WGA twierdzi, że strajk nie zakończy się, dopóki studia nie wynegocjują naszego „pełnego programu” — odmiany

To nie jest rok 2008.

Taka była wiadomość wysłana w czwartek przez Writers Guild of America, która mówi, że obecny strajk – trwający już miesiąc – nie zakończy się tak, jak ostatni 15 lat temu.

W 2008 roku Stowarzyszenie Producentów Filmowych i Telewizyjnych zawarło umowę z Gildią Reżyserów Amerykańskich, która wyznaczyła wzór umowy, która zakończyła strajk scenarzystów po 100 dniach.

W e-mailu do członków WGA argumentowało, że studia ponownie realizują podobną strategię „dziel i rządź”.

„Ta strategia opiera się jednak na podzielonych związkach zawodowych” – powiedziała WGA swoim członkom. „Ten rok jest inny”.

WGA argumentowało, że związki zawodowe w Hollywood są zjednoczone w sposób, w jaki nie były w 2008 roku, i że nie będą musiały przechodzić przez „stereotypowe” negocjacje.

„Istotą strategii jest zawieranie umów z niektórymi związkami zawodowymi i mówienie reszcie, że to wszystko”, powiedział WGA. „Działa na gaz i działa tylko wtedy, gdy związki zawodowe są podzielone”.

WGA zapewniła, że ​​strajk zakończy się dopiero wtedy, gdy firmy zgodzą się wynegocjować „nasz pełny program”.

DGA negocjuje obecnie umowę z AMPTP, a do rozpoczęcia rozmów z SAG-AFTRA zostało już tylko kilka dni. DGA koncentruje się przede wszystkim na uzyskaniu lepszej oferty na przepływ odpadów, z formułą, która uwzględniałaby wzrost międzynarodowych abonentów.

WGA również dba o taką formułę, ale ma też kilka innych wymagań, w tym minimalną wielkość personelu w pokojach scenarzystów telewizyjnych, minimalną liczbę tygodni pracy na program, przepisy dotyczące sztucznej inteligencji i format transmisji, który najbardziej się opłaca. do popularnych programów. Uważa się, że DGA nie zajmuje się tymi przedmiotami.

W środę WGA wydało wspólne oświadczenie z innymi hollywoodzkimi związkami zawodowymi, w którym wyraziło poparcie dla uczciwego kontraktu z DGA, argumentując, że skorzysta na nim „każdy pracownik” w branży. W tym samym liście wskazano, że DGA ma „wyjątkowe priorytety”.

READ  Ochrona Lil Baby brutalnie spycha mężczyznę ze sceny w Szwajcarii

Od początku strajku pisarzom powiedziano, że DGA prawdopodobnie zawrze umowę, ale taka umowa nie rozwiąże strajku, ponieważ nie rozwiąże większości problemów pisarzy.

Następujący pełny e-mail:

Katalog AMPTP to dziel i rządź… działaj.

AMPTP powstał w latach 80., kiedy czołowi pracodawcy w branży uznali, że są zmęczeni dziesięcioleciami zysków, jakie związki osiągnęły, angażując się w strategię „dziel i rządź” — wybierając pracodawcę (lub grupę pracodawców), aby uzyskać jak najwięcej korzyści. reszta. kolejnych studiów branżowych.

Strategia jednostki korporacyjnej AMPTP odniosła ogromny sukces dla firm. Koszty pracy zostały ograniczone w branży, w której pracownicy dzierżą ogromną władzę, podczas gdy firmy zbierają miliardy zysków rok po roku. W ciągu ostatnich 35 lat były tylko dwa strajki – 2007/2008 i teraz.

Podczas gdy pracodawcy się zjednoczyli, praca była jeszcze mniejsza. Do teraz.

Podczas niedawnego strajku WGA, SAG wspierała, ale stosunki z niektórymi innymi związkami były napięte. Podczas gdy scenarzyści byli na pikietach, jej DGA negocjowało na długo przed wygaśnięciem jej kontraktu, co obejmowało niektóre (ale nie wszystkie) cele, do których dążyli pisarze.

W kolejnych dziesięcioleciach solidarność związkowa w Hollywood była ograniczona. DGA negocjowało jako pierwsze, na długo przed terminem, a AMPTP przekazało dorozumiany komunikat, że WGA lub inne federacje będą musiały uderzyć, aby uzyskać lepszą ofertę niż już ustalony wzór.

W tym cyklu negocjacyjnym przemysł zaczął bić w bęben strajkowy na długo przed sformułowaniem żądań przetargowych przez WGA, nie mówiąc już o rozpoczęciu rzeczywistych negocjacji. AMPTP wprowadził w życie strategię mającą na celu powtórzenie strategii z lat 2007/2008. Dziel i rządź. Odroczyć umowę z DGA do daty wygaśnięcia umowy WGA, aby w przypadku strajku pisarzy AMPTP mógł wymusić na WGA wzór DGA. Jeszcze lepiej, jeśli mogą zawrzeć umowę z SAG-AFTRA. Następnie twierdzą, że pisarze byli niekonsekwentni.

Strategia ta opiera się jednak na podzielonych związkach zawodowych. W tym roku jest inaczej. Każdy związek zawodowy w mieście wystąpił z poparciem dla WGA, zarówno podczas negocjacji, jak i po rozpoczęciu strajku. DGA jasno stwierdziła, że ​​musi stawić czoła trudnym i krytycznym negocjacjom, aby zaspokoić potrzeby swoich członków. Wczoraj dołączyliśmy do oświadczenia wraz z SAG-AFTRA, IATSE i Teamsters 399 w solidarności z DGA w ich negocjacjach. SAG-AFTRA przeprowadza głosowanie strajkowe, rozpoczynając negocjacje w celu rozwiązania problemów egzystencjalnych, przed którymi stoją jej członkowie. Teamsters, IATSE i inni członkowie związku rozrywkowego uświetnili pikiety WGA w całym kraju.

Jednak AMPTP pozostaje wierny swojej strategii.

Udawali, że nie mogą negocjować z WGA w maju z powodu negocjacji z DGA. To jest kłamstwo. To wybór, którego dokonali, mając nadzieję, że tchną życie w strategię „dziel i rządź”. Istotą strategii jest zawieranie umów z niektórymi gildiami i opowiadanie reszcie o wszystkim. Działa na benzynę i działa tylko wtedy, gdy związki zawodowe się rozejdą.

Nasze stanowisko jest jasne: aby zakończyć strajk, firmy będą musiały negocjować z WGA w sprawie naszego pełnego programu.

AMPTP powinien był zawrzeć uczciwą umowę ze scenarzystami do 1 maja. Ale tak się nie stało, ponieważ wydawało się, że zamierzają kontynuować swoje wysiłki na rzecz zniszczenia zawodu pisarza. W zeszłym miesiącu pisarze poszli w ślady wielu pokoleń, zanim rozpoczęli strajk, aby zabezpieczyć swoją zbiorową przyszłość w tej dziedzinie. Będziemy kontynuować marsz, dopóki firmy nie będą z nami uczciwie negocjować. Robimy to teraz przy wsparciu związków i naszych siostrzanych związków i będziemy je wspierać, gdy nadejdzie ich kolej. Era dziel i rządź dobiegła końca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *