Co zrobić w związku z niedawnymi usunięciami projektów fanów Valve

Uricha Lawsona | zawór

z Czarna Mesa Do tego, co zostało niedawno uruchomione Portalu: RewolucjaValve ma reputację osoby bardzo skłonnej do pozwalania moderom na szaleństwo dzięki nowym kreacjom opartym na jej popularnych grach. Jednak ostatnio seria gróźb prawnych i usunięć projektów fanowskich związanych z Valve zaniepokoiła niektórych, że… pół życia Producent podąża drogą Nintendo, rygorystycznie egzekwując swoje prawa własności intelektualnej wobec projektów i modyfikacji, które uważa za naruszające prawa autorskie.

Chociaż istnieją różnice między sytuacjami, które doprowadziły do ​​trzech ostatnich zamknięć projektów fanowskich, istnieją również pewne podobieństwa, które wskazują, że określone typy projektów fanowskich przyciągają obecnie uwagę prawną Valve.

Co się wydarzyło do tej pory?

Ostatnie wysiłki Valve rozpoczęły się w zeszłym tygodniu, kiedy firma wysłała żądanie usunięcia treści na podstawie ustawy DMCA Program bursztynowyzespół wolontariuszy pragnących zmienić kształt starzenia się Zespół Zamkowy 2 W nowocześniejszym silniku Source 2 firmy Valve. Powiadomienie DMCA, jak również Opublikowano na GitHubie firmy Amperskupia się na wykorzystaniu przez zespół „TF2 Początki [that] przeniesione do źródła 2 bez pozwolenia” oraz „nieautoryzowany transfer i redystrybucja aktywów Valve bez autoryzacji, [which] Narusza IP Valve.”

S&box YouTuber Eridium omawia Zespół Zamkowy 2 Źródło 2. Usunięcie.

W kolejnych postach w mediach społecznościowych informował o tym zespół Amper Potwierdził, że żądanie DMCA było prawdziwe I Powiedział Był to „gwóźdź do trumny” projektu, w którym już występowały problemy. Zaczęły się problemy z nową wersją We wrześniuKiedy Platforma S&box (Sandbox) firmy Facepunch (Którego Amper używał do budowania TF2 Ogłoś port źródłowy 2). Nadchodzi „wielkie przezbrojenie”. Dla architektury klient/serwer i środowiska kodowania opartego na jednostkach.

W tamtym czasie Team Ember Zareagowałem na te zmiany Twierdząc, że „odkładają nasze wysiłki do czasu, aż przyszłość S&Box stanie się jaśniejsza i stabilniejsza… dla nas w Amper Software może nadszedł czas na zbadanie nowych pomysłów”. Sytuacja ta nie uległa zmianie w ciągu ostatniego tygodnia, kiedy Amp Niektórzy Projekt „ogólnie poszedł dalej” jeszcze przed złożeniem wniosku DMCA.

READ  DALL-E umożliwia teraz edycję obrazów w ChatGPT

„Nie możemy tego zwrócić i zwróciliśmy na to uwagę Valve. Wygląda na to, że zdecydowanie nie chcą, żebyśmy używali ich adresu IP (co jest z ich strony całkowicie uczciwe i legalne)” – powiedziała Amber.

Brama 64

W kilka dni po usunięciu TF2 Source 2 inny głośny projekt dotyczący fanów Valve został szybko wstrzymany. Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, projekt „Demake”. wylot Konsola Nintendo 64 została usunięta po „kontakcie się z Valve” w związku z obawami, że „projekt opiera się na zastrzeżonych bibliotekach Nintendo”.

Brama 64 Deweloper James Lambert opowiada o tym, dlaczego nie należy obwiniać Valve za niedawne usunięcie.

Korzystanie z biblioteki deweloperskiej libultra Nintendo sprawiło, że „projekt prawdopodobnie był od początku skazany na porażkę”. Brama 64 Twórca James Lambert – powiedział w filmie na YouTube Opublikowano w weekend. „Nie mogę powiedzieć, że nie spodziewałem się tego w pewnym momencie” – kontynuował. „Nie obwiniam [Valve] Wcale nie i myślę, że ty też nie powinieneś. „Nie złość się tutaj na Valve.”

Podczas gdy Lambert powiedział Brama 64 Być może pewnego dnia gra zostanie przeniesiona do środowiska N64 o otwartym kodzie źródłowym, takiego jak libdragon, i dodał, że on (i Valve) prawdopodobnie nie chcieliby nawet tego ryzykować bez wyraźnej zgody Nintendo. „Nie sądzę, że Valve chce badać sferę prawną tego, co dzieje się, gdy duża firma wspiera projekt będący nielicencjonowaną grą na konsolę innej dużej firmy, nawet jeśli ma ona 30 lat…”

„To logiczne, że Valve poprosi mnie o zatrzymanie projektu” – dodał. „Być może nie jestem wystarczająco dużym celem, aby Nintendo mogło się nim zająć, ale Valve jest…”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *