Telewizory Vizio zostały zaprezentowane w sklepie w San Rafael w Kalifornii, 13 lutego 2024 r.
Justin Sullivan | Obrazy Getty’ego
Akcje Vizio, które wzrosły po pojawieniu się pierwszych doniesień o transakcji w zeszłym tygodniu, zamknęły się w piątek na poziomie 9,53 dolarów. We wtorek podczas notowań przed otwarciem sesji podskoczyły o 15%.
Walmart i sieć magazynów Sam's Club od dawna są dużymi sprzedawcami urządzeń Vizio. Kupując firmę, Walmart zachwalał jednak potencjał wzmocnienia swojej działalności reklamowej dzięki systemowi operacyjnemu SmartCast firmy Vizio, który umożliwia użytkownikom strumieniowe przesyłanie bezpłatnych treści z reklamami do telewizorów.
Dążąc do wyższych zysków, gigant handlu detalicznego próbował rozszerzyć swoją działalność medialną Walmart Connect, która zapewnia większe marże zysku niż sprzedaż artykułów spożywczych czy odzieży. Sprzedaż reklam w tym segmencie wzrosła w czwartym kwartale o 22%.
„Wierzymy, że system operacyjny VIZIO zorientowany na klienta zapewnia wspaniałe wrażenia wizualne po atrakcyjnych cenach. Wierzymy również, że umożliwia on dochodowy biznes reklamowy, który szybko się rozwija” – powiedział Seth Dallaire, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. przychodów Walmart US. oświadczenie.
Decyzja ta nastąpiła, gdy Walmart próbował konkurować z rosnącą działalnością reklamową Amazona.
Kontrola Walmartu nad platformą Vizio zapewni firmom reklamującym się u danego sprzedawcy większy zasięg. W komunikacie prasowym Walmart podał, że system SmartCast firmy Vizio ma 18 milionów aktywnych kont.
Sprzedawca oświadczył również, że po przejęciu producenta telewizorów będzie mógł oferować „innowacyjną telewizję, rozrywkę i multimedia w domu”.
„Nagradzany beeraholik. Fan Twittera. Podróżnik. Miłośnik jedzenia.