Dlaczego wsparcie strajku UAW jest polityczną koniecznością dla Bidena przed 2024 rokiem

grać

WASZYNGTON – Prezydent Joe Biden wylądował w Filadelfii po wychwalaniu zalet związków zawodowych w Święto Pracy, bagatelizując możliwość strajku pracowników firm motoryzacyjnych u trzech największych producentów samochodów w kraju.

„Nie, nie martwię się strajkiem, dopóki do niego nie dojdzie” – powiedział w tym miesiącu Biden reporterom. – Nie sądziłem, że to się stanie.

Dwa tygodnie po historycznym strajku United Autoworkers w fabrykach Stellandis, Ford i General Motors Biden radykalnie zmienił ton: z „obojętności” na temat możliwego strajku do zdecydowanego popierania żądań UAW i jasnego informowania, po której stronie stoi. jest napięty.

Biden, który oświadczył, że chce być nazywany „najbardziej prozwiązkowym prezydentem” w historii Stanów Zjednoczonych – a od chwili wejścia do Białego Domu jest uwikłany w prywatny spór pracowniczy – reprezentuje największe poparcie społeczne dla strony negocjującej.

Dzieje się tak, gdy Biden opiera się na swoich prozwiązkowych referencjach, forsując przesłanie klasy robotniczej w wyborach w 2024 r., mając nadzieję na odzyskanie kluczowych stanów Pasa Rdzy, czyli Michigan, Pensylwanii i Wisconsin.

„Nikt nie chce strajku. Szanuję jednak prawo pracowników do korzystania z opcji przysługujących im w ramach systemu rokowań zbiorowych. Rozumiem frustrację pracowników” – powiedział Biden w piątek w uwagach wygłoszonych w Białym Domu. Uczciwy udział producentów samochodów.

„Dochody wytwórni płytowych powinny być dzielone w ramach kontraktów płytowych dla UAW” – powiedział Biden.

Biden chce pracowników związkowych w Michigan i innych stanach Środkowego Zachodu

Trwa strajk UAW Bezpośrednie starcie z wyborami w 2024 roku.

Kluczowym czynnikiem, który umożliwi Bidenowi odzyskanie stanu Michigan, Pensylwanii i Wisconsin, będzie to, czy uda mu się zdobyć poparcie członków związku, którzy w dwóch poprzednich cyklach wyborczych odeszli z Partii Demokratycznej, aby głosować na republikanina Donalda Trumpa. Powrót na prowadzenie w 2024 roku.

Pomimo poparcia UAW i innych związków zawodowych w wyborach w 2020 r., według sondażu Associated Press Biden zdobył poparcie sześciu z 10 członków związku znaczną, ale nie przytłaczającą przewagą.

READ  Super Bowl LVI wygrywa z Cincinnati Bengals dzięki wszechstronnemu, gwiazdorskiemu podejściu Los Angeles Rams

„To politycznie mądre, że w 100% popiera UAW, ale jednocześnie naprawdę w to wierzy” – powiedział David Cohen, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w Akron. „To jedyne stanowisko, jakie może zająć, aby być naprawdę uczciwym”.

Biden spotkał się z dodatkową presją, aby wyrazić poparcie dla UAW, ponieważ jego zdecydowane poparcie dla pojazdów elektrycznych jako części programu klimatycznego spowodowało tarcia z sojusznikami związkowymi.

Produkcja pojazdów elektrycznych generalnie wymaga mniejszej liczby pracowników. Biden dał jasno do zrozumienia, że ​​przejście na pojazdy elektryczne stworzy „dobrze płatne miejsca pracy w związkach zawodowych”. Jednak w czerwcu nowe kierownictwo UAW, na którego czele stał prezydent Sean Fein, rozgniewało się, gdy Departament Energii przyznał Fordowi i południowokoreańskiemu producentowi akumulatorów dotacje w wysokości 9,2 miliarda dolarów, nie gwarantując pracownikom.

„Szukamy działań, a nie słów” – powiedział w niedzielę w programie „Face the Nation” stacji CBS zapytany o decyzję UAW o zaprzestaniu wspierania wyborów w 2024 roku. Powiedział, że na poparcie UAW trzeba „zapracować”.

W oświadczeniu wygłoszonym po przemówieniu Bidena w Białym Domu Fine powiedział: „Zgadzamy się z Joe Bidenem, gdy mówi, że„ rekordowe zyski oznaczają rekordowe transakcje ”. Nie zgadzamy się, gdy mówi, że negocjacje zostały zerwane. Nasi wybrani w kraju negocjatorzy i kierownictwo UAW ciężko pracują nad tym, aby stole negocjacyjnym.”

Oskarżył firmy samochodowe i media o stosowanie „taktyki zastraszania”, aby twierdzić, że strajkujący pracownicy branży motoryzacyjnej zaburzą gospodarkę.

„To prawda, że ​​nie zakłócimy gospodarki, zakłócimy gospodarkę miliarderów. Ludzie pracy się nie boją, a wiecie kto się boi? Korporacyjne media się boją, Biały Dom się boi. Korporacje się boją” – stwierdził Fine.

Kampania Bidena ponownie rozważa plany wizyty Trumpa w Detroit

Strajk UAW rozpoczął się w piątek o północy, kiedy prawie 13 000 pracowników opuściło zakłady montażowe Ford Michigan w Wayne w stanie Michigan, zakłady montażowe Stellantis Toledo w Ohio i zakłady montażowe GM Wentzville w Missouri. UAW planuje w pewnym momencie strajk w większej liczbie fabryk we wszystkich trzech firmach, jeśli związek zawodowy i producenci samochodów nie będą w stanie osiągnąć wstępnego porozumienia.

READ  Danelo Cavalcante: Od czasu ucieczki przestępcy widziano co najmniej 8 osób

Robotnicy żądają podwyżki płac o 40%, czterodniowego tygodnia pracy, zniesienia wielopoziomowego systemu wynagrodzeń i zmiany systemu emerytalnego na wzór lat 80. XX wieku.

Kilku demokratycznych prawodawców, w tym przywódca Demokratów w Izbie Reprezentantów Hakeem Jeffries i senator John Fetterman ze stanu Pensylwania, Jak również postępowy niezależny senator. Berniego Sandersa Udał się na pikietę z pracownikami samochodów w Vermont w stanie Michigan.

atut, który opowiadał się za poparciem Bidena Pojazdy elektryczne narażają życie pracowników samochodów, a druga prawyborowa Partia Republikańska przyjedzie do rejonu Detroit 27 września, zamiast brać udział w debacie prezydenckiej.

„Firma United Autoworkers jest sprzedawana «w błoto» w wyniku tego oszustwa dotyczącego całkowicie elektrycznych samochodów” – oznajmił Trump w serwisie społecznościowym Truth.

Kampania Bidena aktywnie pracuje nad przeciwdziałaniem tym ciosom.

Sojusznicy kampanii i Demokraci kwestionują „nieprzyjazną politykę” administracji Trumpa wobec związków zawodowych, obniżki podatków dla korporacji w 2017 r. i pomoc finansową dla przemysłu samochodowego przez rząd federalny w 2008 r. pod rządami prezydenta Baracka Obamy.

„Prezydent Trump przyjedzie w przyszłym tygodniu i spróbuje wymazać swoją historię z pracownikami ze stanu Michigan, a mieszkańcy stanu Michigan dowiedzą się, jaki to rekord, i odrzucą jego antypracowniczy program” – powiedziała republikanka USA Debbie Dinkel. – Michigan, sojusznik Bidena.

Przed wyborami w 2016 r. Dingle słusznie przewidział, że Trump może unieść Michigan.

„Mówię to, ponieważ byłem w tych salach związkowych. Donald Trump ma talent – ​​talent, który mają Demokraci – polegający na zrozumieniu obaw ludzi i ich obaw” – powiedział Dingle, dodając, że Demokraci nie radzą sobie wystarczająco dobrze stanowisko. licznik miejsc pracy Koncentracja Trumpa na polityce handlowej w 2016 r „Nie popełnimy więcej tego błędu”.

Niektórzy Demokraci namawiali Bidena dołączyć do strajkujących na linii pikiet, ale Biały Dom nie dał żadnych sygnałów, że prezydent podejmie tak bezprecedensowy krok.

Tymczasem Fine namawiał innych członków UAW Odrzuć komentarze Trumpa.

„Każdy członek naszego związku angażuje się w walkę z klasą miliarderów i gospodarką, która wzbogaca ludzi takich jak Donald Trump kosztem pracowników” – oznajmił Fein we wtorkowym oświadczeniu. „Nie możemy w dalszym ciągu wybierać milionerów i milionerów, którzy nie rozumieją, jak to jest żyć od wypłaty do wypłaty i oczekiwać od nich rozwiązania problemów klasy robotniczej”.

READ  Na żywo z meczu Timberwolves-Nuggets 4

Biały Dom nie brał udziału w rozmowach

Na razieBiały Dom prowadzi negocjacje Na odległość ramion między UAW a pracownikami branży samochodowej. Pełniąca obowiązki sekretarza pracy Julie Sue i doradca Białego Domu Jean Sperling udają się w tym tygodniu do Detroit, ale nie po to, by pełnić rolę mediatorów, ale aby zapewnić wsparcie, jeśli strony o to poproszą.

Stanowiło to wyraźny kontrast w stosunku do sytuacji, w której Biden bezpośrednio interweniował, gdy pracownicy kolei grozili strajkiem, który sparaliżowałby dostawy towarów. W przeciwieństwie do strajku pracowników branży motoryzacyjnej, rząd centralny odgrywa wyjątkową rolę w ustalaniu porozumień w sporach kolejowych.

W kwietniu Biden wyraził poparcie dla prawa pracowników Amazona do tworzenia związków zawodowych. W odpowiedzi na strajk Gildii Pisarzy Amerykańskich Biały Dom wezwał do sprawiedliwych wynagrodzeń dla wszystkich pracowników, w tym aktorów. Jednak komentarze Bidena na temat strajku UAW wykraczają poza te dwie sytuacje.

Biały Dom argumentuje, że poparcie Bidena dla strajkujących UAW jest zgodne z oświadczeniami, które złożył przed strajkiem.

Biden w oświadczeniu z 14 sierpnia stwierdził, że UAW „zasługuje na kontrakt wspierający klasę średnią”. Następnie 1 września Biden Doceniono finansowanie rządu centralnego Po tym, jak rząd federalny udostępnił 12 miliardów dolarów, aby pomóc firmom w ułatwieniu przejścia na pojazdy elektryczne, „pomoże to obecnym pracownikom utrzymać miejsca pracy”. UAW doceniło dofinansowanie.

„Budując gospodarkę przyszłości, potrzebujemy przyszłych umów o pracę” – powiedział w piątek Biden. „Mam nadzieję, że strony będą mogły wrócić do stołu negocjacyjnego i stworzyć porozumienie, w którym wygrają obie strony”.

Skontaktuj się z Joeyem Garrisonem na X, wcześniej znanym jako @joeygarrison na Twitterze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *