JetBlue i Spirit zbliżają się do przejęcia, które może nadejść w czwartek Źródło

28 lipca (Reuters) – linie lotnicze JetBlue Airways (JBLU.O) Zbliża się okazja zakupu Spirit Airlines (Zapisz. N) Może to zostać ogłoszone już w czwartek, podało źródło zaznajomione z tą sprawą, po tym, jak Spirit anulował sprzedaż 2,7 miliarda dolarów firmie Frontier Group Holdings. (ULCC.O).

Najnowsze osiągnięcie oznacza zwycięstwo JetBlue w wielomiesięcznej walce o ultraniskokosztowego przewoźnika, chociaż oczekuje się, że potencjalna grupa rozpocznie walkę z organami antymonopolowymi, które już pozwały o zablokowanie sojuszu JetBlue z American Airlines. (AAL.O).

Połączenie JetBlue i Spirit stworzy piątą co do wielkości linię lotniczą w USA i będzie najważniejszą fuzją w amerykańskim przemyśle lotniczym od czasu Alaska Air Group (ALK.N) W 2016 roku kupił Virgin America Inc za 2,6 miliarda dolarów.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Źródło podało, że JetBlue oferuje warunki podobne do zaproponowanych wcześniej. W czerwcu JetBlue zaoferował spółce Spirit 33,50 dolarów za akcję, czyli około 3,7 miliarda dolarów, oraz opłaty za zerwanie w wysokości 400 milionów dolarów.

Utrzyma również partnerstwo Northeast Alliance (NEA) z Ameryką, ale oczekuje się, że ogłosi likwidację dróg drugorzędnych w celu złagodzenia obaw antymonopolowych, według źródła.

The Wall Street Journal po raz pierwszy poinformował o potencjalnej umowie między JetBlue i Spirit.

JetBlue i Spirit nie odpowiedziały na prośby Reutera o komentarz poza normalnymi godzinami pracy.

Źródło wypowiadało się pod warunkiem anonimowości przed oficjalnym ogłoszeniem porozumienia.

Wcześniej w środę Spirit anulował sprzedaż firmie Frontier po tym, jak nie udało mu się przekonać akcjonariuszy o swoich zaletach.

Rozwój, o którym po raz pierwszy poinformował Reuters, nastąpił po czterokrotnym wycofaniu się Spirita z głosowania akcjonariuszy w sprawie umowy Frontier, mając nadzieję, że zdobędzie wystarczające poparcie. Spirit twierdził wcześniej, że organy antymonopolowe prawdopodobnie nie zatwierdzą oferty JetBlue o wartości 3,7 miliarda dolarów.

READ  Dow Jones: Akcje spadają z powodu obaw przed kolejną dużą podwyżką stóp Fed

Rezultatem była porażka dla Frontiera i jej prezydenta, Billa Franka, który w zeszłym roku odegrał kluczową rolę w zainicjowaniu rozmów między obiema stronami. Skupiona na liniach lotniczych firma Franka, Indigo Partners, jest głównym udziałowcem Frontier.

„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że udziałowcy Spirit Airlines nie docenili wartości i potencjału konsumenckiego tkwiącego w naszej proponowanej grupie, zarząd Frontier przyjął zdyscyplinowane podejście” – powiedział Frank w oświadczeniu.

JetBlue postrzega Spirit jako okazję do rozszerzenia swojej obecności na rynku krajowym w czasie, gdy amerykańskie linie lotnicze cierpią z powodu braku siły roboczej i samolotów.

„Cieszymy się, że możemy sfinalizować naszą umowę o połączeniu z Frontier i jesteśmy zaangażowani w trwające rozmowy z Spirit, aby jak najszybciej osiągnąć porozumienie kompromisowe” – powiedział JetBlue w oświadczeniu.

Ryzyko antymonopolowe

Ale dusza może również zdecydować się na pozostanie niezależną.

Linia lotnicza wyraziła zaniepokojenie partnerstwem JetBlue z American. Amerykański Departament Sprawiedliwości złożył we wrześniu pozew antymonopolowy przeciwko American i JetBlue, chcąc zakończyć sojusz, twierdząc, że podniesie to ceny na ruchliwych lotniskach w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych.

JetBlue odmówił wycofania się z sojuszu i zamiast tego zaoferował słodziki, takie jak wyższe opłaty za zerwanie i likwidację trasy.

Akcje Frontier wzrosły o 6,4 procent, zamykając się w środę na poziomie 11,27 USD, ponieważ inwestorzy wyrazili ulgę po wyjściu firmy z tego, co stało się wojną przetargową na Spirit. Akcje Spirit wzrosły o 4% do 24,30 USD, podczas gdy akcje JetBlue wzrosły o 3,6% do 8,35 USD.

Wraz z zakończeniem proponowanej umowy partnerskiej Spirit-Frontier, Spirit zapłaci 25 milionów dolarów za koszty związane z fuzją. Zgodnie z warunkami umowy, Spirit będzie winien Frontierowi dodatkowe 69 milionów dolarów, jeśli w ciągu najbliższych 12 miesięcy sfinalizuje fuzję z JetBlue lub innym konkurentem.

„Teraz, gdy Spirit Airlines sfinalizowało umowę o fuzji Frontier, mamy nadzieję, że kierownictwo Frontier odłoży na bok rozpraszanie uwagi związane z fuzją i zainwestuje taką samą ilość zasobów oraz skupi się na poprawie warunków we własnych liniach lotniczych” – powiedział Frontier Pilots Association. Podzbiór Stowarzyszenia Pilotów Linii Lotniczych (ALPA).

Dodatkowa relacja Anirbana Sena i Grega Rumiliotisa w Nowym Jorku Dodatkowa relacja Davida Shepardsona i Gopi Babu w Bengaluru Edycja Davida Gregorio i Juralikumara Anantharamana

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *