Kanał żeglugowy Baltimore został całkowicie odrestaurowany po gruntownym sprzątaniu

Po szeroko zakrojonych działaniach porządkowych urzędnicy federalni i stanowi całkowicie ponownie otworzyli w poniedziałek główny kanał żeglugowy prowadzący do portu w Baltimore, zmieniając miejsce straszliwych zniszczeń w symbol oporu po tym, jak w marcu zabłąkany kontenerowiec wywrócił się na moście Francis Scott Key. Sześciu pracowników.

Urzędnicy przywrócili Kanałowi Federalnemu jego pierwotną szerokość 700 stóp i głębokość 50 stóp, dając Baltimore chwilę nadziei po bolesnym okresie.

„Po raz kolejny Baltimore obliczyło i wyszło” – powiedział w wywiadzie burmistrz Brandon Scott (nie). „Po raz kolejny Baltimore udowodniło, że świat się mylił”.

Zakłócenia spowodowane zawaleniem się mostu, które miało miejsce 26 marca, kosztowały gospodarkę regionu Baltimore około 1,2 miliarda dolarów, powiedział Anirban Basu, ekonomista w Sage Policy Group, firmie konsultingowej z siedzibą w Baltimore. Uwzględnia to gwałtowny spadek działalności portu bezpośrednio po katastrofie i bardziej umiarkowane straty spowodowane mniejszymi kanałami przewożącymi mniej ładunków.

Dotarcie tutaj nie było łatwe. Wiele warstw rządu i sektora prywatnego wstrzymało poważną operację porządkową, zapobiegając koszmarowi związanemu z długim łańcuchem dostaw.

„Kiedy współpracujemy, możemy dokonać naprawdę wielkich rzeczy” – powiedział gubernator stanu Maryland Wes Moore (ze stanu) w piątkowym wywiadzie, dodając, że według wstępnych szacunków pełne przywrócenie kanału może zająć od sześciu miesięcy do roku. Skończyło się na 11 tygodniu.

Scott nie wyobrażał sobie, że zostanie ponownie otwarty tak szybko, kiedy obejmował Moore’a w Fort Armistead Park, gdy ten pogrążył się w żałobie we wczesnych godzinach po katastrofie.

Podkreślił, że partnerstwo obejmowało Moore’a, prezydenta Bidena, Korpus Inżynierów Armii, Straż Przybrzeżną oraz urzędników władz federalnych, stanowych, okręgowych i miejskich.

Scott powiedział, że w przeciwieństwie do poprzednich katastrof, takich jak burmistrz Nowego Orleanu Ray Nagin „błagający rząd federalny o pomoc” po huraganie Katrina, most nie został odcięty po upadku.

„Kiedy mówisz o zwierzętach politycznych, że tak powiem, wszyscy są bardzo terytorialni. Ludzie bardzo skupiają się na tym, jak to na nich wpłynie. Onipowiedział Scott. Dodał jednak, że nikt nie zwrócił się do niego w tej sprawie. „Zaryzykowałbym stwierdzenie, że po raz pierwszy w historii Ameryki tak się nie stało”.

READ  Runda finałowa w Pebble Beach została przełożona z powodu deszczu i porywów

Zamiast tego armia podpisała już kontrakt z Wydziałem Nadzoru i Ratownictwa i Nurkowania Marynarki Wojennej, który specjalizuje się w reagowaniu na sytuacje awaryjne na morzu, na sprowadzenie ogromnych statków, dźwigów i zespołów wyspecjalizowanych wykonawców w celu usunięcia 100 milionów funtów gruzu z mostu z Patapsco.

Po zbadaniu zdradliwych warunków podwodnych 30 marca załogi rozpoczęły usuwanie wraku mostu. Wraz ze Strażą Przybrzeżną wyspecjalizowani nurkowie ze Maryland i inne zespoły ratownicze przeszli serię kamieni milowych w ramach szybkiego pożaru. Otworzyli tymczasowe lub ograniczone kanały dla statków o małym zanurzeniu, a następnie większych; Wystrzelono serię kontrolowanych eksplozji, aby uwolnić kontenerowiec Daly ze zniszczonego przez niego mostu, umożliwiając częściowe ponowne otwarcie kanału dla większych statków; i 4 czerwca podniesiono z wody ostatnią dużą stalową sekcję mostu. Rząd ma nadzieję odbudować most do 2028 roku.

Ogólne skutki gospodarcze są mniej dotkliwe, niż początkowo obawiano się, powiedział Darius Irani, główny ekonomista w Instytucie Regionalnych Studiów Ekonomicznych na Uniwersytecie Towson. Ogłoszenie, że pełny kanał zostanie wkrótce ponownie otwarty, dodało „światełka w tunelu” dla wielu firm. Irani powiedział jednak, że problemy w ruchu spowodowane utratą mostu będą w dalszym ciągu powodować zakłócenia logistyczne.

Urzędnicy ze stanu Maryland twierdzą, że na początku czerwca państwowy program zatrzymywania pracowników uratował ponad 3000 miejsc pracy dzięki dotacjom dla przedsiębiorstw, które obiecały nie zwalniać pracowników przez dwa miesiące. Powiedzieli jednak, że nadal ustalane są skutki katastrofy w zakresie pełnego zatrudnienia.

Najnowszy raport o zatrudnieniu w stanie Maryland za kwiecień wykazał spadek o 1000 stanowisk pracy w sektorze transportu, magazynowania i usług użyteczności publicznej, czyli tyle stanowisk sklasyfikowanych jest w porcie. Urzędnicy stanowi stwierdzili, że część tych strat mogła zostać zrekompensowana późniejszym programem zatrzymywania pracowników. Ogółem w tym miesiącu w stanie Maryland powstało 7800 miejsc pracy.

READ  Sprawa ICJ dotycząca ludobójstwa: Światowy Trybunał musi ograniczyć liczbę zgonów do Izraela

Biden powiedział urzędnikom administracji, aby wykorzystali „każdą dźwignię, jaką możemy”, aby przyspieszyć ponowne otwarcie, i został poinformowany o wysiłkach podjętych przez wyższych dowódców wojskowych i straży przybrzeżnej, powiedziała wiceprezydent Białego Domu Natalie Guillen.

Guillen, która kierowała koordynacją działań Białego Domu po zawaleniu się mostu, powiedziała, że ​​ponowne otwarcie całego kanału „pokazuje siłę i moc, jaką możemy wykorzystać na poziomie federalnym, stanowym i lokalnym. Kiedy połączymy wszystkie nasze zasoby i zrobimy to dobrze.

Skutki ponownego otwarcia będą odczuwalne w całej gospodarce kraju i poza granicami USA.

To pozwala Firmy całkowicie wracają do transportu ładunków masowych – samochodów, traktorów, kontenerów i węgla – przez Baltimore, tak jak to robiły, zanim Daly stracił moc i zboczył z kursu.

Kilka dużych statków zaczęło wracać już kilka dni po przeniesieniu Dali do portu przez władze 20 maja.

Urzędnicy portu Maryland powiedzieli w poniedziałek, że pełne ponowne otwarcie – pierwotnie planowane na koniec maja, ale opóźnione ze względu na problemy z przecięciem i wyciągnięciem ostatnich elementów mostu – przyspieszy ożywienie portu.

Urzędnicy twierdzą, że w pełni funkcjonalny kanał ponownie umożliwia ruch dwukierunkowy i zapewnia dodatkowe środki bezpieczeństwa, a jednocześnie jest węższy niż zwykle. „Załogi będą w dalszym ciągu sprawdzać i usuwać gruz stalowy poniżej i poniżej 50-metrowej linii gruntu… aby upewnić się, że nie będzie to miało wpływu na przyszłe prace wykopaliskowe” – stwierdzili w oświadczeniu ratownicy.

„Baltimore powróciło” – powiedział Jonathan Daniels, dyrektor wykonawczy Maryland Port Authority. „Każdy ładunek, dowolny ruch, dowolny harmonogram – nasi operatorzy terminali mogą powitać te statki. Dostępna jest siła robocza. Port jest w pełni otwarty dla handlu, tak jak przed incydentem.

Jednak zdaniem ekspertów ds. logistyki powrót przedsiębiorstw do Baltimore zajmie trochę czasu – a niektóre nie.

Wszystkie powody, dla których port był atrakcyjny przed katastrofą w Dali, pozostają prawdziwe, jak na przykład szerokość lokalnego rynku, twierdzą promotorzy portu. Zauważają, że 70 procent zawartości wszystkich kontenerów wpływających do portu jest zużywanych w promieniu 70 mil, a port służy jako brama do górnego Środkowego Zachodu i nie tylko.

READ  13 maja 2023 Wiadomości Rosja-Ukraina

Ale Daniels przyznał się również do presji ze strony rywali.

„Nie chcesz, aby tymczasowa zmiana stała się długoterminową decyzją, że inna brama będzie lepsza” – powiedział Daniels. Szacuje, że pełne ożywienie nastąpi do 2025 r.

Firmy takie jak Mitsubishi Motors North America dają nadzieję.

Baltimore to główny portal poświęcony samochodom Mitsubishi produkowanym w Japonii i Tajlandii. Po wypadku w Daly firma Mitsubishi musiała zwrócić część swoich samochodów do portu w Wilmington w Delanie i przewieźć je ciężarówkami do zakładów firmy w porcie w Baltimore, gdzie dodawane są takie części, jak dywaniki i deski rozdzielcze.

Mitsubishi rozpoczęło przywracanie statków do swojej zwykłej placówki 25 maja. „Spodziewamy się wznowienia działalności tam, gdzie ją przerwaliśmy” – powiedział rzecznik firmy Jeremy Barnes.

Operacje załadunku i rozładunku są nadal opóźnione kilka tygodni po wypadku wózka.

Scott Cowan, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Dokerów, lokal 333 w Baltimore Harbor, powiedział, że w najgorszym przypadku od 1900 do 2000 z 2400 członków jego związku było bez pracy.

„Zdecydowanie pracujemy na ponad 50 procent, więc wszystko zmierza w dobrym kierunku” – powiedział Cowan.

Wzrost ruchu pogłębił już istniejące problemy z zagęszczeniem ruchu.

Don Ryan, wiceprezes ds. rządu i spraw publicznych w Mazdzie, powiedział, że „naszym zamiarem i nadzieją” zawsze było pozostanie w porcie do czasu szybkiego ponownego otwarcia kanału. Mimo to, z powodu braku kluczowego mostu, ciężarówki przybywają do portu z opóźnieniem, a dealerzy muszą wracać – dodał.

Teraz, gdy kanał został ponownie otwarty, ale bez mostu, nie jest jasne, w jakim stopniu odnowiony ruch morski pogorszy ruch na drogach.

„To dla nas zdecydowanie otwarta kwestia” – powiedział Ryan.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *