Zapowiedź zestawu kontroli dostępności dla PlayStation 5 „Project Leonardo”

Uzyskaj szczegółowe informacje poniżej.

Dostępność jest dla nas ważnym tematem w Stacja Playi chcemy stale podnosić poprzeczkę, aby umożliwić każdemu graczowi czerpanie radości z grania. Czy to potężne opcje ułatwień dostępu w grach PlayStation Studios, takich jak Sony Santa Monica God of War Ragnarok lub posłuszny pies’s Ostatni z nas, część pierwszalub szeroką gamę funkcji na naszej stronie PlayStation 4 i PlayStation 5 Console UI, jesteśmy pasjonatami zmniejszania barier w grze dla każdego gracza.

Dzisiaj na targach CES ogłosiliśmy kolejny krok na naszej drodze do uczynienia gier bardziej dostępnymi: Project Leonardo na PlayStation 5. Projekt Leonardo, opracowany przy kluczowym udziale ekspertów ds. ułatwień dostępu, członków społeczności i twórców gier, to kryptonim nowego, wysoce konfigurowalny pakiet konsoli, który działa „od razu po wyjęciu z pudełka”, aby pomóc wielu niepełnosprawnym graczom łatwiej, wygodniej i przez dłuższy czas grać w gry.

Dzięki rozmowom z ekspertami ds. ułatwień dostępu i wspaniałymi organizacjami, takimi jak AbleGamers, SpecialEffect i Stack Up, zaprojektowaliśmy wysoce konfigurowalną konsolę, która współpracuje z wieloma akcesoriami ułatwiającymi dostęp innych firm i integruje się z kontrolerem PlayStation 5, otwierając nowe sposoby gry. Został zaprojektowany, aby sprostać typowym wyzwaniom napotykanym przez wielu graczy z ograniczoną kontrolą motoryczną, w tym trudnościom w trzymaniu kontrolera przez długi czas, dokładnym naciskaniu małych kombinacji przycisków lub spustów lub optymalnemu ustawieniu kciuków i palców na standardowym kontrolerze.

Oto kilka kluczowych funkcji:

Wysoce konfigurowalna rozgrywka ekspertyza

Dostosowania sprzętu. Project Leonardo na PlayStation 5 to płótno, na którym gracze mogą tworzyć własne gry. Zawiera solidny zestaw wymiennych komponentów, w tym różne nasadki na drążki analogowe i przyciski o różnych kształtach i rozmiarach.

Gracze mogą używać tych komponentów do tworzenia szerokiej gamy układów sterowania. Odległość drążka analogowego od gamepada można dostosować do preferencji gracza. Te komponenty pozwalają graczom znaleźć kompozycję, która odpowiada ich sile, zakresowi ruchu i określonym potrzebom fizycznym.

READ  Google zaoferuje klientom narzędzia sztucznej inteligencji do „remiksowania” treści kampanii reklamowych: raport
Projekt Leonarda

Dostosowania oprogramowania. Gracze korzystający z konsoli PlayStation 5 mają do dyspozycji szereg opcji umożliwiających dostosowanie gry w Project Leonardo:

  • Ustaw przycisk
    • Przyciski kontrolera można zaprogramować do dowolnej obsługiwanej funkcji, a do tej samej funkcji można przypisać wiele przycisków. I odwrotnie, gracze mogą przypisać dwie funkcje (takie jak „R2” + „L2”) do tego samego przycisku.
  • profile kontrolne
    • Gracze mogą przechowywać zaprogramowane ustawienia przycisków jako profile sterowania i łatwo przełączać się między nimi, naciskając przycisk profilu.
    • Gracz może przechowywać do trzech profili sterowania i mieć do nich dostęp w dowolnym momencie ze swojej konsoli PlayStation 5.

Współpracuje z innymi urządzeniami i akcesoriami ułatwiającymi dostęp

Project Leonardo może być używany jako samodzielny kontroler lub sparowany z dodatkowymi bezprzewodowymi kontrolerami Project Leonardo lub DualSense. Maksymalnie dwa kontrolery Project Leonardo i kontroler bezprzewodowy DualSense mogą być używane razem jako jeden wirtualny kontroler, umożliwiając graczom łączenie i dopasowywanie urządzeń do swoich potrzeb w grach lub grę w kooperacji z innymi.

Projekt Leonarda

Na przykład gracze mogą rozszerzyć swój kontroler DualSense o kontroler Project Leonardo lub samodzielnie używać dwóch kontrolerów Project Leonardo. Przyjaciel lub członek rodziny może również pomóc, pomagając kontrolować postać gracza za pomocą kontrolera DualSense lub drugiego kontrolera Project Leonardo. Kontrolery można dynamicznie włączać i wyłączać oraz używać w dowolnej kombinacji.

Projekt Leonardo można rozszerzyć o cztery porty AUX 3,5 mm, aby obsługiwać różne zewnętrzne adaptery i akcesoria ułatwiające dostęp innych firm. Pozwala to użytkownikom zintegrować specjalistyczne przełączniki, przyciski lub drążki analogowe z kontrolerem Project Leonardo. Akcesoria zewnętrzne można łączyć i odłączać dynamicznie, a każde z nich można skonfigurować tak, aby działało jak każdy inny przycisk.

Projekt Leonarda

Elastyczny i dopasowujący się projekt

Podzielony symetryczny projekt projektu Leonarda pozwala graczom zmieniać położenie drążków analogowych tak, aby były tak blisko siebie lub tak daleko od siebie, jak im się podoba. Konsola leży płasko i nie trzeba jej trzymać, więc gracze mogą postawić ją na blacie stołu lub tacy na wózek inwalidzki. Można go łatwo przymocować do uchwytów AMPS* lub statywów i ustawić w zakresie 360 ​​stopni, co zapewnia najwygodniejsze użytkowanie. Gracze mogą również zaprogramować kierunek „północny” na drążkach analogowych, aby dopasować go do preferowanej orientacji kontrolera.

READ  Klasyczny FPS Perfect Dark otrzymuje nieoficjalny port na PC po 20 latach

Projektant Sony Interactive Entertainment, So Morimoto, dzieli się spostrzeżeniami na temat podejścia jego zespołu do projektowania przemysłowego w ramach Projektu Leonardo:

„Projekt Leonardo jest częścią rodziny produktów PlayStation 5 i opiera się na tej samej koncepcji projektowej. Zainspirował nas pomysł, by wszyscy gracze cieszyli się razem światem PlayStation. Nasz zespół przetestował kilkanaście projektów z ekspertami ds. ułatwień dostępu, szukając dla podejść, które pomogłyby sprostać kluczowym wyzwaniom związanym z użytecznością W końcu zdecydowaliśmy się na projekt „dzielonego kontrolera”, który umożliwia półswobodną zmianę położenia lewego/prawego drążka, można go używać bez konieczności trzymania go i oferuje bardzo elastyczne przełączanie przycisków i osłon drążków .

„Ponieważ gracze mogą dostosować Project Leonardo do swoich potrzeb, nie ma jednego „właściwego” formatu. Chcemy umożliwić im tworzenie własnych konfiguracji. Kontroler może również elastycznie akceptować kombinacje akcesoriów ułatwiających dostęp, aby stworzyć wyjątkową estetykę. Jestem podekscytowany, że projekt zostanie ukończony dzięki współpracy z graczami, a nie prezentowaniu ich w jednym formacie”.

— Więc Morimoto, projektant, Sony Interactive Entertainment

nie mogę się doczekać

Projekt Leonardo jest obecnie w fazie rozwoju i nadal zbieramy cenne opinie od społeczności. Chcielibyśmy podziękować wszystkim wspaniałym organizacjom i ekspertom ds. ułatwień dostępu, którzy wspierają nas w tych wysiłkach.

Jesteśmy również wdzięczni wszystkim członkom społeczności, którzy opowiadali się za szerszym dostępem do gier. Jesteś powodem, dla którego wykonujemy naszą pracę, a Twoja pasja inspiruje nas każdego dnia. Tworzenie produktów, które najlepiej służą Twoim potrzebom, jest dla nas prawdziwym zaszczytem. Nie możemy się doczekać, aby udostępnić więcej informacji w przyszłości, w tym o dodatkowych funkcjach produktu i czasie premiery.

Obejrzyj zwiastun ogłoszenia poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *