(Reuters) – Prognoza Home Depot na cały rok była niższa od szacunków analityków we wtorek, co sygnalizuje, że słaby popyt będzie w dalszym ciągu uderzał w spółkę w tym roku, ponieważ ludzie zwiększają wydatki na przebudowę domów w obliczu utrzymującej się inflacji.
Akcje spółki spadły o ponad 2% przed wprowadzeniem na rynek po odnotowaniu większego niż oczekiwano spadku sprzedaży w czwartym kwartale.
Ponieważ ceny żywności i koszty pożyczek są nadal wysokie, konsumenci ograniczają wydatki związane z domem do napraw i konserwacji, zamiast podejmować się renowacji na dużą skalę, co skutkuje niższym popytem na przedmioty użytkowe, takie jak podłogi, kuchnie i meble.
Dane Placer.ai pokazały, że ruch pieszy w Home Depot spadł w czwartym kwartale, pomimo zwiększonego popytu na kluczowe artykuły, takie jak hydraulika i sprzęt, przy czym spadki pogłębiły się pod koniec okresu sprawozdawczego.
Home Depot prognozuje 1% spadek porównywalnej sprzedaży na 2024 rok, podczas gdy analitycy spodziewają się marginalnego wzrostu o 0,06%, zgodnie z danymi LSEG.
„Rynek oczekiwał, że firma będzie w stanie powrócić na ścieżkę wzrostu wcześniej niż przewidywały” – powiedział Jonathan Reid, dyrektor ds. handlu detalicznego i dóbr konsumpcyjnych w Fitch Ratings.
Chociaż oczekuje się, że branża wyposażenia wnętrz odbije się w drugiej połowie roku, analitycy uważają, że Home Depot w dalszym ciągu będzie doświadczał presji sezonowej.
Transakcje tego sprzedawcy spadły w czwartym kwartale o 1,7%, co oznacza jedenasty z rzędu kwartalny spadek.
Spółka prognozuje, że zysk na akcję wzrośnie w 2024 r. o około 1%, w porównaniu do oczekiwań analityków mówiących o wzroście o 3,62% do 15,61 dolarów.
Porównywalna sprzedaż spadła o 3,5% w czwartym kwartale w porównaniu z szacunkami mówiącymi o spadku o 3,3%, ale ścisłe ograniczenie wydatków i złagodzenie kosztów łańcucha dostaw pomogło Home Depot zarobić 2,82 dolara na akcję, przewyższając szacunki na poziomie 2,77 dolara.
(Raport: Granth Wanak i Deborah Sophia w Bengaluru; redakcja: Shaunak Dasgupta)
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”