrowie twierdzą, że związki zawodowe powinny rozwiązać ją bezpośrednio z pracodawcami.

Wybuch strajków przemysłowych przyniósł porównania z latami 70., kiedy Wielka Brytania stanęła w obliczu powszechnych strajków robotniczych, w tym „zimy niezadowolenia” w 1978 i 1979 roku. Czytaj więcej

Liczba brytyjskich robotników, którzy są członkami związków, zmniejszyła się prawie o połowę od lat siedemdziesiątych, a strajki są mniej powszechne, po części z powodu zmian wprowadzonych przez byłą premier Margaret Thatcher, aby utrudnić zwołanie strajku.

READ  Separatyści ze wschodniej Ukrainy zarządzają masową ewakuację, gdy Ukraina ostrzega przed rosyjską prowokacją

Rząd twierdzi, że teraz szybko zmieni prawo, aby zmusić przewoźników kolejowych do świadczenia minimalnych usług w dni strajku i umożliwić pracodawcom zatrudnianie pracowników tymczasowych.

Strajki pojawiają się, gdy podróżni na brytyjskich lotniskach cierpią z powodu chaotycznych opóźnień i odwołań w ostatniej chwili z powodu braku personelu, podczas gdy służba zdrowia balansuje pod presją długich list oczekujących, które utworzyły się podczas pandemii.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Dodatkowe reportaże: Paul Sandel; Montaż: Edmund Blair, Kate Holton i Raisa Kasulowski

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.